Chłodnik - jak robicie?

1. Data: 2000-05-04 14:26:16

Temat: Chłodnik - jak robicie?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo ja tak:
Mieszam
- jogurt naturalny
- ogórek zielony pokrojony w kostkę
- szczypiorek
- koperek
- dodaję jajka ugotowane na twardo
- dolewam koncentratu buraczanego
- solę

i do tego młode ziemniaczki podane osobno ...

Wychodzi pyszny, ale czasem mam ochotę na odmianę ...
Jakaś propozycja ?

--
Ania K.

1. Data: 2000-05-04 19:31:03

Temat: Re: Chłodnik - jak robicie?
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> Bo ja tak:
> Mieszam
> odmianę ...
> Jakaś propozycja ?
> Ania K.

Sprobuj z dobrego zsiadlego mleka w miejsce jogurtu.
Dodaj duzo....... kopru siekanego.
Dodaj ogorek malosolny.
Dodaj botwinke ugotowana i ostudzona.
Dodaj szyjki rakowe (a jak niema to krewetki lub krabowe miesko)
Dodaj pokrojona cielecinke ugotowana lub upieczna.
I teraz jedz.

Smacznego,

Slav

1. Data: 2000-05-04 20:02:03

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Bo ja tak:
>Mieszam
>- jogurt naturalny
>- ogórek zielony pokrojony w kostkę..

wyglada bardzo interesujaco, co to za koncentrat buraczany, czy to sok z
zakiszonych burakow?

<eva>
http://hometown.aol.com/evajp/index.html

1. Data: 2000-05-05 01:40:32

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Evajp <e...@a...com> wrote in message

> wyglada bardzo interesujaco, co to za koncentrat buraczany, czy to sok z
> zakiszonych burakow?
>

> <eva>
> http://hometown.aol.com/evajp/index.html
Ja tu w USA dodaje pokrojone w cienkie paseczki piklowane buraki z puszki
razem z sokiem a sam chlodnik robie na bazie maslanki ( buttermilk ) ze
szczypiorkiem, rzodkiewka, ogorkami, koprem . Chlodze w lodowce pare godzin
Lubie jak chlodnik jest zimny i gesty. Serwuje to z pokrojonym na cwiartki
jajkiem na twardo.
F.

1. Data: 2000-05-05 07:10:49

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robie z kefiru - koniecznie Danone (inne sie nie sprawdzaja), i dodaje
pokrojone rzodkiewki..

j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022

Ana napisał(a) w wiadomości: <8es1ab$voe$1@news.ipartners.pl>...

1. Data: 2000-05-05 08:06:03

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koncentrat sprzedaja w sklepach i to jakby zintensyfikowany po
dziesieciokroc sok z buraków, troszke juz zakwaszony, tak ze nie ma duzo do
przyprawiania.
Uzywam go tez do doprawiania zupy - botwinki na cieplo, lub barszczu
ukrainskiego, bo wywary czesto traca buraczany kolor, a ten koncentrat
przydaje naprawde malowniczego buraczanego zarówno kolorku jak i smaku ...
--
Ania K.

1. Data: 2000-05-05 13:36:42

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Ja tu w USA dodaje pokrojone w cienkie paseczki piklowane buraki z puszki
>razem z sokiem a sam chlodnik robie na bazie maslanki ( buttermilk ) ze

Dzieki! u mnie zaczelo sie lato (niestety wiosny nie bylo), wiec jak
przeczytalam o chlodniku, natychmiast zaczal "za mna chodzic", musze zrobic
sobie chlodnkowa uczte w ten weekend.

1. Data: 2000-05-09 17:06:59

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>robie na bazie maslanki ( buttermilk ) ze
>szczypiorkiem, rzodkiewka, ogorkami, koprem . Chlodze w lodowce pare godzin
>Lubie jak chlodnik jest zimny i gesty.

zrobilam na bazie maslanki, jedynie co nie wiedzialam to proporcji warzyw, wiec
dodawalam "na oko". W sumie smak burakow byl przewazajacy mimo ze dodalam ich
najmniej i bardzo duzo kopru. Szkoda jedynie ze nie zrobilam zdjec miny mojego
meza gdy mu to zaserwowalam do obiadu. hehe

1. Data: 2000-05-11 09:53:08

Od: Michał Mierzwa <m...@b...silesia.linux.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana <a...@e...com.pl> pisze:
> [...]

Zamiast jogurtu kwaśne mleko (pół na pół ze słodkim do 2:1, jak
kto lubi) Zamiast koncentratu buraczanego (czymkolwiek by nie
był) barszcz z botwinki, razem z zieleniną.

Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

1. Data: 2000-05-12 17:09:31

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Michał Mierzwa wrote:

> [...]
> Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2
> PGP key ID: 512/8E29F841 3
> Na początku był chaos ... I tak już zostało 4 :-)

Wymieszanie slodkiego mleka z kwasnym pradopodobnie spowoduje "rewolucje" w
zoloadku u wiekszosci ludzi, moze Ty jestes bardziej odporny ja nie.

Slav

RE. KLOPS
Wino z ryżu
SZUKAM PRACY ZA GRANICą