Chwilowe dziwne zachowanie czy krwiak mozgu...

1. Data: 2004-05-21 19:53:05

Temat: Chwilowe dziwne zachowanie czy krwiak mozgu...
Od: "Marta Au Pair" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem Au Pair w Londynie i opiekuje sie 5 letnim dzieckiem. Jakies 2
tygodnie temu chlopczyk zaczal sie dziwnie zachowywac: zaczal krzyczec, byc
agresywny, nie slucha co sie do niego mowi, czesto gdzies "odlatuje" np. siada
przed oknem i patrzy - wszystko dookola niego nie istnieje. Zaczal miec klopoty
z koordynacja ruchowa - przewraca sie podczas biegania, chodzenia , skakania (w
tym tygodniu 5 razy dosc powaznie). Ciagle jest zmeczony. Kilka dni temu cala
noc plakal bo mial bardzo silny bol glowy (paracetamol wogole nie usniezyl
bolu). Nie wiem czy to wszystko nie jest wynikiem bardzo silnego uderzenia
glowa i sciane (tylna czescia glowy)okolo miesiaca temu.
Czekam na Wasze sugestie gdyz nie wiem co powinnam zrobic (nie mam na tyle
dobrze opanowanego jezyka aby przez przypadek nie wprawic w stan przedzawalowy
jego rodzicow...)

2. Data: 2004-05-21 20:05:54

Temat: Re: Chwilowe dziwne zachowanie czy krwiak mozgu...
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 21 May 2004 21:53:05 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Marta Au Pair, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Czekam na Wasze sugestie gdyz nie wiem co powinnam zrobic (nie mam na tyle
> dobrze opanowanego jezyka aby przez przypadek nie wprawic w stan przedzawalowy
> jego rodzicow...)

Mam nadzieje ze ten post to zart...
Bo jesli nie...
Czy gdyby Twoje dziecko tak sie zachowywalo to tez zupelnie lekcewazylabys
objawy zeby np. nie musiec brac wolnego w pracy? Albo nie denerwowac
tesciowej?
Rodzice dziecka znacznie bardziej sie zdenerwuja jesli np. znajda swoja
pocieche martwa lub okaze sie ze bedzie kaleka do konca zycia.
A Ty bedziesz miala niezle klopoty jesli okaze sie ze smierc lub
okaleczenie nastapily w wyniku urazu glowy.
Bedziesz sie tlumaczyla ze dziecko uderzylo sie niechcacy a Ty kilka
tygodni nic nie powiedzialas mimo tak powaznych symptomow???

Jesli nie potrafisz powiedziec co sie stalo - to narysuj cos w stylu
komiksu!
Troszke wyobrazni!

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-05-21 20:10:54

Od: "naomi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśłi krwiak mózgu to liczy się czas, lepiej powiedz rodzicom o jego bólach
głowy, tak żeby ich nie denerwować, raczej ,że się niepokoisz, konieczna
jest wizyta u lekarza jeśłi ten upadek był mocny.
Choc z drugiej strony krwaiak raczej pojawia sie od razu a nie miesiąc, nie
wiem ,nie martw się , może odpisze jakis lekarz, wiem,że mój wujek miał
krwiaka po upadku i pojawił sie zaraz po wypadku, konieczna była operacja.

4. Data: 2004-05-21 20:25:00

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>y. Kilka dni temu cala
> noc plakal bo mial bardzo silny bol glowy (paracetamol wogole nie usniezyl
> bolu).

chyba zw nocy trzeba było zadzwonic po pogotowie

> [...]
tyle
> dobrze opanowanego jezyka aby przez przypadek nie wprawic w stan

to rodzice nie wiedza co sie dzieje z ich dzieckiem????

p.

