Cena remontu mieszkania...

1. Data: 2001-07-17 08:21:15

Temat: Cena remontu mieszkania...
Od: "Jacek Bialecki" <j...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Planuję w najbliższym czasie gruntowny remont mojego M2. ( 38 m kw. w
bloku ). Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, podłóg, równanie i malowanie
ścian i sufitów, wymiana kaloryferów, kafelki w kuchni i łazience itd. itp.
Innymi słowy: ze starego mieszkania zostaną tylko mury :o).
Mam w związku z tym następujące pytanie do Was: z jakiego rzędu
wydatkiem powinienem się liczyć ( oczywiście w przybliżeniu ) ?
Rozmawiałem wczoraj z przedstawicielami dwu firm remontowo-budowlanych.
Pierwsza z nich wydawała się mieć większy potencjał - gość proponował mi
remont "pod klucz" - że niby sami będą wszystko robić, kupować, przywozić i
tak dalej. Ostatecznie stwierdził: 12 tys. na materiały, 7 tys. robocizna.
Razem bagatela: 19 tysiączków.
Przedstawiciel drugiej firmy wypadł trochę mniej okazale ( więcej
obowiązków przypadłoby mnie, nie był w stanie zapewnić wymiany okien, o
niektórych innych rzeczach mówił, że nie da się ich zrobić, chociaż ten
pierwszy powiedział, że się da, itp. ). Ten z kolei zaśpiewał 10 tys. na
materiały i 5 robocizny.

Podsumowując: spora kasa. Ale może nie da się taniej?
Co o tym sądzicie?

Jacek B.

1. Data: 2001-07-17 09:33:36

Temat: Re: Cena remontu mieszkania...
Od: "Wiesio" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Bialecki napisał(a) w wiadomości: <9j0ssd$okk$1@news.onet.pl>...
> [...]
>materiały i 5 robocizny.
>
>Podsumowując: spora kasa. Ale może nie da się taniej?

Da sie taniej jak bedziesz robil wszystko sam. Jak wezmiesz fachowcow to
moze sie okazac ze bedzie jeszcze drozej.

1. Data: 2001-07-17 09:46:17

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Bialecki" <j...@t...com.pl> writes:

> [...]
> zostaną tylko mury :o). Mam w związku z tym następujące pytanie do
> Was: z jakiego rzędu wydatkiem powinienem się liczyć ( oczywiście w

Podobny remont (bez kaloryferow) mieszkania 3 pokoje, 93 m kw.
kosztowal mnie 4 lata temu ok. 60 tys. A nie zlecilem jednaj firmie
pod klucz, tylko poswiecilem duzo czasu na szukanie w miare tanich
okien, kafelkow etc. Przeskaluj sobie i wez poprawke na inflacje.

Jesli naprawde chcesz zrobic to wszystko i porzadnie, i ktos ci
obiecuje ponizej 20 tys., to znaczy, ze sciemnia 8-)

MJ
PS. Popytaj raczej na pl.misc.budowanie, tam czesto pisza o podobnych
sprawach.

1. Data: 2001-07-17 10:14:56

Od: "Christof" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podsumowując: spora kasa. Ale może nie da się taniej?
> Co o tym sądzicie?

Jest taki sprytny kalkulator na stronie gazeta.pl
Wpisujesz powierzchnie mieszkania, a on Ci wypluwa koszt remontu z podzialem
na materialy, robocizne itd.
Przy okazjipisze Ci, co masz wymienic, co odnowic itd. Jest calkiem realny,
bo moje mieszkanie 49m (nowe) wyliczylem na ok. 17tys, a tam mi wyszlo okolo
16. Przy okazji poleca rodzaj materialow.
Nie trzeba sie tym sugerowac, ale mozna porownac, czy sie nie przeplaca.

Jarek

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-07-17 11:04:51

Od: olivka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Christof wrote:

> [...]
> 16. Przy okazji poleca rodzaj materialow.
> Nie trzeba sie tym sugerowac, ale mozna porownac, czy sie nie przeplaca.

