Choroba Alzheimera

1. Data: 2003-01-23 22:11:47

Temat: Choroba Alzheimera
Od: "goomim" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcialbym si zwrocic do szanownych grupowiczow o pomoc. Mianowicie u mojego
dziadka staruszak 82 lata lekarz psychiatra-neurolog stwierdzol chorobe
Alzhaimera. Ze wzgledu na to ze nie wierze w decyjze tylko jednego lejarza
chcialbym zaczerpnac informacji, konsultacji u innego lekarza ale takiego co
sie naparawde specjalizuje w tej dziedzinie. Chodzi mi rowniez o to jakie
badania nalerzy porobic zeby swierdzic ze to rzeczywiscie jest ta choroba.
Jak ewentualnie leczy sie ta chorobe. Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie
wskazowki i sugestei i rady zwiazane z ta sytuacja.

2. Data: 2003-01-23 22:27:01

Temat: Re: Choroba Alzheimera
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jan 2003, goomim wrote:

> Jak ewentualnie leczy sie ta chorobe. Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie
> wskazowki i sugestei i rady zwiazane z ta sytuacja.

http://www.alzheimer.pl

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-01-24 10:13:38

Od: Digit <d...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"goomim" <g...@p...onet.pl> wrote in news:b0pp9d$isp$1@news.tpi.pl:

> [...]
> to rzeczywiscie jest ta choroba. Jak ewentualnie leczy sie ta chorobe.
> Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie wskazowki i sugestei i rady

Tak naprawde pewnosc choroby Alzheimera mozna miec tylko po badaniu
histologicznym mozgu (stwierdza sie obecnosc plytek zbudowanych z bialka
amyloidu), badanie to robi sie po smierci :(, wczesniej chorobe Alzheimera
diagnozuje sie na podstawie objawow "zewnetrznych", w tym wieku
prawdopodobienstwo choroby Alzheimera jest duze, wlasciwie nadal trwa spor
czy choroba ta wystepujaca w poznym wieku nie jest po prostu normalnym
objawem starzenia sie tkanki nerwowej... W zasadzie choroba ta bardziej
dotyka ludzi z otoczenia chorego i jego najblizszych niz jego samego.

Zajrzyj na strone podana przez Piora (http://www.alzheimer.pl)
Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2003-01-24 10:38:07

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "goomim" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak ewentualnie leczy sie ta chorobe. Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie
> wskazowki i sugestei i rady zwiazane z ta sytuacja.

Sorry za szczerosc, ale zapewne orzeczenie tego lekarza nie bylo wydane z
powietrza tylko na podstawie kontaktu z dziadkiem, prawda? Wiec czy to
bedzie alzhaimer, czy nieladnie mowiac starcze zdziecinnienie - co za
roznica?
Tak czy tak, tego sie wlasciwie nie leczy, to trzeba po prostu przecierpiec
cala rodzina, zajmujac sie dziadkiem tak, jak malym dzieckiem i pilnujac na
kazdym kroku.

J.

5. Data: 2003-01-24 16:33:36

Od: "goomim" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
przecierpiec
> cala rodzina, zajmujac sie dziadkiem tak, jak malym dzieckiem i pilnujac

Tak zgadza sie ale przecierz sa chyba leki lepsze i gorsze tak jak i lekarze
sa lepsi i gorsi. Mi chodzi aby kogos sie poradzic i zastosowal odpowiedznie
leczenie farmaceutyczne ktore mogloby moze troche zlagodzic skutki.

Dzieki za wszystkie opinie

3d/4d USG
PCOS - info?
Wydrukuj sobie zamiennik serca na drukarce atramentowej!
3,5 letnia dziewczynka i problemy "kobiece"
LEP - pytanko