5. Data: 2004-05-21 21:39:45

Od: "Marta Au Pair" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka wyjasnien:

1.Dziecko uderzylo sie przy matce.
2.Przewrocilo sie kilka razy w obecnosci ktoregos z rodzicow (lub w szkole
wtedy dzieciaki tu do domu wracaja z opisem co zaszlo)
3.Lacznie wiecej czasu z nim spedzam niz rodzice, wiec latwiej mi zauwazyc
zmiany w osobwosci - oni na to nie maja czasu, nie dostrzegaja tego.
4.To nie jest moja pierwsza AuPair rodzina i ludzie tutaj dziecmi sie nie
przejmoja, dadza panadol "i po bolu".
5.Po karetke nie zadzwonili "bo to zwykle przeziebienie i bol glowy"

Mam powiedziec rodzicom "sugeruje rezonans magnetyczny bo wasz syn ma
krwiaka" ?! Ciekawe jak wam by to poszlo.

Przepraszam ale czekam na podpowiedz lekarza a nie domysly ludzi ktorzy nie
znaja sie na rzeczy.

6. Data: 2004-05-22 05:30:15

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
Marta Au Pair <i...@o...pl>:

> Mam powiedziec rodzicom "sugeruje rezonans magnetyczny bo wasz syn ma
> krwiaka" ?! Ciekawe jak wam by to poszlo.
>
> Przepraszam ale czekam na podpowiedz lekarza a nie domysly ludzi
> ktorzy nie znaja sie na rzeczy.

Mysle, ze nie Twoja rola jest stawiac diagnoze, nawet wstepna. Zaden lekarz
przez internet tez tego nie zrobi.
W interesie zdrowia dziecka powinnas zwrocic uwage rodzicom na niepokojace
zmiany w zachowaniu i zapytac, czy nie nalezaloby pojsc do lekarza.

Pisalas, ze masz problemy z wyrazeniem tego w obcym jezyku - jesli chodzi o
angielski (w Londynie to nie wiadomo), to masz tu kilka sugestii.

I'm (quite/really) concerned about X, he hasn't been himself for the last 2
weeks/ever since ...

He fell ... times. Cried for ... hours and wouldn't be consoled.

Don't you think we should better go and see a doctor?

Jesli chcesz wspominac o uderzeniu w glowe (nie wiem, czy to dobry pomysl,
moze nie bedzie trzeba, warto natomiast powiedziec lekarzowi wraz z innymi
szczegolami).

Remember when he hit himself on the head really hard 4 weeks ago?

Powodzenia!

--
Robert

7. Data: 2004-05-22 06:58:27

Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

: zaczal krzyczec, byc
> [...]
skakania (w
| tym tygodniu 5 razy dosc powaznie). Ciagle jest zmeczony.

- takie objawy moga byc spowodowane przez curzyce ? np.

Ale w polaczeniu z bolem gluwy to faktycznie wyglada to nieciekawie. RTG
czaszki cos by pewnie powiedzial lub naprowadzil na trop.

Simonto

8. Data: 2004-05-22 10:27:16

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Au Pair" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tyle
> dobrze opanowanego jezyka aby przez przypadek nie wprawic w stan

Dziwie sie Twojej i jego rodzicow postawie. Sa to bardzo powazna objawy,
ktor moga sugerowac wiele chorob ogolnoustrojowych i centralnego ukladu
nerwowego z nowotworem badz np. zapaleniem opon mozgowych wlacznie....

K.

9. Data: 2004-05-22 19:49:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 May 2004, Marta Au Pair wrote:

> Czekam na Wasze sugestie gdyz nie wiem co powinnam zrobic (nie mam na tyle
> dobrze opanowanego jezyka aby przez przypadek nie wprawic w stan przedzawalowy
> jego rodzicow...)

dziecko powinien objrzec lekarz

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

10. Data: 2004-05-22 19:52:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 May 2004, Marta Au Pair wrote:

> Przepraszam ale czekam na podpowiedz lekarza a nie domysly ludzi ktorzy nie
> znaja sie na rzeczy.

odpowiedz lekarza jest taka, ze dziecko musi zbadac lekarz
bo cala reszta to beda domysly. Zmiana zachowania u dziecka
bez innej przyczyny moze byc nastepstwem jakiejs choroby mozgu.
Sugestie przekaz rodzicom i to ich jest sprawa skonsultowanie
sie z pediatra.

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>