Chleb ryżowy

1. Data: 2003-06-17 07:01:45

Temat: Chleb ryżowy
Od: "A. S." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wczoraj piekłam chleb z mąki ryżowej, kukurydzianej i ziemniaczanej. Po
wyjęciu z piekarnika okazało się, że środek jest taki mokry, jakby
niedopieczony. Skórka natomiast była upieczona i chrupiąca. Chleb piekłam w
temp. 250C w ciągu 1 godziny. Zastanawiam się co zrobiłam nie tak? Może nie
pozwoliłam ciastu dobrze wyrosnąć przed włożeniem do piekarnika?

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2003-06-17 11:20:18

Temat: Re: Chleb ryżowy
Od: "Stanisław Cieślak" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A. S." <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> pozwoliłam ciastu dobrze wyrosnąć przed włożeniem do piekarnika?

Kochana Asiu!
Rozmawiałem w tej sprawie z koleżanką - specjalistką od domowych wypieków.
Poradziła żeby piec dłużej ale w niższej temperaturze. Prawdopodobnie skórka
już się dopiekła ale środek pozostał surowy.
Koniecznie wypróbuj ten pomysł i nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami

Pozdrawiam Cię gorąco
Staszek

1. Data: 2003-06-17 12:05:39

Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Bardzo często piekę w domu chleb. Wstawiam go do piekarnika nagrzanego do
150 stopni na 10 minut, poczym zwiększam temperaturę do 230 i piekę około 30
minut. Zawsze wychodzi dobry. Spróbuj może i Tobie się powiedzie.
Życzę miłego pieczenia

--
Pozdrawiam Gosia (Dąbrowa Górnicza)
GG736525

1. Data: 2003-06-17 12:37:55

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> pozwoliłam ciastu dobrze wyrosnąć przed włożeniem do piekarnika?

Moze sie myle, ale polaczenie tych trzech rodzajow maki raczej musialo
zaowocowac zakalcem, bo brak tu glutenu a maka ziemniaczana przyczynia sie
do kleistosci produktu koncowego. Mysle, ze lepiej poeksperymentowac osobno
z maka kukurydziana i osobno z ryzowa, bez dodatku ziemniaczanej.
Jesli nie sa to wypieki dla osoby uczulonej na gluten to moze warto polaczyc
make pszenna badz zytnia z kukurydziana czy ryzowa...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-06-17 12:41:17

Od: "A. S." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> Jesli nie sa to wypieki dla osoby uczulonej na gluten to moze warto
> polaczyc make pszenna badz zytnia z kukurydziana czy ryzowa...

No właśnie piekłam go specjalnie dla mojego dziecka - alergika :(

> pozdrawiam
> Basia

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2003-06-25 12:29:18

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"A. S." wrote:

> No właśnie piekłam go specjalnie dla mojego dziecka - alergika :(

Ostatnio eksperymentuje z roznymi dziwnymi makami i mnie tutaj
nie pasuje ta ziemniaczana. Ryzowy pieke glownie spod pod pizze,
czasem dodaje maki gryczanej i nigdy nic mu sie nie stalo. Zakalec
popelnilam z drozdzowego kukurydzianego, z kolei kruche i placki
z kukurydzinej wychodza swietnie.
Ostatnio sprawdzilam, ze nie nalezy robic klusek kladzionych z
amarantusa.
Wyszla zupa zasypana drobna kaszka :-)

Krycha

1. Data: 2003-06-25 16:21:41

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:
> Ryzowy pieke glownie spod pod pizze,
> czasem dodaje maki gryczanej i nigdy nic mu sie nie stalo.

hoho :) a mozesz powiedziec jak robisz? tylko prosze o taki przepis dla
mnie, zyli nieco dokladniejszy niz mieszam make z czyms tam :)

> Ostatnio sprawdzilam, ze nie nalezy robic klusek kladzionych z
> amarantusa. Wyszla zupa zasypana drobna kaszka :-)

:)))) jak wynika z badan ludzi z jakiegos tam instytutu na sggw (cos z
zywieniem, nie pamietam) maka amarantusowa jest rewelacyjnym naturalnym
polepszaczem. wyszlo im, ze najlepiej jest, jesli maka marantusowa stanowi
dodatek 10%-owy w stosunku do calkowitej ilosci maki.

