Chrystus Zmartwychwstał!!!

11. Data: 2010-04-04 18:29:43

Temat: Re: Chrystus Zmartwychwstał!!!
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fjhvoojp86gc$.1qedu2zt94afx.dlg@40tude.net...

> "Niesfałszowany" to on był li tylko w momencie przekazywania go Mojżeszowi
> przez Boga, a wszystko, co w wyniku tego przekazu zapisano, to już
> niestety
> (włącznie z samą Księgą Wyjścia) tylko ludzkie INTERPRETACJE :-)
> :-)

Pełnia relatywizmu.

12. Data: 2010-04-04 20:40:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Apr 2010 20:29:43 +0200, Panslavista napisał(a):

> Pełnia relatywizmu.

Ludzkie poczucie wiedzy absolutnej o tych sprawach jest śmieszne.

13. Data: 2010-04-04 20:51:29

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ludzkie poczucie wiedzy absolutnej o tych sprawach jest śmieszne.

Mamy w rodzinie taką tradycję, że w święta sobie przypominamy o różnych
rzeczach z dzieciństwa.
Tż przypomniał o dziadku górniku, który wychodząc na szychtę, nie miał
siły zjeść śniadania.
Ja sobie przypomniałam o swoim. Robił mi koszyki z wikliny takie mikro,
żebym maliny mogła zbierać, na Wielkanoc malował z nami jajka, przynosił
bazie kotki. Był ateistą, babcia zadbała, żeby był pochowany zgodnie z
porządkiem kościelnym. To był dobry człowiek.

--

Paulinka

14. Data: 2010-04-04 21:11:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 04 Apr 2010 22:51:29 +0200, Paulinka napisał(a):

> Mamy w rodzinie taką tradycję, że w święta sobie przypominamy o różnych
> rzeczach z dzieciństwa.

U nas robimy to permanentnie, tzn nie tylko przy świątecznych okazjach, ale
podczas codziennych rozmów. Zaczynało się od opowiadania naszym dzieciom
wydarzeń/osób z naszego dzieciństwa, teraz już one opowiadają nam, co
pamiętają ze swojego, bo minęło... Smieszne sa czasem niezgodności w tym,
jak kto co pamięta, kiedy chodzi o wspólne przeżycia i wydarzenia. Jest to
jeden z ulubionych przeznas wszystkich tematów rodzinnych, mnóstwo anegdot
rodzinnych wzięło się własnie stąd.

> Był ateistą, babcia zadbała, żeby był pochowany zgodnie z
> porządkiem kościelnym.

Tego akurat nie pojmuję jesli było tak, jak mówisz, ale raczej
przypuszczam, ze Twoja babcia najlepiej wiedziała, że ateistą jednak NIE
BYŁ, skoro postąpiłą tak, a nie inaczej :-)

> To był dobry człowiek.

Oczywiscie, skoro masz takie wrażenia i pamięć.

PS. Przyszło mi coś na myśl "z innej beczki" i, broń Boże, nie weź tego ani
do siebie, ani do Twego dziadka; po prostu pisząc o swych wrażeniach oraz o
(wg mnie niekoniecznie tak oczywistym, jak Ci się wydaje... a spotkałam się
z czyms takim sama w rodzinie) ateizmie dziadka poddałaś mi ciekawą rzecz
do przemysleń na temat ludzkich poglądów/natury i ich zewnętrznego odbioru
na różne, czasem kardynalnie odmienne sposoby. Z tego, co wiem, najgorsi
zbrodniarze wojenni, którzy ukrywali się w dalekich krajach Ameryki
Południowej i wiele lat po wojnie zostali odnalezieni i zdemaskowani, do
czasu demaskacji byli odbierani przez nieświadome ich przeszłości
rodziny/środowisko jako ostoje łagodności i dobroci... Ciekawe, nie? Więc
jacy byli tak naprawdę i co o tym świadczy, jaki człowiek jest naprawdę?
Zaznaczam: to temat, który mi się nasunął tylko i wyłącznie jako luźno
związany z tym, co napisałaś.

