Ciasteczka owsiane z rodzynkami

1. Data: 2004-01-06 20:03:00

Temat: Ciasteczka owsiane z rodzynkami
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis pochodzi z Quaker Oats, firmy produkujacej platki owsiane.
Moim zdaniem jest on swietny i zawsze wychodzi.

Ciasteczka owsiane z rodzynkami
220 gr masla (1 cup)
240 ml mocno upakowanego brazowego cukru (1 cup)
120 ml bialego cukru (1/2 cup)
Cukier waniliowy lub 1 lyzeczka esencji waniliowej
2 jaja
360 ml maki (1+1/2 cups)
1 lyzeczka sody oczyszczonej
720 ml platkow owsianych, NIE blyskawicznych (3 cups)
240 ml rodzynek

Mozna dodac 1/2 lyzeczki cynamonu, jesli ktos lubi ten smak ( ja nie dodaje)

Rozgrzac piec do 180°C. Ubic maslo z cukrami, dodac jaja, wanilie, ubic.
Dodac make i sode, i miksowac przez nastepne 2 minuty. Dodac platki i
rodzynki, wymieszac. Ukladac nierowne kulki wilekosci pilki do ping
ponga w duzej odleglosci od siebie, bo sie rozlewaja i rosna, na
nieposmarowanej blasze. Piec 10-15 minut az zlote, a srodek wyglada
miekki. Ostudzic na blasze przez minute i przelozyc na kratki do
wystygniecia. Z tej porcji wychodzi 24 duzych (10-12 cm srednicy) lub 36
malych (6-8 cm srednicy) ciasteczek.
Maja one naprawde wspanialy smak, gdy uzywa sie brazowego cukru
trzcinowego. Jesli uzyje sie tylko bialego cukru, sa tez dosc dobre, ale
z brazowym smak jest niepowtarzalny. Jesli ma sie do wyboru jasny lub
ciemny brazowy cukier trzcinowy, to ciemny jest lepszy do tych ciasteczek.
MB

1. Data: 2004-01-06 20:17:03

Temat: Re: Ciasteczka owsiane z rodzynkami
Od: "Akolada" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Ten przepis pochodzi z Quaker Oats, firmy produkujacej platki owsiane.

Dokładnie z opakowania płatków owsianych.
akolada

1. Data: 2004-01-06 20:31:14

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ukladac nierowne kulki wilekosci pilki do ping
> ponga w duzej odleglosci od siebie, bo sie rozlewaja i rosna, na

jak bylam w podstawowce to ktoras z mam robila _chyba_ cos podobnego, w
polewie czekoladowej,pamietam ze uwielbialam te ciastka, ale wtedy jeszcze
(w 1-3 klasie) nie interesowalam sie az tak kuchnia,;)) tylko podstawami;)

i wlansie sie zastanawiam, czy to sa te ciastka czy cos inszego...

Marta

1. Data: 2004-01-06 20:35:38

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Akolada wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> >
> Dokładnie z opakowania płatków owsianych.
> akolada

Czy mam jeszcze dodac jakiej wielkosci czcionka zostala uzyta w tym
przepisie i jakiego koloru byl druk? A moze zmierzyc dokladnie, w jakiej
odleglosci od brzegu opakowania znajdowal sie przepis?

MB

1. Data: 2004-01-06 20:36:34

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:
> [...]
> (w 1-3 klasie) nie interesowalam sie az tak kuchnia,;)) tylko podstawami;)
>
> i wlansie sie zastanawiam, czy to sa te ciastka czy cos inszego...

Najlepiej sprobowac. Po wystygnieciu mozna je maczac w polewie.
MB

1. Data: 2004-01-06 20:36:40

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 360 ml maki (1+1/2 cups)
> 1 lyzeczka sody oczyszczonej
> 720 ml platkow owsianych, NIE blyskawicznych (3 cups)

Wspaniale! Zrobię te ciasteczka we czwartek. Będzie coś nowego.
Magdo, mam tylko wątpliwości, jeśli chodzi o rodzynki. Nie pomyliłaś się,
nie jest to 250 g?

1. Data: 2004-01-06 20:39:07

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> [...]
>
> Wspaniale! Zrobię te ciasteczka we czwartek. Będzie coś nowego.
> Magdo, mam tylko wątpliwości, jeśli chodzi o rodzynki. Nie pomyliłaś się,

Nie, nie pomylilam, chodzi o szklanke rodzynek.
MB

1. Data: 2004-01-06 20:53:00

Od: "Marta Skorupska" <n...@...domu> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie pomylilam, chodzi o szklanke rodzynek.

Rodzynków:-)

Marta

1. Data: 2004-01-06 20:56:21

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Skorupska wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
>
> Rodzynków:-)
>
> Marta

eeeeee....chyba jednak rodzynek, bo rodzynki sa rodzaju zenskiego?
MB

1. Data: 2004-01-06 21:00:34

Od: "Marta Skorupska" <n...@...domu> szukaj wiadomości tego autora

> eeeeee....chyba jednak rodzynek, bo rodzynki sa rodzaju zenskiego?

Ten rodzynek, te rodzynki, tych rodzynków :-)

M.

gdzie sushi w Poznaniu?
Keks z bakaliami
Gotowanie na campingu...