Choroba Crohna a dieta

1. Data: 2002-08-01 13:35:41

Temat: Choroba Crohna a dieta
Od: Chudy <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja znajoma cierpi na zapalenie jelita grubego i lekarz zalecił jej
dietę niskoresztkową. Nie jest przekonana, czy ta dieta jej służy -
traci na wadze i nie czuje się najlepiej. Czy to aksjomat, że przy tym
schorzeniu ta dieta jest jedyną zalecaną?

Przeczytałem w źródłach na necie, że w chorobie Crohna, jak rozumiem
podobnej w objawach i etiologii, stosuje się np dietę elementarną - czy
w Polsce także się ją stosuje? Może ktoś kompetentny zasugerowłby jakąś
inną dietę?

Pozdrawiam
Chudy

2. Data: 2002-08-01 13:49:08

Temat: Re: Choroba Crohna a dieta
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 01 Aug 2002 15:35:41 +0200, Chudy <c...@w...pl> wrote:

>Witam,
>
>Moja znajoma cierpi na zapalenie jelita grubego i lekarz zaleci? jej
>diet? niskoresztkow?. Nie jest przekonana, czy ta dieta jej s?u?y -
>traci na wadze i nie czuje si? najlepiej. Czy to aksjomat, ?e przy tym
>schorzeniu ta dieta jest jedyn? zalecan??
>
>Przeczyta?em w ?ród?ach na necie, ?e w chorobie Crohna, jak rozumiem
>podobnej w objawach i etiologii, stosuje si? np diet? elementarn? - czy
>w Polsce tak?e si? j? stosuje? Mo?e kto? kompetentny zasugerow?by jak??
>inn? diet??
>
>Pozdrawiam
> [...]

Zapalenie jelita grubego nie jest terminem rownowaznym do choroby
Crohna, to tak dla porzadku, bo zapytanie nie jest klarowne.

Chorobe Crohna-Lesniowskiego ( polski lekarz Lesniowski zreszta
pierwszy ja opisal, ale jego publikacja minela niezauwazona, bo nie
byla po angielsku !) leczy sie glownie lekami. Dieta ma charakter
wspomagajacy.

Jezeli pacjent traci na wadze to nie ma rady trzeba dokonac poprawek w
lekach, ktore otrzymuje, a sprawe diety zostawic jako "fine tuning".

Pozdrawiam

dradam

Kurzajka - pytanie z ciekawosci...
Dentysta
w.z.u.ś i bakteria
wysiękowe zapalenie ucha środkowego - pomocy!!!
czy ktoś coś wie?