Cesarskie cięcie na życzenie?

21. Data: 2005-03-21 00:00:38

Temat: Re: Cesarskie cięcie na życzenie?
Od: w...@c...ca (wszebor) szukaj wiadomości tego autora

> Otó? moja ?ona b?dzie rodziae za miesi?c. To jej drugi poród. Ci??a
przebiega
> bez komplikacji.
> Pierwszy poród odby? si? przez cesarskie ci?cie po wielogodzinnej
> "gimnastyce" na pi?ce i próbach wywo?ania skurczów - nie tylko dla niej
ale
> i dla mnie by? to koszmar. > Krzysztof
Wedlug mojego rozeznania sa subiektywne wskazania (strach) do ciecia
cesarskiego bez proby porodu.
Sam fakt poprzedniego ciecia daje pewnosc wystapienia powiklan porodowych
powyzej 50% konczacych sie i tak operacja.
Coprawda nie znaczy ze "raz ciecie - zawsze ciecie" .
Niemniej ciezarna ma prawo wyboru w tym przypadku.
Sprobujcie takiej zagrywki " poproscie lekarza zeby podpisal oswiadczenie
,ze przy normalnym porodzie gwarantuje zdrowe dziecko
i bezkomplikacyjny porod " - napewno sie nie zgodzi io wtedy proscie o
operacje .
Ciekawe tez ile wazylo pierwsze dziecko.
wszebor

22. Data: 2005-03-21 07:52:23

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znieczulenie nie to samo, ale podobne.

Znieczulenie jest takie samo, może być zewnątrzoponowe i podpajęczynówkowe,
wszystko jedno, oba się nadają, tyle, że przy cesarce kobieta ma je podawane
za darmo, a przy porodzie jeśli wyrazi takie życzenie dostanie znieczulenie
odpłatnie (nie tak mało kosztuje). Z perspektywy czasu, zdecydowanie jestem
za wyborem w jaki sposób chce się rodzić, a z osobistych doświadczeń, jestem
za cc.
pozdrawiam A

23. Data: 2005-03-21 08:38:44

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> za darmo, a przy porodzie jeśli wyrazi takie życzenie dostanie
znieczulenie
> odpłatnie (nie tak mało kosztuje).

Witam!
nie do końca tak jest. mi podali znieczulenie za darmo. nawet nie
prosiłam, tylko położna sama przyszła i się spytała czy chcę
znieczulenie.
Wydaje mi się, że nic na siłę. każdy poród jest inny. podobno drugi
lżejszy, ale ja chodziłam z bólu po ścianie. przy pierwszym, gdyby nie
to , że odeszły mi wody, nawet bym się nie zorientowała. a pierwszy i
tak zakończył się cesarką. osobiście polecam naturalny, mimo, iż
więcej wycierpiałam
pozdrawiam i powodzenia
dorota.

24. Data: 2005-03-21 09:00:17

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 Mar 2005 01:00:38 +0100, wszebor napisał(a):

> Sprobujcie takiej zagrywki " poproscie lekarza zeby podpisal oswiadczenie
> ,ze przy normalnym porodzie gwarantuje zdrowe dziecko
> i bezkomplikacyjny porod "

Tego nie podpisze żaden lekarz - niezależnie od kobiety i rodzaju porodu -
bo komplikacje również przy cc mogą wystąpić.

--
Cathleen
GG: 1832817 || ICQ: 345347435 || AQQ: 124895

25. Data: 2005-03-21 09:04:51

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie do końca tak jest. mi podali znieczulenie za darmo.

widocznie płatność zależy od szpitala, ja zaczynałam naturalnie, skończyło
się cc i dzięki Bogu, każdy organizm jest inny, inaczej znosi, i każdy
maluch jest inny, ja miałam wskazania do cc a do tego córcia była
straszliwie poowijana pępowiną, ale myślę, ze każda kobieta powinna
decydować o tym jak chce urodzić, w końcu chodzi o zdrowie(również
psychiczne) i życie jej i dziecka

26. Data: 2005-03-21 09:28:52

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d1m19m$rc3$...@n...onet.pl,
Dorota <d...@o...pl>:

> nie do końca tak jest. mi podali znieczulenie za darmo. nawet nie
> prosiłam, tylko położna sama przyszła i się spytała czy chcę
> znieczulenie.

zewnatrzoponowe?

A na Lutyckiej w Poznaniu nie dalo sie nawet odplatnie.
Brak odpowiedniej sciezki formalnej miedzy poloznictwem a anest.

--
Robert

27. Data: 2005-03-21 10:28:29

Od: "CDI" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operacje .
> Ciekawe tez ile wazylo pierwsze dziecko.

Nie ma z kim rozmawiac, wyglada na to ze sa to uregulowania odgórne.
Nie ma mowy o podpisaniu czegokolwiek. Nasz lekarz choc zona zna i
korzysta z jego uslug od dziecka obecnie w rozmowie wije sie, za
przeproszeniem,
jek glista na patyku, uspokajajac ja, ze zawsze cos moze wyskoczyc w
ostatniej chwili.
A co jesli nie....? Przy pierwszym porodzie rozmawial normalnie i otwarcie.
Mysle, ze to niekoniecznie jego zla wola.
Dziecko wazylo 3,2 kg i jest zdrowe jak byk :)

Krzysztof

28. Data: 2005-03-21 10:38:34

Temat: Re: Cesarskie ciecie na ?yczenie?
Od: "CDI" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może byc podstawą.
> Co do cięcia na życzenie: bodaj miesiąc temu było w Wa-wie sympozjum
> poświęcone właśnie tej kwestii.
> Padło tam świetne pytanie: czy ktoś z kolegów na sali zna przypadek pozwu
> o wykonanie cięcia cesarskiego ? Nikt nie znał takiej sprawy a spraw o
> niewykonanie cięcia są dziesiątki ( jak nie setki).
> Nawet autorytety ginekologiczne zmieniają zdanie w tej kwestii ( prof.
> Szamatowicz stwierdził ,że nie jest tak stanowczy jak jeszcze lat temu
> klika gdy pacjenta żada cięcia.)
>
> Vlad

Wszystko fajnie tylko zanim to zostanie zalegalizowane i wdrożone
to jeszcze dużo niepotrzebnych łez i potu popłynie.
A ja pewno przekwitnę ... :)
Z resztą i na szczęście nie zamierzam się dalej rozmnażać :)

Krzysztof

29. Data: 2005-03-21 12:38:32

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <003e01c52da8$ff8fffb0$ec0b9618@home> wszebor napisał(a):

> [...]
> ,ze przy normalnym porodzie gwarantuje zdrowe dziecko
> i bezkomplikacyjny porod " - napewno sie nie zgodzi io wtedy proscie o

Mój wuj (lekarz, ale nie położnik) to pewnie by mruknął cicho cytatem z
Eastwooda "Chcesz gwarancji, to sobie kup toster" ;-)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

30. Data: 2005-03-21 13:36:52

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.03.05, około 08:52, Anetta bulgocze

> Znieczulenie jest takie samo, może być zewnątrzoponowe i podpajęczynówkowe,
> wszystko jedno, oba się nadają

Hmm, a jak często robi się CC w zop-ie lub rodzi naturalnie w pop-ie? ;)

--
ika - umop apisdn

bol glowy,ucha ?? PILNE
zwolninie po operacji