Chcielibyscie mieszkac na ostanim pietrze ?

11. Data: 2009-06-21 20:47:56

Temat: Re: Chcielibyscie mieszkac na ostanim pietrze ?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> Wynajmowałem przez jakiś czas 16/16.

A i zapomniałbym, kolejny przedpiśca przypomniał:

+: absolutny brak muszek, bzykadeł i innych krwiopijców. W nocy okno
mogło być otwarte, światło zapalone, nic nie wlatywało.

-: woda. I to jest minus gruby, niestety, z tym były faktycznie
problemy. Nie musiało być awarii, wystarczy, że były godziny szczytu
wodociągowego i np. ciepła woda potrafiła nagle przestać płynąć na
kilka minut, ewentualnie za chwię zaczynała płynać leniwym
strumyczkiem, za to nie dochodziła zimna. Zjawisko urocze
szczególnie w czasie brania prysznica, wrażenia niezapomniane. To
oczywiście zależy od blokowej instalacji, wydajności pomp i
zasilającego blok wodociągu, ale warto się w temacie rozeznać
zawczasu.

J.

12. Data: 2009-06-22 06:25:27

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

NOFX pisze:
> Witam
> Chcielibyście mieszkać na 10/10 pietrze w wiezowcu ? Jakie są wady i zalety

Całę życie tak mieszkam (najpierw z rodzicami 10/10, teraz 11/10 -
adaptacja strychu) - oba budynki jednakowe z końca lat 70.

Zalety:
- nikt nie skacze po głowie,
- hałas komunikacyjny dużo mniejszy
- wyraźnie mniej się brudzi - zarówno okna jak i kurz w mieszkaniu
- widoki z okna
- lęki gości przed wyjściem na balkon
- kanalizacja wybije tylko jak sam ją zapchasz
- nikt Cię nie zaleje (chyba, że deszcz - to w wadach)

Wady:
- z ogrzewaniem może być różnie - teraz mam bardzo ciepło, ale u
rodziców regularnie był problem - jak sąsiedzi z dołu powywalali kryzy
to do nas nie dochodziło ciepło prawie wcale.
- może być różna kondycja dachu, a co za tym idzie problemy z zalewaniem
i grzybem w ścianach - i tu znowu u mnie nic, u rodziców regularnie
problem - ale to zależy od administratora / spółdzielni, czy naprawy
wykonywane są solidnie
- awaria windy - u mnie są dwie, więc rzadziej, ale może się zdarzyć,
zwłaszcza w przypadku braku prądu.

Podsumowując, wszędzie są wady, ale ja jestem zadowolony.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

13. Data: 2009-06-22 06:37:40

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
zeta.pl
*doslaw* napisał(-a):

> znajomy mieszkal w DC przy Czerniakowskiej na 10/10 (czy tam 11/11)

> minusy:
> -brak lub bardzo słaby zasieg komórki - dokładnie nad nim były maszty

Bo anteny BTS-ów mają taką charakterystykę promieniowania, że nie
promieniują pionowo w dół. Gdyby anteny były na sąsiednim bloku, to z
zasięgiem nie miałby problemów. Z tego powodu śmieszą mnie protesty
lokatorów, którzy nie chcą mieć anten na swoich blokach w obawie przed
promieniowaniem, mimo że to naraża ich na mniejsze promieniowanie niż z
bloku sąsiedniego. No chyba że chodzi im o słaby zasięg komórek...

--
Big Jack
//////

14. Data: 2009-06-22 09:30:33

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

NOFX napisał/wrote dnia/on 2009-06-21 17:52:
> Witam
> Chcielibyście mieszkać na 10/10 pietrze w wiezowcu ? Jakie są wady
> i zalety ?

Mieszkam od lat na przedostatnim pietrze (a budynek jest jeszcze na
wzgórzu) i zdecydowanie mi to odpowiada. Nawet chętnie bym się
przeprowadził jeszcze piętro wyżej.

Zalety:
- Moi sąsiedzi poniżej mają widok na sąsiedni blok,
ja mam widok na Zatokę Gdańską. I na wszystkie pokazy
fajerwerków :-)
- Powietrze znacznie czystsze niż kilka pięter niżej.
- Cisza: samochodów praktycznie nie słyszę, najwyżej co bardziej
krewkich pijaków. A jakbym mieszkał jeszcze piętro wyżej, nie
słyszałbym tupania w podłogę sąsiadów nade mną ;-)
- Maszynowni windy nie słyszę (ale z sąsiad obok słyszy; jest
mniej-więcej nad jego mieszkaniem)...
- Dociera do mnie niewiele insektów.
- Zimą jest w mieszkaniu ciepło (specyfika instalacji grzewczej:
w tym bloku ciepła woda jest pompowana na górę i spływa w dół.
Ci na niższych piętrach mają zimniej).

