Choroba Pertesa - prośba o informacje

1. Data: 2003-09-29 17:10:00

Temat: Choroba Pertesa - prośba o informacje
Od: "TMB" <t...@c...pl.preczspamom> szukaj wiadomości tego autora

Musze pilnie dowiedziec sie czegokolwiek o chorobie Petresa. U syna moich
znajomych zdiagnozowana te wlasnie chorobe i szukamu o niej jakichkolwiek
informacji. Czy moglibyscie mi pomoc, np. jakims linkiem lub krotkim opisem?
Wiem tylko, ze jest to choroba biodra i ze nie leczona moze prowadzic do
powaznych powiklan chodzenia, a wystepujac u dzieci sprawia, ze jadna z nog
staje sie krotsza.

Z gory dziekuje, za pomoc bylbym naprawde bardzo wdzieczny.

Tomek

2. Data: 2003-09-30 09:23:29

Temat: Re: Choroba Pertesa - prośba o informacje
Od: "Agnieszka" <a...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMB" <t...@c...pl.preczspamom> napisał w wiadomości
> Musze pilnie dowiedziec sie czegokolwiek o chorobie Petresa.

Witam
Mozna googlowac-jest duzo informacji. Prawidlowa nazwa to choroba Perthesa.
Corka mojej kolezanki miala podejrzenie tej choroby, trafili do jakiejs
lekarki (w Warszawie), ktora specjalizuje sie w tej chorobie. Dowiem sie o
jakis kontakt i jutro podam szczegoly.

Pozdrowienia
Agnieszka

---

3. Data: 2003-09-30 13:01:32

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wiem tylko, ze jest to choroba biodra i ze nie leczona moze prowadzic do
> powaznych powiklan chodzenia, a wystepujac u dzieci sprawia, ze jadna z

Tydzień temu u mojego syna rozpoznano chorobę Osgood-Schlattera. Podobnie
jak w przypadku choroby wymienionej przez Ciebie jest to jałowa martwica
kości. Początkowo, otrzymując informacje o ograniczeniach jakie będą
dotyczyc naszego dziecka, wpadlismy zwyczajnie w panikę. Potem poczytałam na
temat przebiegu tej choroby, ewentualnych szans wyleczenia i czasu jej
trwania i pojawiła się nadzieja. Może będzie to trwało kilka lat,ale jest
szansa na całkowite wyleczenie. Choroba Perthesa dotyczy biodra, a
Osgood-Schlattera guzowatości piszczeli. W jednym i drugim wypadku trzeba
zapomnieć o uprawianiu jakichkolwiek sportów. Poszukajcie w sieci
dokładniejszych informacji, a przede wszystkim lekarza, który szybko zajmie
się leczeniem schorzenia. My na drugi dzień po potwierdzeniu diagnozy
byliśmy już u pani dr, która zajmuje sie takimi przypadkami i obecnie syn
jest już po 4 zabiegach w jej pracowni. Być może w naszym przypadku do
zachorowania przyczyniło sie wyczynowe uprawianie sportu. Teraz musimy ze
wszystkiego zrezygnować, ale w końcu zdrowie jest najważniejsze.

pozdrawiam
beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

4. Data: 2003-09-30 13:05:33

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chłopak jest z Krakowa, napiszcie do mnie na priv, podam namiary
naszej lekarki, jeśli chcecie (oczywiscie). Zaznaczam jednak, że lecze
dziecko prywatnie.

beata

5. Data: 2003-09-30 16:38:30

Od: "Anik" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMB" <t...@c...pl.preczspamom> napisał w wiadomości
> Musze pilnie dowiedziec sie czegokolwiek o chorobie Petresa. /ciach!/

hej,
choroba Perthesa to nic strasznego, choc moze brzmi nieco jak wyrok. :).
majac 5-9 lat przeszlam ja (jak widac, jestem dziewczyna, a ta choroba
czesciej dotyka chlopocow). jak juz ktos napisal, jest to martwica koci
biodrowej, spowodowana, o ile sie nie myle, zla gospodarka wapnia w
organizmie. jestem spod wroclawia, totez szybko trafilam do dobrego
bardzo lekarza (ktory do tej pory opiekuje sie mna). bylam wtedy mala i
choroba nie byla mocno posunieta, wiec leczenie w moim przypadku
polegalo na lezeniu przy jednoczesnym obciazeniu nog workami dwukilowymi
z piaskem (nie mialam operacji zadnej, choc to mi grozilo). musialam tak
lezec (na leżaku, takim jak na plaze) co najmniej 12 godz na dobe. nie
wolno mi bylo w ogóle chodzic. po 4 latach takiego lezenia, uczono mnie
chodzic o kulach, a po pol roku - moglam chodzic juz normalnie. nie
wolno mi uprawiac zadnych sportow, przede wszystkim biegac, skakac.
dodatkowo w tym czasie uzupelnialam wszelkie niedobory wapnia - wiadomo
sery, mleko, Mama mi tez aplikowala mleczko pszczele.
trzeba uwazac na siebie nawet po wyleczeniu pomyslnym takiej choroby.
jak napisalam, moj lekarz w dalszym ciagu sie mna opiekuje (mam 18 lat),
a to dlatego, ze mam teraz skrzywienie kregoslupa. wynika ono z tego, ze
moja prawa noga (ta, ktora byla chora) jest troche krotsza, w zwiazku z
czym jest inne ustawienie bioder i barku, to pociaga za soba trudnosci w
utrzymaniu poprawnej postawy ciala i moze prowadzic do skoliozy.
jezeli ten, chlopiec, u ktorego zdiagnozowano chorobe, jest z wrocka
albo okolic, to ja chetnie podam telefon i adres mojego lekarza. moge go
polecic z cala odpowiedzialnosca! :)
powodzenia w leczeniu.
pozdr, anik.

6. Data: 2003-10-01 11:17:16

Od: "TMB" <t...@p...no.spam.ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za wszystkie informacje. Rzeczywiscie, znajomy podal mi
prawidlowa pisownie nazwy i wtedy duzo znalazlem tez w sieci. Przekaze
znajomym (dzisiaj jada z dzieckiem do Prokocimia w Krakowie) i jakby co,
jeszcze sie skontaktuje.
Tomek

7. Data: 2004-01-27 20:09:53

Od: "buddom1" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę
> i mądrość bym potrafiła te rzeczy rozróżnić."

Slyszalem o podobnym przypadku przed rokiem, rodzina byla psychicznie wykonczona
probowali wszystkich metod nie pomoglo nic ostatmim posunieciem bylo
ziololecznictwo co okazalo sie skutecznym sposobem pamietam ze dalem im adres z
internetu www.akuna-alveo.com byli bardzo zadowoleni bo nawet pisza do dzis z
tym gosciem od tych ziol tyle wiem o tej histori

8. Data: 2004-01-29 08:36:20

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Choroba Perthesa, jałowa martwica bliższej nasady kości udowej u dzieci,
częściej u chłopców, w wieku 3-14 lat, o powolnym początku i wieloletnim
przebiegu.

Objawy: ból kolana i biodra, utykanie, przykurcz zgięciowy biodra.
Nieleczona, prowadzi do ograniczenia ruchów biodra i zmian zwyrodnieniowych.

http://www.klinika.net.pl/texty/perthesy.htm

Marta

"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę i mądrość bym potrafiła te
rzeczy rozróżnić."

(GG: 3571564)
Użytkownik "buddom1" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dzis z
> tym gosciem od tych ziol tyle wiem o tej histori

90 dni...
prośba
Borelioza?
Karmienie piersią po cesarce