ja kiedys robilam placuszki z maki amarantusowej, pietruszki i paru innych
rzeczy (ze strony szarlatu o ile pamietam. szrlat to producent
amarantusowych rzeczy) i tez mi wyszly nie takie... moze cos schrzanilam,
ale wyszly gorzkawe i jakies takie... troche za twarde. jak narazie nie
podejmowalam wiecej prob robienia czegos, czego glownym skladnikiem jest
maka amarantusowa. za to, jak mowilam, jako dodatek sprawdza sie bardzo
dobrze.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-06-25 20:12:36

Od: "MoniKa" <m...@K...pompy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w
wiadomości news:3EF9CC15.67DA8CF8@spinacz.TO_WYTNIJ.pl...
> [...]
nie
> podejmowalam wiecej prob robienia czegos, czego glownym skladnikiem

Ja tez probowalam z maka amarantusowa (racuszki) i bylo to ohydne i
gorzkie. Przez jakis czas jeszcze trzymalam opakowanie z ta maka w
nadziei, ze moze da sie z tego cos zrobic, ale potem stwierdzilam, ze
nie bede sie oszukiwac i zeby nei wiem jak zdrowe to bylo, to nikogo
nie zmusze do konsumpcji i prawie cale opakowanie poszlo do smieci.

:-) Monika

1. Data: 2003-06-26 07:53:08

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote:

> hoho :) a mozesz powiedziec jak robisz? tylko prosze o taki przepis dla
> mnie, zyli nieco dokladniejszy niz mieszam make z czyms tam :)

To ja chyba nie potrafie, na oko robie. Make ryzowa mieszam z jajkiem
i woda, drozdze daje suszone. Ciasto takie dosc geste wychodzi.
Zostawiam do wyrosniecia na 1/2 - 1 godziny i juz. Ze dwa razy dosypalam
maki gryczanej - tez na oko.

> [...]
> polepszaczem. wyszlo im, ze najlepiej jest, jesli maka marantusowa stanowi
> dodatek 10%-owy w stosunku do calkowitej ilosci maki.

Taaak, tylko do jakiej? ZYto i pszenica odpadaja, stad moje
eksperymenty.

> [...]
> amarantusowych rzeczy) i tez mi wyszly nie takie... moze cos schrzanilam,
> ale wyszly gorzkawe i jakies takie... troche za twarde.

A proszek do pieczenia dalas? Placuszki musza miec proszek albo drozdze.
Kukurydziane sa chyba nawet lepsze o zwyklych, musze sprobowac
z tego amarantusa. Do czegos go trzeba zuzyc.

Krycha

1. Data: 2003-07-01 13:19:55

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> [...]
> i woda, drozdze daje suszone. Ciasto takie dosc geste wychodzi.
> Zostawiam do wyrosniecia na 1/2 - 1 godziny i juz. Ze dwa razy dosypalam

i za to ci dziekuje dobra kobieto :)
dam mojemu wojtkowi ten opis, moze in bedzie potrafil na oko cos zrobic. bo
on, w przeciwienstwie do mnei, dokladnych proporcji nie potrzebuje :)

> Taaak, tylko do jakiej? ZYto i pszenica odpadaja, stad moje
> eksperymenty.

ups, tego nie wiedzialam.....
tak, to faktycznie male pole do popisu zostaje. kilka razy probowalam
zdobyc jakies przepisy dla roznych uczuleniowcow do puszkkki, ale jest to
bardzo trudne. zwl. dla osoby, ktora nie przepada za pieczeniem i wypiekami
;)

> A proszek do pieczenia dalas? Placuszki musza miec proszek albo drozdze.

robilam scisle wg.przepisu.
nawet go odszukalam:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=683
i okazalo sie ze to z majerankiem a nie pietruszka bylo ;)
ale szczypta drozdzy tam jest.

> Kukurydziane sa chyba nawet lepsze o zwyklych, musze sprobowac
> z tego amarantusa. Do czegos go trzeba zuzyc.

w puszccce i na stronie producenta (firma szarlat) jest troche przepisow z
amarantusem, niestety w niektorych jest rowniez maka zwykla, pszenna.

hmmm, chcialam ci podac linka do tej strony.... ale aktualnie wysiwetla sie
tylko "Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje." niemniej w
googlach jeszcze funkcjonuje, wiec moze to tymczasowe problemy.
http://www.republika.pl/amarantus/

powodzenia
pat
--