Burger

21. Data: 2006-02-09 16:54:32

Temat: Re: Burger
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@b...com>,
Magdalena Bassett <n...@b...com> wrote:

> Po angielsku nazywaja sie dill pickles. Jesli chcesz zobaczyc 81 roznych
> sloikow kiszonych ogorkow w Stanach, to tu sa 3 strony :
>
> http://www1.shopping.com/xGS-Dill_Pickles~NS-1~linki
n_id-7000541

Tyle, że wszystkie ogórki na tych stronach są marynowane, nie kiszone.
Marynowane ? właśnie "pickled" po angielsku. Zob. np. skład jednego z
produktów z tej strony, którą podałaś powyżej:

<http://www.barryfarm.com/nutri_info/pickled_all/cuc
umdill.html>

Czyli właśnie polskie korniszony.

Władysław

22. Data: 2006-02-09 17:39:32

Od: Jaz <j...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Nie wiem, w jakich sklepach bywales. Kiszone ogorki sa latwo dostepne, w
> kazdym sklepie i w kazdych delikatesach. Z korniszonami troche trudniej,
> mozna je dostac w malutkich sloikach. Kiszone mozna kupic w sloikach,
> pojedynczo, i do kanapki, prawie kazdy sandwich ma na dodatek cwiartke
> kiszonego ogorka krojonego wzdluz.
> Po angielsku nazywaja sie dill pickles. Jesli chcesz zobaczyc 81 roznych
> sloikow kiszonych ogorkow w Stanach, to tu sa 3 strony :
>
> http://www1.shopping.com/xGS-Dill_Pickles~NS-1~linki
n_id-7000541

> MB
Wlasnie mowie o dill pickles. Jesli twierdzisz, ze one smakuja jak
kiszone to nie wiem, jakie kiszone jadasz. Tam pomimo, iz ogorki
nazywaja sie polish pickles, to z kazdej firmy inaczej smakuje (ale
zdecydowanie bardziej jak korniszon niz kiszony).
W sklepach bywalem typowo amerykanskich, nie chicagowsko-nowojorskich z
zywnoscia z calego swiata.

23. Data: 2006-02-09 18:07:21

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> Marynowane ? właśnie "pickled" po angielsku. Zob. np. skład jednego z
> produktów z tej strony, którą podałaś powyżej:

Czyli polskie kiszone ogorki w sloikach (czy sa w sloikach czy tylko
luzem?) maja tylko sol i wode (plus przyprawy)?

W tych, ktore wspominasz wyzej, sklad jest nastepujacy:

Cucumber
Salt
Water
Sugar
Vinegar
Spices

czyli ten dodatek octu przekresla ich kiszonosc?

Gdy robie domowe kiszone ogorki w sloikach, to tez dodaje ocet do wody z
sola. Z drugiej strony, robilam kiedys korniszony, takie male, bardzo
kwasne ogorki, jest to 3 dni pracy, i rozne zalewy, i nic nie maja
wspolnego z kiszonymi ogorkami. Dlaczego nazywasz pikle korniszonami?
Czy w Polsce korniszony to duze ogorki z zalewy solno-octowej?

MB

24. Data: 2006-02-09 18:47:38

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:43EB84D9.2080507@bluemoonlavender.com...

> [...]
> Vinegar
> Spices
>

> czyli ten dodatek octu przekresla ich kiszonosc?

Kiszonosc to sie uzyskuje przy pomocy samej wody i soli...wystarczy zalać
ogórki solanką i poczekać aż same ukisną..i raczej nie potrzeba potem
dokwaszać octem..

Marek

25. Data: 2006-02-09 19:23:02

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. wrote:

> Kiszonosc to sie uzyskuje przy pomocy samej wody i soli...wystarczy zalać
> ogórki solanką i poczekać aż same ukisną..i raczej nie potrzeba potem
> dokwaszać octem..
>
> Marek

Owszem, ale pytam o ogorki w sloikach - czy gdy sie robi kiszone w
sloikach, to zupelnie bez octu?

