Re: Cholesterol

Data: 2000-03-22 14:07:56
Temat: Re: Cholesterol
Od: Leszek Poręba <l...@p...wp.pl>

j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) napisał / wrote:

> >>>>> qw1 <q...@k...chip.pl> writes:> Mam bardzo wysokie stężenie w/w we krwi, a
nie
chciałbym stosować chemii,> aby to obniżyć - czy są jakieś leki homeopatyczne,
produkty
naturalne,> preferowane potrawy, które pomogłyby mi w znaczny sposób obniżyć
stężenieTak. Czosnek obniza. Poza tym: ograniczyc tluszcze zwierzece(maslo, smalec,
tluste mieso), mozna zamiast tego uzywac maslaroslinnego lub innej margaryny. Ja dla
odmiany mam za malocholesterolu, i prawdopodobnie na skutek diety - jadalem to,co
umialem przyrzadzic bez wielkiego wysilku, czyli: makaron,ryz, chleb, parowki i
cebula
podsmazona na masle roslinnym...no i mieso gotowane "na tlusto" po prostu mi nie
smakuje -brr, jak ludzie moga jesc cos takiego ze az mdli od tluszczu.Jurek

Zanim zaczniesz martwić się wysokim poziomem cholesterolu należy zadać pytanie o
zawartość różnych frakcji cholesterolu tj: LDL, HDL oraz triacylogliceroli. Jeżeli
stosunek HDL do cholesterolu ogólnego jest większy od 25% nie należy się przejmować.
Stężenie cholesterolu nie ma bezpośrednio nic wspólnego ze zjadanymi tłuszczami
zwierzęcymi. Duże stężenie cholesterolu i to tego złego występuje gdy spożyjemy
mieszankę węglowodanów i tłuszczy zwierzęcych. Tłuszcz jako lepsze paliwo przyswajany

jest szybciej natomiast węglowodany zostają odłożone w postaci tłuszczu lub
zamieniane
w triglicerydy, z których powstaje LDL (zły cholesterol).

Więcej dowiesz się zaglądając na stronę priv2.onet.pl/ikoiko

l...@p...wp.pl