C.O. dziwne odgłosy

1. Data: 2007-12-18 08:54:35

Temat: C.O. dziwne odgłosy
Od: "Jan" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktoś z państwa mógłby mi poradzić jak wyeliminować dziwny objaw.
Po założeniu głowic termostatycznych na grzejniki od czasu do czasu
pojawiają sie głośne stuki w instalacji - prawdopodobnie w okolicach lub w
samym zaworze RTL od podłogówki. Doraźnie pomaga pokręcenie głowicą zaworu
RTL, ale to nie jest rozwiązanie.
Czy to jest groźne i jak sobie z tym poradzić.
Ogrzewanie gazowe.

Jan

2. Data: 2007-12-18 09:56:08

Temat: Re: C.O. dziwne odgłosy
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy to jest groźne i jak sobie z tym poradzić.

takie stuki to niestety taka uroda tych zaworów

3. Data: 2007-12-18 09:59:30

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news://news-archive.icm.edu.pl/fk81t2$4pr$1@inews.ga
zeta.pl
użytkownik *Jan* napisał(a):

> [...]
> RTL, ale to nie jest rozwiązanie.
> Czy to jest groźne i jak sobie z tym poradzić.

To ja z podobnym problemem ale w innej tonacji. Jeden z kaloryferów w
mieszkaniu moich rodziców cały czas gwiżdże. Zawór jak najbardziej
archaiczny (stary). Ma ktoś pomysł jak uciszyć ten gwizdek?

--
Big Jack
//////

4. Data: 2007-12-18 13:14:19

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> takie stuki to niestety taka uroda tych zaworów
He he, w domu u moich rodziców miałem to samo, jak się wprowadziliśmy. Po
kilku latach samo przeszło

5. Data: 2007-12-18 20:56:20

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

zaworu
> RTL, ale to nie jest rozwiązanie.
> Czy to jest groźne i jak sobie z tym poradzić.

A jakie masz sterowanie kotłem? Problem powstaje, gdy wszystkie zawory
się zamykają a pompa w kotle dalej pcha wodę w instalację. Któryś z
zaworów musi się otworzyć i hałasuje.
Rozwiązania są dwa.
1. Na jednym z grzejników zdejmujesz głowicę termostatyczną. Najlepiej
:) w pomieszczeniu, w którym jest sterownik pokojowy.
2. Montujesz zawór nadmiarowo - upustowy, który w takiej sytuacji
łączy zasilanie z powrotem i woda krąży w małym kółeczku przy kotle.

pozdrawiam Piotr

6. Data: 2007-12-18 20:58:04

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał
w wiadomości news:fk8h4n$a43$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> He he, w domu u moich rodziców miałem to samo, jak się
wprowadziliśmy. Po
> kilku latach samo przeszło

Przeszło bo coś szlag trafił, pompę albo zawór trójdrożny. No, jeszcze
może się zawory wyrobiły i nie zamykają szczelnie.

pozdrawiam Piotr

7. Data: 2007-12-19 10:02:49

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zmień nastawę wstępną tego zaworu.
Lub trzeba zmienić kryzę, ale to drugie to robota dla hydraulika.
JaC

----

8. Data: 2007-12-19 12:11:55

Od: vova <v...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan pisze:
> [...]
> RTL, ale to nie jest rozwiązanie.
> Czy to jest groźne i jak sobie z tym poradzić.

Witam
u nas tez to wystepuje - po zmianie instalacji CO - robili to jacys
przypadkowi ludzie.
Juz co prawda nie leje sie ze zlaczek (plastiki jakies zgrzewane)
poprawiali kilka razy - ale za to sa takie nieziemskie odglosy.
Q...wicy mozna dostac - nie mowiac o tym ze zasypianie przy tych
dzwiekach graniczy z cudem. Cala gama wycie, brumienie o roznym
nasileniu, czestotliwosci i glosnosci :)
Co ciekawe taki efekt wystepuje u sasiada za sciana, ktory jest nieco
przygluchy i jemu to nie przeszkadza.
No i co z tym zrobic ?

9. Data: 2007-12-27 03:19:12

Od: Mariusz <3...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

vova pisze:

> [...]
> nasileniu, czestotliwosci i glosnosci :)
> Co ciekawe taki efekt wystepuje u sasiada za sciana, ktory jest nieco

Ja miałem prozaiczny przypadek, zamieniony powrót grzejnika z
zasilaniem. Po prostu rurki mi się w popi..ły jak robiłem gałązki do
grzejników a wszystko mam pod tynkiem.
Drugi powód to za szybki bieg pompy cyrkulacyjnej powodował taki właśnie
efekt.
Trzecia sprawa to właśnie jakiś zawór który się okresowo otwiera
(trójdrożny?) zmienia się ciśnienie czy cholera wie co i grzybek w
zaworze wariuje.

Mariusz

OKNA
indukcja na 230V
Czy naprawdę oszczędzę prąd wtykając w gniazdo elektryczne tzw. Bill Killera?
pranie kożuszka ekologicznego
rura gazowa i spalinowa z kotła 2funkcyjnego - nie są ozodobą mieszkania