Bryndza do ziemniaków?

1. Data: 2004-02-03 15:21:45

Temat: Bryndza do ziemniaków?
Od: "kalinika" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam dziś kostkę bryndzy.Jest to produkt całkowicie mi obcy.Jak ją
wykorzystać?Na obiad robię zapiekankę ziemniaczaną,czy można jakos to
połączyć?Dziękuję za sugestie.

1. Data: 2004-02-03 17:18:05

Temat: Re: Bryndza do ziemniaków?
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kalinika" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Dostałam dziś kostkę bryndzy.Jest to produkt całkowicie mi obcy.Jak ją
> wykorzystać?Na obiad robię zapiekankę ziemniaczaną,czy można jakos to
> połączyć?Dziękuję za sugestie.

Jak bryndza i ziemniaki to mi od razu przychodzą na myśl zakopiańskie
moskole z bryndzą, czyli coś jak placki ziemniaczane tylko pieczone zamiast
smażone i do tego właśnie owa bryndza. Doskonałe z wszelkimi surówkami.
Mniam :P

Pozdr
Nell

ps. Dla mnie bryndza to towar na tyle wyjątkowy, (a taka prawdziwa, świeża,
górska, pachnąca ehh :) ), że jej wszelkie przetwarzanie, zużywanie jako
jednego z wielu składników danej potrawy wydaje mi się marnotrastwem. Można
by nią myślę nadziać np pierś kurczaka i wyszło by smacznie i delikatnie,
ale czy warto? Zależy jakiej wielkości tą kostkę masz :P

N.

1. Data: 2004-02-03 18:20:53

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> by nią myślę nadziać np pierś kurczaka i wyszło by smacznie i delikatnie,
> ale czy warto? Zależy jakiej wielkości tą kostkę masz :P

Moskole to przede wszystkim placki z gotowanych ziemniakow, do ciasta nie
dodajesz cebuli. Pieczesz na suchej patelni albo blasze jak masz placki
grubosci ok 1/2cm...

Anka

1. Data: 2004-02-03 19:34:39

Od: "kalinika" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Moskole to przede wszystkim placki z gotowanych ziemniakow, do ciasta nie
> dodajesz cebuli. Pieczesz na suchej patelni albo blasze jak masz placki

Dziękuję,to jest myśl,moskole!Nigdy ich nie jadłam,ale miałam w planie
robić.Widziałam je kiedyś u Makłowicza,wyglądały obiecująco.Tak zrobię!
A bryndzę na wierzch to jak,w plasterkach?Przed czy po upieczeniu?

1. Data: 2004-02-03 20:05:57

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję,to jest myśl,moskole!Nigdy ich nie jadłam,ale miałam w planie
> robić.Widziałam je kiedyś u Makłowicza,wyglądały obiecująco.Tak zrobię!
> A bryndzę na wierzch to jak,w plasterkach?Przed czy po upieczeniu

Pokruszyc po upieczeniu.
Niektorzy dodaja jeszcze smietany, ale ja bym posypala sama pokruszona
bryndza...

1. Data: 2004-02-03 22:03:18

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bvoutu$t2s$1@news.onet.pl...

> Pokruszyc po upieczeniu.
> Niektorzy dodaja jeszcze smietany, ale ja bym posypala sama pokruszona
> bryndza...

Pokruszyć? Raczej nałożyć :) i zdecydowanie bez śmietany.

POzdr
Nell

ps. Makłowicz robił? serio? musiałam odcinek przegapić

1. Data: 2004-02-04 09:09:48

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bryndza w plasterkach? Może to nie bryndza tylko oscypek? Bo bryndza IMHO to
jest coś takiego do smarowania -

> Pokruszyc po upieczeniu.

- raczej niż do pokruszenia. Może ona jakaś fałszowana, znaczy nie owcza?
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-02-04 10:49:06

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - raczej niż do pokruszenia. Może ona jakaś fałszowana, znaczy nie owcza?
> Pozdrawiam - Agnieszka

Prawdziwa bryndza da sie pokruszyc. To sprzedawane w pudeleczkach do
smarowania to nic tylko podrobka faszerowana chemia.

Pzdr.
Anka

1. Data: 2004-02-04 11:00:32

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak bryndza i ziemniaki to mi od razu przychodzą na myśl zakopiańskie
> moskole z bryndzą,

Czy ktoś może mi dokładnie opisać jak się takie moskole przygotowuje.
Google moim przyjacielem jest, ale nic konkretnego mi nie powiedziało.

Będę bardzo dźwięczna ;-)))))

--
Pozdrawiam smacznie
Bakino