Nacieranie - i do lodówki?

1. Data: 2004-02-03 13:26:55

Temat: Nacieranie - i do lodówki?
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Spojrzałem na zapodany przepis na żeberka w kiszonej
kapuście i przeczytałem:

[cyt]
Zeberka po umyciu należy natrzeć solą, pieprzem, przyprawami
i odstawić do lodówki na czas jakiś... z godzinka chociaż by
było dobrze.
[/cyt.]

I tu moja dusza chemiczna zawyła:
Dlaczego wstawiać do lodówki! - rozumiem jeszcze na czas
dłuższy (3 dni) ale na godzinę!!!
Przecież szybkość dyfuzji (odpowiedzialna za przechodzenie
smaku do środka mięska) zależy od temperatury?

Qwax

1. Data: 2004-02-03 13:42:24

Temat: Re: Nacieranie - i do lodówki?
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q>
[...]
> I tu moja dusza chemiczna zawyła:
> Dlaczego wstawiać do lodówki! - [...]

Teraz to może i nie problem ale jak się pojawią muchy i inne robale to
co, nadal dusza ci będzie wyć? czy wstawisz?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

1. Data: 2004-02-03 13:57:36

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w
wiadomości news:bvo8b7$6oa$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
>
> Teraz to może i nie problem ale jak się pojawią muchy i
inne robale to
> co, nadal dusza ci będzie wyć? czy wstawisz?
to akurat nie problem - są przykrywki a oprócz tego
pamiętam z młodych mych lat takie osłony z siatki.
(ale gdzie to dziś znaleźć?)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2004-02-03 14:00:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Feb 2004 14:57:36 +0100, "Qwax" <...@...Q> wrote:

> [...]
>inne robale to
> to akurat nie problem - są przykrywki a oprócz tego
>pamiętam z młodych mych lat takie osłony z siatki.

zdaje sie, ze wszedzie....

trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-03 14:19:28

Od: "Ewa (siostra Ani) " <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Qwax a écrit :
> [...]
> dłuższy (3 dni) ale na godzinę!!!
> Przecież szybkość dyfuzji (odpowiedzialna za przechodzenie
> smaku do środka mięska) zależy od temperatury?

Nie jestem chemikiem ale mam podobne watpliwosci kiedy czytam ze cos
zamarynowanego trzeba wstawic do lodowki. Te same watpliwosci dotycza
"wtawiania de lodowki zeby sie przegryzlo"

Ewcia

1. Data: 2004-02-03 14:25:24

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson"
<K...@h...fsnet.co.uk> napisał w wiadomości

> zdaje sie, ze wszedzie....

Ty nie mów że wszędzie jak żyjesz w GB.
Ja czegoś takiego jak odwrócone sitko z uchwytem u góry nie
widziałem od czasu gdy miałem lat mniej niż 14 i mieszkałem
prawie na porodówce.
(na filmach są takie ale całe metalowe i bez siatki -
przynosi pod tym kelner danie by nie zmarzło ;-))) )

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2004-02-03 14:28:36

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) " <n...@y...com> napisał w
wiadomości news:401fadf8$0$11240$626a54ce@news.free.fr...

> [...]
> zamarynowanego trzeba wstawic do lodowki. Te same
watpliwosci dotycza
> "wtawiania de lodowki zeby sie przegryzlo"

Rozumiem jeszcze niektóre ciasta - one powinny być w lodówce
ze względu na właśnie szybkość ale rośnięcia drożdży (i
przez to wielkość i ilość bąbelków) ale mięsko???
Nie - nigdy tego nie robiłem - chyba ze zostawiałem na
następny dzień (przez noc w ciepłym mieszkaniu)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2004-02-03 14:46:09

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2004 14:26:55 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Qwax*, w
wiadomości news:<12335-1075814926@213.17.138.58> zawarł, co następuje:

> Dlaczego wstawiać do lodówki! - rozumiem jeszcze na czas
> dłuższy (3 dni) ale na godzinę!!!

Bo pies nie potrafi jej otworzyć, natomiast z siatką antymuchową radzi sobie
od razu.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-02-03 14:55:22

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w
wiadomości news:1eud4ou6eavlu$.dlg@czarodziejka.net...
> [...]
> wiadomości news:<12335-1075814926@213.17.138.58> zawarł,
co następuje:

> Bo pies nie potrafi jej otworzyć, natomiast z siatką

To zależy od wychowania psa!

Qwax

1. Data: 2004-02-03 15:01:46

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2004 15:55:22 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Qwax*, w
wiadomości news:<25536-1075820232@213.17.138.58> zawarł, co następuje:

Co, zręczność psa?
--
[...]

Ostre przyprawy = pytanie