Cebulniki?

1. Data: 2003-07-12 07:20:25

Temat: Cebulniki?
Od: "Paweł" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Znany i lubiany/nielubiany (niepotrzebne skreslic) Robert Maklowicz w
programie o polskich Tatarach robil takie pieczone pierogi z miesnym
nadzieniem, nazywalo sie to cebuliniki chyba, nie zdazylem zanotowac
przepisu i nie wygooglowalem tez nic. Przepis wydawal mi sie prosty a chce
pochwalic sie przed moja mamusia i zrobic takie pierozki, macie moze
przepis?
Z gory dziekuje w imieniu swoim i mojej mamy, ktora bedzie musiala to zjesc
;)

Pzdr.
Paweł.

1. Data: 2003-07-12 12:01:16

Temat: Re: Cebulniki - przepis
Od: "Eliza Kaczmarczyk" <l...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto co udalo sie zanotowac mojej mamie, a ja skrzetnie spisalam - bo az
slinka cieknie...

Cebulniki wg Maklowicza

ciasto:
1 kg maki
1 cale jajo
1 zlotko
1 lyzeczka sody
sol (szczypta)
2 szkl mleka (podgrzac)
1 kostka masla (rozpuscic w mleku)

farsz:
mieso mielone wolowe
siekana cebula (duzo)
sol
pieprz

ciasto zagniesc, rozwalkowac (robic jak kopytka) - ciasto w rulon kroic jak
na kpytka a nastepnie zagniesc z takiej jednej czesci kulke, ktora
rozwalkowac i skleic z niej pierog nadziany mieskiem, blacha z cebulnikami
do pieca na ok 40 minut w temp. 180 -200 stopni az sie zezloca. pierozki
stawiac "na sztorc" :-)

przepraszam ze przepis jest dosc oryginalny, ale to wersja mojej mamy..
pozdrowienia

liza

porzeczki
Tort bezowy