CT zatok - czemu na czczo?

1. Data: 2005-06-02 21:43:36

Temat: CT zatok - czemu na czczo?
Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zalecenie, by przez 4 godziny przed wykonaniem tomografii być na czczo.
Czemu?
Inna rzecz - lekarka-laryngolog powiedziała mi, że 'zatoki rano nie bolą' -
w sensie, że zaczynają boleć w ciągu dnia... Czy to prawda? Bo mnie się
zdarza akurat budzić rano z bólem zatok...
Dzięki za odpowiedzi!
Iwona

2. Data: 2005-06-03 13:26:57

Temat: Re: CT zatok - czemu na czczo?
Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@W...pl> napisał w
wiadomości news:d7nu6j$26e$1@news.onet.pl...
> Mam zalecenie, by przez 4 godziny przed wykonaniem tomografii być na
czczo.
> Czemu?

Nie wiem, miałam 2 razy i nigdy nikt o czyms takim nie wspomniał. Obie
tomografie zadowoliły swoją jakością lekarza.

> Inna rzecz - lekarka-laryngolog powiedziała mi, że 'zatoki rano nie
bolą' -
> w sensie, że zaczynają boleć w ciągu dnia... Czy to prawda?

Choruję na zatoki od dawna i ostatnio miałam makabryczne zaostrzenie. I
rzeczywiście - rano było dobrze, a potem stopniowo ból narastał.
O.

3. Data: 2005-06-03 15:33:32

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:d7nu6j$26e$1@news.onet.pl Marchewka napisal(a):
> Mam zalecenie, by przez 4 godziny przed wykonaniem tomografii być na
> czczo. Czemu?

Z tego co wiem to na czczo trzeba byc przed tomografia komputerowa jesli w
trakcie badania bedzie podawany kontrast. Ale szczerze Ci powiem, ze nie mam
pojecia czy do tomografii zatok potrzeba podawac pacjentowi kontrast. Moze
masz miec tomografie glowy w ogole?

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

4. Data: 2005-06-03 19:52:00

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> napisał w wiadomości
> [...]
mam
> pojecia czy do tomografii zatok potrzeba podawac pacjentowi kontrast.

Nie trzeba. I dobrze, że się nie do końca zastosowałam do zaleceń zupełnie
niekompetentnych ludzi. Ech...
Iwona

5. Data: 2005-06-04 17:43:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jun 2005, Marchewka wrote:

> Mam zalecenie, by przez 4 godziny przed wykonaniem tomografii być na czczo.
> Czemu?

byc moze trzeba podac dozylnie kontrast - dlatego na czczo

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2005-06-05 00:25:12

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:Pine.BSO.4.58L0.0506041943000.32545@dorota.am.t
orun.pl Piotr
Kasztelowicz napisal(a):
> byc moze trzeba podac dozylnie kontrast - dlatego na czczo

wybacz ale wlasnie tarzam sie ze smiechu na podlodze czyli ROTLF. Dlaczego?
Bo w watku "gronkowiec w szpitalu" sam mowisz, ze pacjent czesto nie czyta
wypisu ze szpitala, a w tym watku Ty nie czytasz tego co ja wczesniej
napisalem i po prostu powtarzasz moje slowa :D no ROTFL, po prostu ROTFL :D

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

7. Data: 2005-06-05 13:15:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 Jun 2005, medevacs wrote:

> wypisu ze szpitala, a w tym watku Ty nie czytasz tego co ja wczesniej
> napisalem i po prostu powtarzasz moje slowa :D no ROTFL, po prostu ROTFL :D

bo ja nie czytam niektorych - takze Twoich postow w ogole i dlatego

P.

8. Data: 2005-06-05 22:11:41

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:Pine.BSO.4.58L0.0506051514540.8310@dorota.am.to
run.pl Piotr
Kasztelowicz napisal(a):
> bo ja nie czytam niektorych - takze Twoich postow w ogole i dlatego
> P.

no widzisz, a niektorzy moze tylko sluchaja profesorow, a nie czytaja tego
co napisze "zwykly" lekarz ;)

medevacs
//Otwierac! Koleda! Mamy nakaz!//

na kurzajki wartner
grzyb - Candida albicans - jak go wykryć ?
pot pod lewą pachą...
Wszczepy sztucznych soczewek
Polivaccina, kiedy brac?