Byliny na zacienione miejsca

31. Data: 2003-02-17 20:35:47

Temat: Re: Byliny na zacienione miejsca do Dirko
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@w...pl> napisał(a):

[...]
> Spaść nie spadła, ale jakoś tak głupio czuć się wykorzystywanym, ale to
> może sprawa indywidualnego wrażenia.

Przez długi czas byłem podręcznym podawaczem rozwiązań.
Robiłem to świadomie. Ot tak po prostu dzieliłem się tym co wiem.
:-)

pozdr. Jerzy

32. Data: 2003-02-17 20:40:05

Temat: Re: Było: Byliny Jest: ponuro o zadawaniu pytań
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

[...]
> Ja też się upomnę o pigwę - wciąż nie wiem, czy jest samopylna, czy nie.
> Budzę się w nocy i o tym myślę. Oj, grupo, grupo...
>
> Niewyspana, Basia.

Basiu, wybacz, ale od czego masz archiwum.
Już kiedyś Ci na to odpowiedziałem.
:-)
pozdr. Jerzy

33. Data: 2003-02-17 20:48:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b2rh33$j3l$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Przez długi czas byłem podręcznym podawaczem rozwiązań.
> Robiłem to świadomie. Ot tak po prostu dzieliłem się tym co wiem.
> :-)

Hejka, no fajnie Jerzy a dlaczego przestałeś?
Pozdrawiam trapiony wątpliwościami Ja...cki

34. Data: 2003-02-17 20:54:03

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko
(...)
> Hejka, no fajnie Jerzy a dlaczego przestałeś?
> Pozdrawiam trapiony wątpliwościami Ja...cki

Nie sledziłem tego wątku, ale Dirko chyba przesadziłeś,
widziałem Jerzego osobiście i nie sądzę aby przestał-zbyt młody :-)
:-) Bogusław

35. Data: 2003-02-17 20:57:21

Temat: Re: RE: Byliny na zacienione miejsca do Dirko
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

[...]

> :)
> tutul filmu znam
> ale nie moge sobie przypomniec tresci filmu
> i nie wiem przez to co ma na mysli Januszek
> w kontekscie stawkowo-oczkowym
> ?
> z pozdrowieniamni i usmiechami
> _hehehe

> a ja bede chyba naliczal kolejne dni zimy
> dzis 73 dzien zimy (zmarznietej ziemi i okrywy lodowej )
> :)

No to dolicz sobie jeszcze jakieś 4-5 tygodni.
A potem wejdziesz na działkę i nie będziesz wiedział od czego zacząć.
;-)
pozdr. Jerzy

37. Data: 2003-02-17 21:01:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Ja też się upomnę o pigwę - wciąż nie wiem, czy jest samopylna, czy nie.
> Budzę się w nocy i o tym myślę. Oj, grupo, grupo...
>
> Niewyspana, Basia.

hehe
czyzby sny ogrodowe swiadczyly o ogrodowym zaangazowaniu i zaawansowaniu
?
mi sie po nocach calkiem cos innego sni
ale jest przed 23 i za wczesnie aby o tym wspominac
no chyba by bylo to NTG
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

36. Data: 2003-02-17 21:01:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jan P. Cieciński

> Wiosna w drodze!
> Już jest na Krymie. Zakwitły przebiśniegi.
:)
a w jakim tempie bedzie ona ku nam dazyla
i czy napewno ona ze wschodu nadejdzie
?
bo na Krym ode mnie ze 2500 km
a do wloch srodkowych gdzie tez juz wiosna
tylko 1600 km
:)
zreszta niewazne skad
niech nadchodzi jak najszybciej
!!!!!!!!!

