Ciasto ze śliwkami

1. Data: 2006-10-01 14:57:29

Temat: Ciasto ze śliwkami
Od: "Andrzej Wnuk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Może mój post wyda się banalny dla wielu uczestników tej grupy , ale
wybaczcie moi mili
Jestem facetem i zapragnąłem zrobić dla swojej lubej , ciasto jak w temacie
, znalazłem masę przepisów w necie, z jednego z nich wychodzi ciasto które
ma niepowtarzalny super smak , jest tylko jedno ale..
Ciasto pięknie wyrasta w piekarniku , ale podczas stygnięcia opada , efekt
jest taki ,że zawsze wychodzi zakalec.Próbowałem różnych sposobów , aby
ciasto wyszło ok- piec dłużej , wyciągać z piekarnika jak ostygnie , więcej
lub mniej proszku , niższa lub wyższa temp. - wszystko na nic. Powiem wam
,że zawziąłem się i chciałbym zrobić ciasto które będzie super pod każdym
względem.
Proszę o pomoc i sprawdzone przepisy .Serdecznie pozdrawiam

Andrzej

2. Data: 2006-10-01 15:03:21

Temat: Re: Ciasto ze śliwkami
Od: "maślak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Wnuk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jestem facetem i zapragnąłem zrobić dla swojej lubej , ciasto jak w
> temacie

Ciekawa definicja "faceta".

maślak

3. Data: 2006-10-01 15:10:01

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maślak" <m...@o...pl> wrote in message

> Ciekawa definicja "faceta".
>
> maślak

Śliwki tańsze niż brylanty.

4. Data: 2006-10-01 15:54:50

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Wnuk napisał(a):

> Proszę o pomoc i sprawdzone przepisy .

Z tego, co piszesz, wynika, że masz jakiś ulubiony przepis, z którego
wychodzi Ci zakalec - podaj ten przepis, może da się zmodyfikować.

A ta luba w ogóle lubi placki ze śliwkami, czy to ma być "niespodzianka"?
--
pa, BBjk

5. Data: 2006-10-01 17:35:48

Od: "Pelangi" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Wnuk" napisał:

> Ciasto pięknie wyrasta w piekarniku , ale podczas stygnięcia opada , efekt
> jest taki ,że zawsze wychodzi zakalec.

Nie wiem jakie to ciasto, ale może dajesz za dużo śliwek, które puszczają
sok i wtedy robi się piękny zakalec. Nie wiem czy dajesz śliwki w postaci
połówek, bo jeśli tak, to układaj je skórkami w dół, wtedy mniej soku wsiąka
w ciasto.

--
Pelangi

6. Data: 2006-10-01 19:21:06

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Wnuk" <a...@o...pl> napisał

> Jestem facetem i zapragnąłem zrobić dla swojej lubej , ciasto jak w
temacie

Przytoczę przepis, który znalazłem chyba na tej grupie i minimalnie
zmodyfikowałem. Robiłem według niego i ciasto było udane.

Szybki placek z owocami
6 jajek,
1 szklanka cukru,
1 cukier wanilinowy
2 szklanki mąki tortowej,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
1 kostka masła,
owoce

Masło roztopić i przestudzić.
Ubijać białka, w trakcie ubijania stopniowo dodawać cukier zmieszany z
cukrem wanilinowym, dalej ubijać i dodawać po jednym żółtku.
Mieszając na wolnych obrotach miksera powoli wlać ostudzone ale jeszcze
płynne masło.
Mąkę wymieszać z proszkiem, przesiać i wmieszać łyżką lub mikserem na
wolnych obrotach.
Blachę wyłożyć folią aluminiową lub wysmarować margaryną i oprószyć maką.
Ciasto wyłożyć i wyrównać. Na wierzchu ciasno ułożyć owoce.

Robiłem z jabłkami (5-6 szt. pokrojonych w ósemki) i ze śliwkami (niecały
kilogram, przekrojone na połówki, układane skórką do dołu).

Piec w 175°C przez ok. 35 minut. Upieczone poznać po tym, że w miejscach
nie przykrytych owocami ciasto robi się złote, ale lepiej dodatkowo
sprawdzić patyczkiem.
Po wystudzeniu można oprószyć cukrem pudrem

Robi się łatwo i szybko. Robiłem kilka razy i nigdy nie było zakalca czy
innych problemów. Polecam.

7. Data: 2006-10-02 12:11:57

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

A nie lepiej i prościej spróbować z ciastem kruchym?? Nie może się nie udać.

Pozdr

8. Data: 2006-10-03 13:55:34

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek napisał(a):
> Przytoczę przepis, który znalazłem chyba na tej grupie i minimalnie
> zmodyfikowałem. Robiłem według niego i ciasto było udane.

Ciasto wedle tego przepisu było moim pierwszym w życiu (wcześniej
uważałam, że pieczenie to wyższa szkoła jazdy i ja się nie nadaję ;) ) -
wyszło super :) Od tamtego czasu robiłam je z 1o razy i rzeczywiście -
zawsze wychodziło.
Oprócz śliwek i jabłek robiłam też z gruszkami.

--
Pozdrówki,
Aneczka

9. Data: 2006-10-03 16:34:19

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emek napisał(a):
> A nie lepiej i prościej spróbować z ciastem kruchym?? Nie może się nie udać.
A jeśli jeszcze na śliwki nałożysz warstwę piany ubitej na sztywno
z cukrem i cukrem waniliowym oraz zapieczesz tę piankę na złoto (po
upieczeniu kruchego podkładu ze sliwkami) - to nawet jest LEPSZE niż
brylanty!

10. Data: 2006-10-03 19:05:39

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2006-10-01 16:57, Andrzej Wnuk napisał(a):

> Proszę o pomoc i sprawdzone przepisy .Serdecznie pozdrawiam
>
> Andrzej

Placek kruchy ze śliwkami.

Skład:
25 dag mąki,
1/2 kostki masła lub margaryny
4 łyżki zimnej wody
1 żółtko
łyżka cukru waniliowego lub otarta skórka z cytryny
ok. 70 dag śliwek (mogą być mrożone)
4 czubate łyżki cukru pudru zmieszanego z cukrem waniliowym

Przyrządzanie ciasta:
przesiekać mąkę z tłuszczem, cukrem i wodą, dodać żółtko, wyrobić.
Uformować w kostkę, zawinąć w pergamin lub folię i włożyć do lodówki na
godzinę. Następnie ciastem wyłożyć tortownicę, formując nieco
podwyższone brzegi. Śliwek, jeśli są mrożone, nie rozmrażać, jedynie
przelać na sitku wrzątkiem. Układać śliwki wkoło, przeciętą stroną do
góry, a po zapełnieniu całej powierzchni wstawić tortownicę do mocno
nagrzanego piekarnika. Piec, aż ciasto lekko się przyrumieni. Posypać
cukrem pudrem z wanilią.

Polecam zawsze wychodzi.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Marynowane baklaazany
Zakup maszynki do mięsa do celów domowych
suszone pomidory (jeszcze raz)
TERMIN
przepisy ze zdjeciami -gdzie?