Cewnik a serce

1. Data: 2009-11-22 10:32:33

Temat: Cewnik a serce
Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Mam w domu wcześniaka, który (chyba) najgorsze ma za sobą. Badanie
echo serca wyszło OK, ale jedno zdanie mnie niepokoi - "zwraca uwagę
cewnik przechodzący przez otwór owlany do przedsionka lewego". Cóż to
ma znaczyć? Jest to niebezpieczne? To jest jakaś wada? jęsli tak to
poważna?

2. Data: 2009-11-23 08:54:03

Temat: Re: Cewnik a serce
Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lis, 11:32, "ag :)" <a...@g...com> wrote:
> [...]
> cewnik przechodzący przez otwór owlany do przedsionka lewego". Cóż to
> ma znaczyć? Jest to niebezpieczne? To jest jakaś wada? jęsli tak to

Hmm. Nic nie piszesz o chorobach dziecka. Np o tym, czy ma założony
jakiś cewnik - dostęp centralny, port, zastawkę z powodu wodogłowia
itp. Dziurę między przedsionkami ma każdy noworodek po urodzeniu się.
To normalne - zarasta w rozsądnym czasie a u kilku-kilkunastu procent
ludzi może przetrwać do wieku dorosłego. Problemem jest cewnik który
przechodzi przez ten otwór- zgłoś się tam , gdzie ten cewnik,
zastawkę zakładano i dowiedz się, co oni o tym sądzą. Być może
konieczna będzie zmiana ułożenia cewnika.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2009-11-23 09:07:02

Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lis, 09:54, regen <r...@o...pl> wrote:
> On 22 Lis, 11:32, "ag :)" <a...@g...com> wrote:

> Hmm. Nic nie piszesz o chorobach dziecka.

Bo w sumie nie ma o czym wpisać. Dziecko ominęły praktycznie wszystkie
problemy wcześniacze, echo serca, poza tym nieszczęsnym PFO wyszło
bardzo dobrze - serce w normie, wszystkie przepływy ok, zestawki ok,
ogólnie super. Poza właśnie PFO. Jedyne z czym walczymy to nieco
powiększone przestrzenie podtwardówkowe, ale to chyba nie jest
specjalnie groźne i nie ma wpływu z PFO.

Czytałam, że PFO zamyka się właśnie poprzez cewnik. Ale po pierwsze
nic o tym nie wiem (chyba mi powiedzieli jako matce prawda?), a po
drugie - robili i zostawili ten cewnik?

Jedyne co pamiętam, to słowa lekarza przy wypisie "spokojnie, proszę
tylko później skontrolować to".

Dodam, że dziecko rozwija się dobrze jak na swój wiek, jest żywym i
głośnym bobasem.

4. Data: 2009-11-23 15:33:38

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lis, 10:07, "ag :)" < > wrote:
> [...]
> drugie - robili i zostawili ten cewnik?
>
> Jedyne co pamiętam, to słowa lekarza przy wypisie "spokojnie, proszę

Nie bardzo rozumiem, jak to jest, że Ty jako matka nie byłaś
poinformowana o metodach leczenia i diagnozowania swojego dziecka.
Przeczytaj dokładnie wypis ze szpitala. Powinny być napisane
wszystkie procedury, jakim zostało poddane dziecko. Czy badanie USG
serca było wykonywane podczas jakiejś procedury diagnostycznej-
leczniczej? To by tłumaczyło zapis, jeśli nic nie wiesz o
pozostawionym cewniku w sercu na stałe. Proponuję, żebyś poszła
najlepiej prywatnie do kardiologa dziecięcego z całą dokumentacją i
wyjaśniła wszystko co Cię niepokoi.

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2009-11-23 15:50:21

Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lis, 16:33, regen <r...@o...pl> wrote:
> On 23 Lis, 10:07, "ag :)" < > wrote:

> Nie bardzo rozumiem, jak to jest, że Ty jako matka nie byłaś
> poinformowana o metodach leczenia i diagnozowania  swojego dziecka.
> Przeczytaj dokładnie  wypis ze szpitala.

Niedługo mamy kontrolną wizytę (echo serca), zaleconą właśnie przy
wypisie ze szpitala. Na wypisie nie ma nic, jedynie suchy wynik
pierwszego echa serca (obok daty tylko "PFO") i do ręki opis drugiego
echa wykonany tuż przed wypisem z tekstem który zacytowałam na
początku wpisu.

Badanie (echo serca) było robione kontrolnie dwa razy - kilka dni po
urodzeniu i tuż przy wypisie. Nie było robione w związku z żadnymi
objawiami, jedynie kontrolnie "bo tak się robi u wcześniaków".

pzdr:)

6. Data: 2009-11-24 18:13:14

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lis, 16:50, "ag :)" < > wrote:

> Badanie (echo serca) było robione kontrolnie dwa razy - kilka dni po
> urodzeniu i tuż przy wypisie. Nie było robione w związku z żadnymi
> objawiami, jedynie kontrolnie "bo tak się robi u wcześniaków".

Skąd w takim razie cewnik w sercu, jeśli nie było inwazyjnych
procedur?
Wyjaśnij to z lekarzem, który się opiekował dzieckiem lub z
ordynatorem.

Pozdrawiam-
regen

Gdzie w Lublinie mozna skorzystac z zabigów laserem
Re: Kamery nagrywające jazdę samochodu
Ostrzeżenie przed trojanem w szczepionkach przeciw A/H1N1 - ważne !!!
W szczepionkach przeciw H1N1 możebyć trojan !!!
lekarze leczą jak szamani