38. Data: 2003-02-17 21:02:37

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy Nowak
(...)
> No to dolicz sobie jeszcze jakieś 4-5 tygodni.
> A potem wejdziesz na działkę i nie będziesz wiedział od czego zacząć.
> ;-)
> pozdr. Jerzy
Jerzy sumienia nie masz, nadzieję nam zabrałeś.
:-) Bogusław

39. Data: 2003-02-17 21:04:30

Temat: Re: Byliny na zacienione miejsca
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krutka <k...@k...onet.pl> napisał(a):

> Mam w ogrodku takie miejsce, gdzie prawie
> wcale nie ma slonca (polnocna sciana domku),
> pojawia sie doslownie na chwilke, przed zachodem,
> zanim schowa sie za domem sasiada :O
> Miejsce jest wymarzone na maly skalniaczek... tylko
> co tam posadzic?? Jakie byliny beda dobrze rosly w takim
> ciagle zacienionym miejscu.

BYLINY NA STANOWISKA PÓŁCIENISTE I ZACIENIONE
Wysokie
jarzmianka większa (Astrantia major), języczki: pomarańczowa (Ligularia
dentata) i Przewalskiego (L. przewalskii), paprocie: narecznica samcza
(Dryopteris filix-mas) i pióropusznik strusi (Matteuccia struthiopteris),
parzydło leśne (Aruncus dioicus), pluskwice (Cimicifuga), rodgersje
(Rodgersia), tarczownica tarczowata (Peltiphyllum peltatum), tojad mocny
(Aconitum napellus), wrotycz wielkolistny (Tanacetum macrophyllum).
Średnie
bergenia sercowata (Bergenia cordifolia), bodziszki (Geranium), brunera
wielkolistna (Brunnera macrophylla), cie- mierniki (Helleborus), czosnek
niedźwiedzi (Allium ursinum), dzwonki (Campanula), epimedium wielkokwiatowe
(Epimedium grandiflorum), funkie (Hosta), kosaćce (Iris), kokorycz złocista
(Corydalis lutea), kokoryczka wielokwiatowa (Polygonatum multiflorum),
kosmatka olbrzymia (Luzula sylvatica), liliowce (Hemerocallis), miesiącznica
trwała (Lunaria rediviva), omieg wschodni (Doronicum orientale), orliki
(Aquilegia), rdest wężownik (Polygonum bistorta), serduszki (Dicentra),
tawułki (Astilbe), turzyce: Morrowa (Carex morrovi) i muskegońska (C.
muskingumensis), telima wielkokwiatowa (Tellima grandiflora), zawilec
mieszańcowy (Anemone hybrida), żywokost wielkokwiatowy (Symphytum
grandiflorum).
Niskie
barwinek pospolity (Vinca minor), bluszczyk kurdybanek (Glechoma hederacea),
dąbrówka rozłogowa (Ajuga reptans), dzwonek dalmatyński (Campanula
portenshlagiana), fiołek wonny (Viola odorata), gajowiec żółty (Galeobdolon
luteum), jaskier rozłogowy (Ranunculus repens), jasnota plamista (Lamium
maculatum), konwalia majowa (Convallaria majalis), kopytnik pospolity (Asarum
europaeum), marzanka wonna (Asperula odorata), miodunki (Pulmonaria),
pierwiosnki (Primula), podagrycznik (Aegopodium podagraria), pragnia
syberyjska (Waldsteinia ternata), przylaszczka wiosenna (Hepatica nobilis),
runianka japońska (Pachysandra terminalis), tiarella sercolistna (Tiarella
cordifolia), ułudka wiosenna (Omphalodes verna).

Nie ja to wymyśliłem, ale polecam jako lekturę OGRODY.
:-)
pozdr. Jerzy

40. Data: 2003-02-17 21:10:27

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@w...pl> napisał(a):

[...]
> Hejka, no fajnie Jerzy a dlaczego przestałeś?
> Pozdrawiam trapiony wątpliwościami Ja...cki

Brak mi bezpośredniego dostępu do sieci.
Tfuj... tu parę przekleństw na pewną firmę, która obiecywała już owy od roku.
A czytanie przez newsy zajmuje jednak 10 razy więcej czasu.
:-(((
pozdr. Jerzy

Nowa fanka ogrodnictwa
Kto mnie pokieruje [?]