Wypróbowałam...i najbardziej zastanawia mnie kwota za malowanie
(renowację) stolarki okiennej i drzwiowej wraz z przygotowaniem. Przy
4-pokojowym mieszkaniu o pow. 65 m padła kwota... 233,- (?), z czego na
materiały (farba ftalowa) przypada 19.61.
Innych usług tak szczegółowo nie analizowałam, ale wątpię, czy
mieszkanie o tym metrażu udałoby mi się wyremontować za niespełna 30
tys. (z czego koszt materiałów - 9 tys. zł).
Ciekawe...
Olivka

1. Data: 2001-07-17 11:10:47

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wiesio napisał(a) w wiadomości: <9j10pt$phm$1@h1.uw.edu.pl>...
>Da sie taniej jak bedziesz robil wszystko sam. Jak wezmiesz fachowcow to
>moze sie okazac ze bedzie jeszcze drozej.

a przy okazji namordujesz sie co niemiara - poza satysfakcja, ze zrobilo sie
samemu - chyba nie warto (zmarnujesz kupe urlopu, czasu po pracy, weekendów,
itp.)
pisze tak bo sam to przeszedlem i stwierdzilem, ze nigdy wiecej
samodzielnie - wole poczekac, odlozyc kaske, wynajac ekipe i patrzec im na
rece

kladlismy sami (tzn. ja z ojcem) glazure i terakote (lazienka, kuchnia,
przedpokoj) + malowanie scian (na szczescie nie pokusilem sie na samodzielne
wyburzanie scianki dzialowej i jej stawianie oraz polozenie podlog w
pokojach) - nie bralem na calu czas urlopu (tylko ze 2-3 dni badz co badz
kiedys trzeba bedzie wreszcie wyjechac na "normalne" wakacje) - robilismy
chyba ze 2 tygodnie (sama glazura) + pare dni na malowanie - owszem zrobione
jest fajnie, satysfakcja pozostala, ale jak sobie pomysle ile sie czlowiek
napracowal - to odechciewa mi sie jakichkolwiek wiekszych remontow
wykonywanych samodzielnie ;-))

jedno co - przy ekipie albo musisz sie znac, albo miec zaufana (ew. lut
szczescia przy wyborze nieznanej - nam sie trzy razy udalo - raz do
przerobek scian, dwa do kladzenia podlog w pokojach, trzy - montaż mebli
kuchennych) - no i raz skucha - wzmocnienie drzwii wejsciowych (partacze -
juz na szczescie poprawili - ale co sie z nimi nawojowalem to moje)

pozdrawiam,
Taunus

1. Data: 2001-07-17 11:28:12

Od: "Christof" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkanie o tym metrażu udałoby mi się wyremontować za niespełna 30
> tys. (z czego koszt materiałów - 9 tys. zł).

No wiadomo, ze nie bedzie sie wszystko zgadzalo. Ale mozna porownac. Tak jak
mowilem, u mnie wykonczenie mieszkania nowego kosztowalo prawie tyle samo,
co pokazal ten kalkulator. Mysle, ze mozna to uznac za srednia ocene, ani
nie za drogo, ani nie za tanio.
Pozdrawiam,
Jarek

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-07-17 12:07:37

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Christof" <j...@p...onet.pl> writes:

> Jest taki sprytny kalkulator na stronie gazeta.pl

Znaczy konkretnie gdzie?

MJ

1. Data: 2001-07-17 13:19:11

Od: "Christof" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy konkretnie gdzie?

Dzial Dom i Nieruchomosci.
http://www.gazeta.pl/alfa/home.jsp?dzial=0204

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-07-17 13:45:01

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Christof" <j...@p...onet.pl> writes:

> Dzial Dom i Nieruchomosci.
> http://www.gazeta.pl/alfa/home.jsp?dzial=0204

A, jest. Cos tam liczy, ale jest to bez wymiany okien i drzwi, ktora
strasznie podnosi koszta. Bez robot hydraulicznych, za ktore
zaplacilem potworne pieniadze...

MJ

prośba!!!
Klimatyzacja dla ubogich