Carneus

1. Data: 2006-03-05 17:49:15

Temat: Carneus
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z okazji dnia niedzielnego, dostałem od siebie w prezencie mieczyki
o nazwie Gladiolus carneus.Na opakowaniu jest informacja,że pachną,
są wieloroczne, samosiewne i odporne na zimno.Czy należy to rozumieć,
że przezimują w gruncie?W książce bardzo mało na ten temat.
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2006-03-05 18:05:59

Temat: Re: Carneus
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z okazji dnia niedzielnego, dostałem od siebie w prezencie mieczyki

Najlepszy, najbardziej niezawodny i zawsze trafiony typ prezentu!

> o nazwie Gladiolus carneus.Na opakowaniu jest informacja,że pachną,
> są wieloroczne, samosiewne i odporne na zimno.Czy należy to rozumieć,
> że przezimują w gruncie?W książce bardzo mało na ten temat.

Miejsce pochodzenia - południowa i południowo-zachodnia Afryka. Można
domniemywać, że jak reszta mieczyków - reguła: wykopywać, wyjątki: zimują:)
A to opakowanie to przypadkiem nie zachodnioeuropejskie albo żywcem z
takowego przekopiowane? jaka firma?

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-03-05 18:20:27

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> [...]
> są wieloroczne, samosiewne i odporne na zimno.Czy należy to rozumieć,
> że przezimują w gruncie?W książce bardzo mało na ten temat.

Z tego :
http://www.telosrarebulbs.com/Gladiolus.html
i tego :
http://www.nal.usda.gov/curtis/fleshccf.shtml

wynika że to strefa 9 , czyli u nas wykopywać na zimę.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

4. Data: 2006-03-05 18:40:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego :
> http://www.telosrarebulbs.com/Gladiolus.html
> i tego :
> http://www.nal.usda.gov/curtis/fleshccf.shtml
>
> wynika że to strefa 9 , czyli u nas wykopywać na zimę.

Trzeba będzie wykopywać jak wszystkie mieczyki.Pochodzi z firmy
De Ree Holland, kupiłem w Castoramie.Nigdy nie zwracałem uwagi,że mieczyki
botaniczne są takie ładne.Mam dachówkowaty,zimuje w gruncie, uroda srednia.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-03-05 19:15:12

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Trzeba będzie wykopywać jak wszystkie mieczyki.Pochodzi z firmy
> De Ree Holland, kupiłem w Castoramie.

O właśnie. Muszę się jutro wybrać.

W ub. roku kupowałem np. na Allegro liliowce,
a potem okazało się że w Castoramie były identyczne
za pół ceny.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

6. Data: 2006-03-06 15:59:16

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W książce bardzo mało na ten temat.
> Pozdrawiam.Mirzan

Mirku!!! To Ty masz tylko jedną książkę???
(oprócz czekowej).
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Poszukujesz może jakiejś bibuły?

7. Data: 2006-03-06 16:06:04

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> O właśnie. Muszę się jutro wybrać.
>
> W ub. roku kupowałem np. na Allegro liliowce,
> a potem okazało się że w Castoramie były identyczne
> za pół ceny.

Jakie to proste. Kupić w Castoramie sprzedać na Allegro.

> pozdrawiam

Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2006-03-06 17:28:01

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
> Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jakie to proste. Kupić w Castoramie sprzedać na Allegro.

O właśnie.

Widziałem canny "Cleopatra".
Czy komuś wyrosła taka o dwubarwnych liściach?

W Castoramie 14.50 (2 sztuki), na Allegro 36 (jedna sztuka)

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

9. Data: 2006-03-06 17:58:27

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mirku!!! To Ty masz tylko jedną książkę???
> [...]

Mam tylko jedną książkę, w której jest wymieniony ten mieczyk.
Nawet w książce Mieczyki nie ma o nim wzmianki.Dzięki za propozycję,
ale nie mam gdzie trzymać,część książek już mieszka w piwnicy.
Próbowałem nawet załozyć klatkową biblitekę,ale sąsiad powiedział,
że ma jedną książkę i więcej nie potrzebuje.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2006-03-06 18:34:18

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2f85.00000138.440c7843@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Próbowałem nawet załozyć klatkową biblitekę,ale sąsiad powiedział,
> że ma jedną książkę i więcej nie potrzebuje.

Hejka. Pewnie telefoniczną. :-)
Pozdrawiam bibliofilsko Ja...cki

Goście w ogrodzie - sarenki :-))
Na całej połaci śnieg :-)