Wady
- Latem tez bywa ciepło. Czasem *zbyt* ciepło.
- Winda czasem się psuje. Na szczęście do emerytury mam jeszcze
kilkadziesiąt lat, więc na razie to nie problem.
- Nigdy nie wiem jaka pogoda jest "na dole": u mnie prawie zawsze
wieje wiatr, wiec bywa że wychodząc na dwór ubieram się za
ciepło.
- Przy silniejszych wiatrach, na tej wysokości wieje naprawdę
mocno - wiatr świszcze, wciska się przez wszystkie szczelinki
i trzęsie szybami. Jesienią może to trochę przeszkadzać.
- Gołębie. Zwłaszcza na wiosnę - trzeba uważać, żeby nie uwiły
sobie gniazda na balkonie. Chociaż balkon i tak obsrają. A jak
siędą na wywiewie wentylacji, to w łazience jest trochę hałasu.
Do domu nie wlatują, ale to może dlatego że (z powodu wiatru)
rzadko otwieram okna na pełną szerokość - tylko uchylam.
- Jak jest słabe ciśnienie wody, to do mnie już woda nie dociera.
Zdarza się to raz na kilka lat.
- Wnoszenie (i znoszenie) mebli bywa uciążliwe. Na szczęście winda
jest dość wysoka (ponad 2m, więc nie za duże łóżko można wieźć w
pionie), ale niestety nie wszystko się w niej zmieści.

Pozdr,
--
ŁK

15. Data: 2009-06-22 10:51:44

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Chcielibyście mieszkać na 10/10 pietrze w wiezowcu ? Jakie są wady i
> zalety ?
> Pozdrawiam

Moja mama mieszka na 10 pięrze 10 piętorwego bloku.
Zalety:
- cisza i spokój
- brak owadów latających
- najmniejszy ruch na klatce schodowej
- ciepło na klatce schodowej (idzie w górę)
- ładny widok z okna

Wady:
- problem w przypadku awarii windy (przez 15 lat tylko raz zdarzyło się że
obydwie windy stały przez ok pół dnia)
- nad ostatnim pietrzm jest strych z maszynownią windy - czasem słychac jej
pracę. Kiedyś było głośniej, teraz jest zecydowanie ciszej, subiektywnie
jakieś 70% ciszej więc musieli coś zrobić
- brak windy towarowej - problem z transportem większych gabarytów

16. Data: 2009-06-22 12:22:32

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Raczej zawsze gorące (bo ogrzane powietrze i tak idzie do góry)!

Przy ciepłomierzach może być nieco większe zużycie (większe grzejniki).
Zaleta to osobny kanał wentyalcji (ostaniego piętra nie wolno włączać do zbiorczej).
Wady to windy (jesli górna maszynownia), rury pod sufitami, czasem brak ciśnienia
wody, zapowietrzanie grzejników, hałas znad dachu (np. przez wentylację - helikoptery
i samoloty, nie żartuję.
Czasem coś zacieka - tak czy inaczej nie brałbym pod skośnymi dachami, to jest
tragedia szczególnie okna połaciowe w bloku.
Pod płaskim stropodachem wentylowanym IMHO zalety przeważają nad wadami.
JaC

-----

17. Data: 2009-06-22 15:37:27

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.06.2009 Big Jack <a...@b...zz> napisał/a:
> [...]
> promieniowaniem, mimo że to naraża ich na mniejsze promieniowanie niż z
> bloku sąsiedniego. No chyba że chodzi im o słaby zasięg komórek...

Ależ te protesty są całkiem uzasadnione: słabyszy zasięg z BTSa to
większe promieniowanie...
... z komórki :P

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

18. Data: 2009-06-22 20:10:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack <a...@b...zz> wrote:

> Bo anteny BTS-ów mają taką charakterystykę promieniowania, że nie
> promieniują pionowo w dół. Gdyby anteny były na sąsiednim bloku,
> to z
> zasięgiem nie miałby problemów.

Ale to naprawdę nie działa tak, że przed siebie - TAK, pod siebie -
NIE. Taka antena ma po prostu jakąśtam charakterystykę, z której
wynika, że emisja w kierunku roboczym jest dajmy na to sto razy
lepsza niż w pozostałych kierunkach. Z czego z kolei wynika tylko i
wyłącznie to, że w dół "promieniuje" dużo słabiej, nie zaś, że nie
"promieniuje".
Tamten kolega miał brak/słaby zasięg raczej z tego powodu, że te
anteny były jakiejś obcej dla jego telefonu sieci i ich bliskość
zagłuszała użyteczny dla niego sygnał, nie dlatego, że pod anteną
była "strefa ciszy".

J.

19. Data: 2009-06-23 05:34:37

Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Jun 2009 17:52:00 +0200, NOFX napisał(a):
> Chcielibyście mieszkać na 10/10 pietrze w wiezowcu ? Jakie są wady i zalety

Zależy od konstrukcji bloku, ale najwyższy balkon może nie być zadaszony
przez balkony sąsiadów mieszkających wyżej, wtedy trzeba pogodzić się z
deszczem na balkonie brakiem cienia lub kombinować z zadaszeniami lub
markizami.

Poza tym, same plusy. ;-)

--
Tomasz

20. Data: 2009-06-23 08:13:33

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
zeta.pl
*Jarek P.* napisał(-a):

> [...]
> lepsza niż w pozostałych kierunkach. Z czego z kolei wynika tylko i
> wyłącznie to, że w dół "promieniuje" dużo słabiej, nie zaś, że nie

Lepiej ująłeś to, o co mi chodziło. Anteny konstruuje się w ten sposób,
że promieniują w kierunku założonym przez konstruktora. I raczej to nie
będzie kierunek w dół, bo i po co. A listki boczne zawsze jakieś będą

A tego to już nie wiemy

--
Big Jack
//////

Dyjorowi
Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
wycena robocizny - podłoga korkowa?
Ciśnienie wody w mieszkaniu