15. Data: 2010-04-04 21:43:36

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzkie poczucie wiedzy absolutnej o tych sprawach jest śmieszne.

Hm, Biblia w tłumaczeniu ks. Wujka podaje taki sam Dekalog jak Gdańska, czy
wydania brytyjskie..

16. Data: 2010-04-04 21:48:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> bazie kotki. Był ateistą, babcia zadbała, żeby był pochowany zgodnie z
> porządkiem kościelnym. To był dobry człowiek.

Czyli babskie przekonanie o wyższości wiedzy babskiej nad męską.
Pogwałciła go bo się bronic już nie mógł.
Znam wiele takich przypadków "nawrocenia się na łożu śmierci" - pedagogika
stosowana dla dorosłych - ku chwale kościoła i "prawdy".

17. Data: 2010-04-05 00:47:03

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

niedziela, 4 kwietnia 2010 22:51. carbon entity 'Paulinka'
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> [...]
> bazie kotki. Był ateistą, babcia zadbała, żeby był pochowany zgodnie z
> porządkiem kościelnym. To był dobry człowiek.

Nie mów "ateistą". To kojarzy mi sioę z facetem, który krzyczy "???? ???,
???? ? ????? ?????" takim "osobistym nieprzyjacielem boga". Twój dziadek był
po prostu niewierzący, agnostyk, która to postawa podoba mi się zdecydowanie
bardziej niż skrajności ślepej wiary i ateizmu. Po prostu nie ma sensu
walczyć z czymś czego w naszym uniwersum nie ma albo jeśli jest, to jest
epifenomenem czyjegoś zaufania/wiary.

18. Data: 2010-04-05 07:37:08

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał w
wiadomości news:hpbbu7$234$1@news.onet.pl...
> [...]
> bardziej niż skrajności ślepej wiary i ateizmu. Po prostu nie ma sensu
> walczyć z czymś czego w naszym uniwersum nie ma albo jeśli jest, to jest

A mnie- jak najgorzej. To taki ktoś (w moim wyobrażeniu) letni. No może jest
Bóg, może go nie ma, nie wiem i nigdy się nie dowiem, to ja zakładam, że
Boga nie ma, ale może i jest.Taki ktoś, kto modli się słowami: "Boże, o ile
istniejesz- zbaw mą duszę, jeśli ją posiadam". Taki ktoś "śliski". Napisano,
:
" Znam twoje czyny, że ani zimny, ani gorący nie jesteś. Obyś był zimny albo
gorący! A tak, skoro jesteś letni i ani gorący, ani zimny, chcę cię wyrzucić
z mych ust" (Ap 3,14-16)."

a agnostyk to IMO ktoś taki letni. Paulinka IMO opisuje ateistę- człowieka,
który w istnienie Boga nie wierzył.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

19. Data: 2010-04-05 09:17:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 09:37:08 +0200, Chiron napisał(a):

> " Znam twoje czyny, że ani zimny, ani gorący nie jesteś. Obyś był zimny albo
> gorący! A tak, skoro jesteś letni i ani gorący, ani zimny, chcę cię wyrzucić
> z mych ust" (Ap 3,14-16)."

HOWGH.

Nawet poza kwestią wiary interesujacy są tylko ludzie "zimni" lub "gorący".
"Śliskich"="letnich" omijam z daleka. Wolę zimnego drania lub gorącego
emocjonera, niż uniwersalnego=układnego ze stłumionymi emocjami.

20. Data: 2010-04-05 09:57:18

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> zakładam, że Boga nie ma, ale może i jest.Taki ktoś, kto modli się
> słowami: "Boże, o ile istniejesz- zbaw mą duszę, jeśli ją posiadam".

Jak to się dzieje, że czujesz się uprawniony do wydawania takich sądów?
Skąd możesz wiedzieć, jaki jest człowiek np. wątpiący? IMO ktoś taki
jest o wiele bardziej gorący niż skostniały katolik, który nad niczym
się nie zastanawia.

Ewa

Jaja większe od mózgu [było: Nasza seksualność.]
Jestem w szoku, przyczyny pedofili.
WSZYSTKIM
SYLI...
NIE MA JUZ...