Ziemniaki

1. Data: 2004-02-03 08:36:15

Temat: Ziemniaki
Od: u...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Chodzi za mna ostatnio jakies takie danie z ziemnakow, cos w stylu: pokroic na
plastry (raczej cienkie) i jakos usmazyc na patelni najlepiej lub zapiec w
piekarniku. Natchnieniem byla znaleziona ostatnio wsrod przypraw taka do dan z
ziemniakow i chcialabym ja wykorzystac. Czy ktos moglby cos podpowiedziec jak
najlepiej zrobic takie danie, moze byc z jakimis dodatkami oprocz tych
ziemniakow i przyprawy. Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Ula

1. Data: 2004-02-03 09:01:09

Temat: Re: Ziemniaki
Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik u...@p...onet.pl napisał:
> [...]
> najlepiej zrobic takie danie, moze byc z jakimis dodatkami oprocz tych
> ziemniakow i przyprawy. Dzieki za pomoc.

prosze bardzo :) moja ulubiona zapkiepanka ;)

ziemniaki obgotowujesz w odzie na pol miekko, kroisz w plastry grubosci
ok 5-7 mm.
boczek podsmazasz na patelni na chrupiaca, najlepiej plasterki male.
cebilke szklisz na zloto.
przyprawe masz
w naczyniu zaroodpornym ukladasz warstawami, ziemniaki, boczek, cebulke
i sypiesz przyprawa. tak do wyczerpania skladnikow.
na tarce scierasz sera zoltego, spora garsc,
w miesce rozbeltasz jajko i dodasz lyzke smietany, taka mam proporcje, 1
jajo jedna lyzka, i proporcjonalnie zwiekaszasz, wymieszac to
polac po wierzchu zakiepanke.
posypac serem
piekarnik na 180 stopni, wlozyc tam zakiepanke w *przykrytym* naczyniu
zaroodpornym, piec ok 35 minut, nastepne po tym czasie zdjac pokrywke,
zrumienic ser,
po tej czynnosci mozna wylaczyc i czekac az troche ostygnie a nastepnie
zjesc ;)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-02-03 10:43:45

Temat: Re: (P) Tortilla z ziemniakami
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pokroic na
> plastry (raczej cienkie) i jakos usmazyc na patelni najlepiej lub zapiec w

TORTILLA Z KUKURYDZĄ, ZIEIAKAMI I POMIDORAMI.
Z "Warzywne przysmaki"

ok 1/4 kg ziemniaków
oliwa
3 łyżki kukurydzy z puszki
4 suszone pomidory z oleju
natka pietruszki
6 rozmąconych jaj
sól i czarny pieprz

Kroimy ziemniaki w grube plastry
i gotujemy ziemniaki 10 minut, wyjmujemy, odstawiamy do przestygnięcia.
rozgrzewamy olej na patelni i obsmażamy porządnie ziemniaki na brązowo i
chrupiące.
Rozgrzewamy piekarnik.
Do ziemniaków dodajemy kukurydzę i posiekane pomidory, chwilę trzymamy na
małym ogniu.
Do jaj dodajemy przyprawy natkę - wlewamy na patelnię z ziemniakami i
resztą
Smażymy na małym ogniu 3-4 minuty aż brzegi omletu będą lekko brązowe -
stawiamy następnie patelnię pod rusztem i zapiekamy az wierzch będzie
złocisty.

Ta patelnia nie może mieć plastikowej, czy drewnane raczki - bo sie sfajczy
w piekarniku, najlepsza jest taka bez rączki, tylko z metalowymi uszkami po
bokach

Można też przygotować to danie w naczyniu żaroodpornym
Układamy obsmażone ziemniaki warstwami na przemian z pomidorami kukurydzą,
polewamy masą jajeczną i na sam wierzch kładziemy kilka plastrów ziemniaków
i do piekarnika rozgrzanego na 220 s.
Zapiekamy az będze złociste.
To bardzo smaczna potrawa.

Podawałam to z czerwonym wytrawnym winem i sałatą w sosie winegret.

Sowa

Chipsy octowe
Becherovka
ciasto nalesnikowe-ile wytrzyma?