CYKATA

1. Data: 2001-07-10 05:36:20

Temat: CYKATA
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam dosc ciekawy przepis na tort czekoladowy, ale nie wiem co to jest
cykata, a skladniki sa nastepujace:
15 dkg czekolady
25 dkg zmielonych migdalow
30 dkg cukru,
8 bialek,
10 dkg pokrojonej cykaty.

Bialka ubic z cukrem na sztywna piane, wsypac migdaly, cykate, utarta czekolade
i wymieszac. Piec w cieplym, nie goracym piekarniku. (podejrzewam, ze ok. 40
min). A moze Magdalena cos podpowie? ;o)

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-10 05:55:43

Temat: Re: CYKATA
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> utarta czekolade i wymieszac. Piec w cieplym, nie goracym piekarniku.
> (podejrzewam, ze ok. 40 min). A moze Magdalena cos podpowie? ;o)

Moge to chyba zrobic wczesniej niz Magdalena :)
Cykata to inaczej kandyzowane skorki owocow cytrusowych, np.
pomaranczy.
Ten tort jest zupelnie bez maki... ?
Chyba bedzie bardzo slodki przy takich skladnikach.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-07-10 06:34:05

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
[...]
:
: Pozdrawiam
: Lilla

Dzieki Lilla. Rzeczywiscie jest bez maki no i bez zoltek. Tak sobie mysle, ze
dobry bedzie dla osob korzystajacych z diety M. W sobote bede eksperymentowac.
Cukru dam oczywiscie mniej.

Pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-10 06:59:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Jul 2001 07:36:20 +0200, "{Wilma}" <w...@o...pl>
wrote:

>Znalazlam dosc ciekawy przepis na tort czekoladowy, ale nie wiem co to jest
>cykata, a skladniki sa nastepujace:

moze o cykute chodzilo...popatrz na tytul tego tortu, moze to Ci
cos powie, hehehehehehehe

Krysia (juz slysze - won za slup, przechero!!)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-10 09:34:44

Od: "Arv" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Znalazlam dosc ciekawy przepis na tort czekoladowy, ale nie wiem co to
jest
> cykata, a skladniki sa nastepujace:
[...]
> 10 dkg pokrojonej cykaty.

Może cykuta ??? ;-))

---
Arv.

1. Data: 2001-07-10 09:49:43

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Tak popularnie sie rzeczywiscie nazywa rozne skorki
> owocow cytrusowych kandyzowane.
> Dokladnie cykata to jest kandyzowana skorka
> cedratu - owoc typu cytryny, wiekszy od grapefruita
> skladajacy sie prawie z samej skorki.
> To co mozna kupic w takich pudeleczkach
> foliowanych na wierzchu jako skorke cyrtynowa
> jest to zwykle cykata - co wynika zwykle z opisanych skladnikow.

albo w wersji NRDowskiej robione z dyni (wszystkie smaki!!).

Waldek

1. Data: 2001-07-10 09:54:38

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Z." <b...@c...com.pl> napisał w wiadomości
[...]
: Barbara

Dzieki stokrotne. Czegoz to ludzie nie wymysla. Skad wziela sie taka nazwa
cykata? Czyz nie prosciej byloby napisac owoce kandyzowane - to chyba kazdy zna.
Gdyby nie Wy - to pewnie nici bylyby z "eksperymentu", a tak - cala w
"skowronkach" bede "walczyc" w sobote w kuchni ;o))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-10 10:53:22

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:rq9lktk93e0i27js0cm5ikia3jgmippa9l@4ax.com...
: wrote:
:
[...]

Hehehe, z cykuta to zrobie jak bede u tesciowej, a poki co dla siebie i lubego z
cykata ;o)))

pozdr. Wilma
(wylaz Krysiu zza slupa!) ;o))

1. Data: 2001-07-10 15:19:08

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Wedlug pana Kopalinskiego: cykata - kandyzowane skorki cytronu; skorki
melona smazone w miodzie albo cukrze. Wloski: succada, od succo - sok.
A cytron (tamze) - cedrat, najdawniej uprawiana roslina cytrusowa, z owocem
o bardzo grubej, aromatycznej skorce. Zajrzalabym tez do
Cwierciakiewiczowej, jak kto ma - ja mialam, ale sie moj byly przy rozwodzie
uparl... (zabral mi tez garnek do fondue wredziszcze jedno)

Ania

1. Data: 2001-07-11 09:31:17

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

Olejek mietowy
Warunki spartanskie, a kieszen dziurawa...
Poradnik dla odchudzajacych sie....
ktora cukiernia najlepsza w wwie?
Rybka się zbuntowała?