Brzoza - identyfikacja

1. Data: 2004-05-19 21:52:04

Temat: Brzoza - identyfikacja
Od: Piotr Płyś <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z powodu duzej liczby tematow o szkodnikach pozdrawiam na wstepnie
solidarnie wszystkich z opryskiwaczami w reku :) Sam tez ostatnio nie
wchodze do ogrodka bez spryskiwacza, takie zycie :(

Do rzeczy:
Kupilem przed dom brzoze, podpisana jako Betula papyrifera (Brzoza
papierowa), ktore jednak ma liscie jak grab, bardzo lancetowate,
wydluzone, podobne do tych:
http://www.michls.de/waldhang/bilder/0105084.jpg

ale w zadnym przypadku takie jak te:
http://www.atlas-roslin.pl/foto/02/020902-2955.jpg

Liscie sa szalenie smukle, bez takich brzuszkow u nasady liscia jak na
focie, sa lekko pilkowane. Jest to bez watpienia brzoza, ino nie wiem
jaka, bo papierowa to ona na pewno nie jest. Pedy ma (na razie tylko
mlode) w kolorze ciemnobrazowym/brunatnym. Sa nakrapiane bialymi
kropeczkami szalenie gesto.

Widzialem w ogrodzie botanicznym w Poznaniu brzoze o identycznych
lisciach, B. albosinensis, tyle ze galazki miala znaczniej mniej
nakrapiane. Moj typ jeszcze to B. lenta, ale to widzialem tylko na
fotkach, wiec trudno mi ocenic.

Pytanie:
Co ja posadzilem, oprocz tego ze brzoze :) Ktos ma typ jakis?

Pozdrawiam wszystko co zielone (Marsjan tez),

Ptys.

2. Data: 2004-05-20 18:00:25

Temat: Re: Brzoza - identyfikacja
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Płyo" <p...@i...net.pl> wrote in message

> [...] wydluzone, podobne do tych:
> http://www.michls.de/waldhang/bilder/0105084.jpg

Te to liscie grabu pospolitego (przynajmniej wg. autora zdjecia).
Brzoz jest duzo i sa do siebie podobne. Bez zdjecia Twojej brzozy raczej sie
nie obejdzie.

> Widzialem w ogrodzie botanicznym w Poznaniu brzoze o identycznych
> lisciach, B. albosinensis, tyle ze galazki miala znaczniej mniej
> nakrapiane.

To nakrapianie, to przetchlinki. Ich ilosc moze byc rozna w zaleznosci od
np. warunkow w jakich drzewo rosnie. Moim zdaniem, to niewielkie wahania.
Poczekaj az drzewo podrosnie i kora zacznie sie zmieniac a takze pojawia sie
kwiaty.

> Co ja posadzilem, oprocz tego ze brzoze :) Ktos ma typ jakis?

Zawsze to dosc niecodzienne drzewo. Jakie by nie bylo, obserwuj jak rosnie a
predzej czy pozniej rozszyfrujesz jego nazwe.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-05-20 20:55:28

Od: Piotr Płyś <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Te to liscie grabu pospolitego (przynajmniej wg. autora zdjecia).
>Brzoz jest duzo i sa do siebie podobne. Bez zdjecia Twojej brzozy raczej sie
>nie obejdzie.
No wlasnie, wiem o tym, bez aparatu cyfrowego moge sobie poczekac z
pare tygodni az skoncze te rolke filmu, ktora mam w aparacie...

Te liscie na focie to oczywiscie grab, podeslalem je dla porownania,
bo mojej brzozy sa identyczne praktycznie.

>Zawsze to dosc niecodzienne drzewo. Jakie by nie bylo, obserwuj jak rosnie a
>predzej czy pozniej rozszyfrujesz jego nazwe.
Na razie mam typy B. lenta i B. lutea, jutro bede nagryzal pedy :)))
Wg opisu jedna jest slodka, droga gorzka w smaku. Typuje B. lenta
(http://www.hort.uconn.edu/plants/b/betlen/betlen1.h
tml) ale jest juz
pozno i nie chce wylazic przed dom i nagryzac drzewka w swietle
ksiezyca, bo sasiedzi wezma mnie juz za kompletnego pomylenca :)))

Dzieki za podpore w poszukiwaniach :) Jak dorobie sie fotki - przysle
oczywiscie!

Pozdrawiam,

Piotr Plys

szary jałowiec
CO się stało z www.ogrodnik.pl
Konwalie nie tylko w maju - bardzo mi zależy (na niej)
Problemy z trawnikiem
różaneczniki - szkodniki