MB

26. Data: 2006-02-09 19:26:53

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisal(a):

> Owszem, ale pytam o ogorki w sloikach - czy gdy sie robi kiszone w
> sloikach, to zupelnie bez octu?

Tak
Ania

--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

27. Data: 2006-02-09 19:35:14

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:

> Owszem, ale pytam o ogorki w sloikach - czy gdy sie robi kiszone w
> sloikach, to zupelnie bez octu?

Oczywiście, do kiszonych warzyw nie dodaje się octu, niezaleznie, w
sloiku, czy w beczce.
--
pa, BasiaBjk

28. Data: 2006-02-09 19:53:34

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:43EB9696.7090602@bluemoonlavender.com...

> Owszem, ale pytam o ogorki w sloikach - czy gdy sie robi kiszone w
> sloikach, to zupelnie bez octu?
>
> MB

Tak dokładnie tak samo jak małosolne sie robi..tyle że inaczej sie w słoiku
układa
no i lepiej dać ciut wiecej soli...

poza tym dobra jest zimna piwnica to niema potem zadnych sensacji z nimi w
zimie

mozna je po ukiszeniu klasycznie pasteryzowac..ale to juz kwestia gustu

M:))

29. Data: 2006-02-09 20:07:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@b...com>,
> [...]

> Czyli polskie kiszone ogorki w sloikach (czy sa w sloikach czy tylko
> luzem?) maja tylko sol i wode (plus przyprawy)?

Tak. Nigdy nie kisiłaś ogórków? Co innego kiszone ogórki w słoikach, co
innego ogórki marynowane, czyli korniszony.

> [...]
> Vinegar
> Spices
>

> czyli ten dodatek octu przekresla ich kiszonosc?

Nie tylko to. One po prostu nigdy nie były kiszone, tylko zakwaszane
octem

> Gdy robie domowe kiszone ogorki w sloikach, to tez dodaje ocet do wody z
> sola.

??? Ocet do kiszonych ogórków? Przecież to psuje snmak, nie mówiąc o
tym, że wstrzymuje naturalną fermentację mlekową.

> Z drugiej strony, robilam kiedys korniszony, takie male, bardzo
> kwasne ogorki, jest to 3 dni pracy, i rozne zalewy, i nic nie maja
> wspolnego z kiszonymi ogorkami.

Nie mają nic wspólnego. To się zgadza.

>Dlaczego nazywasz pikle korniszonami?

Nie nazywam. Pikle to wszelkie marynowane warzywa. Nie tylko ogórki.

> Czy w Polsce korniszony to duze ogorki z zalewy solno-octowej?

Do 7 cm. długości i 2,5 cm. grubości.

Władysław

30. Data: 2006-02-09 21:03:15

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Tak. Nigdy nie kisiłaś ogórków? Co innego kiszone ogórki w słoikach, co
> innego ogórki marynowane, czyli korniszony.

Kisilam malosolne w kamionce tylko z sola i woda. Gdy wkladam w sloiki,
zawsze dodaje troche octu. Nie wiem dlaczego, Babcia tak robila.
Wydawalo mi sie, ze by sie w tych sloikach zepsuly tylkko z sama sola.
Najwidoczniej bylam w bledzie.

> ??? Ocet do kiszonych ogórków? Przecież to psuje snmak,

de gustibus...

> Nie nazywam. Pikle to wszelkie marynowane warzywa. Nie tylko ogórki.
nie wiedzialam, myslalam, ze tylko ogorki

> Do 7 cm. długości i 2,5 cm. grubości.
>
> Władysław

Wydawalo mi sie, ze korniszony to jak cornichons, malutkie ogorki na
jedno ugryzienie, ktore podaje sie do kanapek, pasztetow, itp. Nie
wiedzialam, ze te duze to tez korniszony.

MB

Uczta dla 4 facetow:)
czerwona soczewica
Sernik Judyty