Chore kasztanowce

1. Data: 2002-07-01 11:41:24

Temat: Chore kasztanowce
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie u mnie na wsi (odpukac), ale masowo w Warszawie. Liczne brazowe
plamy na lisciach, dochodzace juz do polowy powierzchni lisci, a
ledwie co lato sie zaczelo...

Czy ktos wie, co to jest, i co z tego bedzie dalej? Bo jesli
kasztanowce w parkach pousychaja, to bedzie katastrofa!!

MJ

2. Data: 2002-07-01 12:30:18

Temat: Re: Chore kasztanowce
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
>
> Czy ktos wie, co to jest, i co z tego bedzie dalej? Bo jesli
> kasztanowce w parkach pousychaja, to bedzie katastrofa!!

Nie wiem co to, ale rozdlubalam liscia, a w srodku siedziala sobie mala
larwa. Cós sobie zeruje na kasztanowcach. Wszystkie drzewa w Parku
Lazienkowskim (Wawa) spaskudzilo.

Pozdrawiam, Anula :-)

3. Data: 2002-07-01 12:36:42

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anula napisała:

> larwa. Cós sobie zeruje na kasztanowcach. Wszystkie drzewa w Parku
> Lazienkowskim (Wawa) spaskudzilo.

Nie będe chyba bardzo niedyskretny jak powiem że Michał mieszka
właśnie niedaleko Łazienek.
A na tę chorobę Jagoda wiosną "szczepiła" swoje kasztanowce.
Pewnie sama napisze z jakim skutkiem.
Krzysztof

4. Data: 2002-07-01 12:38:14

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in news:afpi03$a52$1@news.onet.pl:

> Nie wiem co to, ale rozdlubalam liscia, a w srodku siedziala sobie mala
> larwa. Cós sobie zeruje na kasztanowcach. Wszystkie drzewa w Parku
> Lazienkowskim (Wawa) spaskudzilo.
>
> Pozdrawiam, Anula :-)

No jak to co to? Pewnie to, co przylazlo od braci Czechow, czyli szrotowek
(lub szrotowiaczek, bo tak tez widzialam :-)). Wyluzuj, na Dolnym Slasku
dwa lata temu niektore drzewa zostaly w sierpniu bez lisci. Dziwnie
wygladaly zielone kasztanki zwisjace z takich golasow. Dopoki nie przyjdzie
porzadna zima, a ludzie nie naucza sie zbierac i spalac opadlych lisci z
kasztanowcow, tak bedzie. Zawsze zreszta pozostana gdzies przy drodze czy w
zaroslach takie niezgrabione i bedzie wylegarnia.
Pesymizm mnie oblazl.
Jedyna pociecha jest taka, ze czerwonego kasztanowca jedza mniej, a cala
zolta serie wcale. Moze sie niedlugo kolory zmienia?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2002-07-01 13:31:28

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
> [...]
>
> Czy ktos wie, co to jest, i co z tego bedzie dalej? Bo jesli
> kasztanowce w parkach pousychaja, to bedzie katastrofa!!

To nie tylko u nas, to w calej Europie.
Zdaje sie rok temu byla na ten temat duza dyskusja na grupie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-07-01 14:46:29

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> writes:

> To nie tylko u nas, to w calej Europie.
> Zdaje sie rok temu byla na ten temat duza dyskusja na grupie.

... z jakąś konkluzją?

MJ

7. Data: 2002-07-01 17:38:11

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> ... z jakąś konkluzją?

Pozwole sobie zacytowac samego siebie:

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Zdaje sie, ze chodzi o robaczka Cameraria ohridella.
Sa rozna metody walki, wszystkie maja swoje wady.
Mozna o tym poczytac (po angielsku lub niemiecku)
na www.cameraria.de.

Jest tez grzyb Guignardia aesculi, dajacy podobne
zniszczenia. Tego mozna probowac tepic, jak to
grzyby, pryskajac fungicydami wiosna. Kiedy juz sa
zarazone liscie, nic sie nie da zrobic. Ale tego
grzyba drzewa przezywaja. Wiekszosc lisci opadnie
wczesniej, ale na wiosne rosna nowe.

Najlepsza metoda (nie wymagajaca zatruwania siebie
i srodowiska), w dodatku skutkujaca na obie zarazy,
to dokladnie i czesto sprzatac liscie, ktore opadly.
Liscie te nalezy spalic, nie kompostowac.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2002-07-01 17:44:15

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z taka, ze trzeba grabic i palic liscie a na dodatek mozna drzewo
zaszczepic, trzeba sie tylko skontaktowac z ISK w Skierniewicach.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

9. Data: 2002-07-02 08:58:58

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> writes:

> Z taka, ze trzeba grabic i palic liscie a na dodatek mozna drzewo
> zaszczepic, trzeba sie tylko skontaktowac z ISK w Skierniewicach.

Na razie to nie ja mam problem, tylko parki miejskie w Warszawie, wiec
nie bede sie jeszcze kontaktowac 8-)

Ale czy mozna prosic o dwa slowa, na czym polega zaszczepienie?

MJ

10. Data: 2002-07-02 13:54:03

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisa3:

> Ale czy mozna prosic o dwa slowa, na czym polega zaszczepienie?

Na razie jest ono w sferze doświadczeń. Po nawierceniu otworów skośnie pod
korę wstrzykuje się różne mieszanki w różnych terminach. Prof. Łabanowski
prowadzi obserwacje który z nich i w jakim terminie działa najskuteczniej.U
nas niestety trzy kasztanowce z alei są do wycięcia ale te już w zeszłym
roku były gotowe. Pozostałe mają sie lepiej niż o tej porze rok temu.

Pozdrówki - Jagoda

Floriada
kompostownik drugie pytanie ?
A co to się porobiło?
jak i kiedy?
Ostrzeżenie Pogodowe nie tylko dla ogrodników