Ciąża... prawie 8 tydzień

1. Data: 2008-10-14 09:42:54

Temat: Ciąża... prawie 8 tydzień
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam...

A podobno tatusiowie wcale się nie przejmują ciążą...

Do rzeczy. Jesteśmy w prawie 8 tyg., wczoraj byliśmy na USG. Podobno
wszystko w normie, serce pika, ale... mały jest chyba za mały, tzn. ma
14 mm (wg tabelek z netu powinien mieć 16-20). Czy panikuję czy po
prostu dzieje się coś niedobrego?

Odpowiadam na pytania: tak, jestem laikiem i to "moja" pierwsza
ciąża :)

2. Data: 2008-10-14 09:54:10

Temat: Re: Ciąża... prawie 8 tydzień
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 14 Paź, 11:42, m...@g...com wrote:

> Do rzeczy. Jesteśmy w prawie 8 tyg.,

Pomyłka. Chodzi o 9 tydzień.

3. Data: 2008-10-14 14:02:15

Od: MałGosia <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> napisał
[...]

----------
No chlopie... skoro juz w 9 tyg. robisz analizy porownawcze to boje sie
o Twoje zdrowie psychiczne za 5 lat :)
Jesli chodzi o USG to powinienes przede wszystkim zwrocici uwage, czy w
danym momencie sa widoczne narzady, ktore akurat widoczne byc powinny, a
nie ile one mierza. Bo z tym bywa roznie. Ja mialam USG 2 dni przed
porodem i wyszlo ze obwod glowy i dlugosc czegos tam jeszcze wskazuja,
ze dziecko bedzie wazylo mniej niz 3 kg. A to z kolei utwierdzilo
lekarzy w przekonaniu, ze dam rade z porodem naturalnym. Niestey nie
dalam, po 12 godzinach koszmaru, przez cesarskie ciecie urodzila sie
moja coreczka wazaca 3750 g.
Trzymam za Was kciuki i daj sobie spokoj z pomiarami. Jesli lekarz nie
ma zastrzezen, to Ty nie draz, bo psujesz atmosfere :)

pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2008-10-14 18:27:04

Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Oct 2008 02:42:54 -0700 (PDT), m...@g...com napisał(a):

> [...]
> wszystko w normie, serce pika, ale... mały jest chyba za mały, tzn. ma
> 14 mm (wg tabelek z netu powinien mieć 16-20). Czy panikuję czy po

Oj tam, kilka centymetrów - najwyżej prezydentem zostanie.

--
ŁK (2008-10-14 20:26:45)

5. Data: 2008-10-15 08:08:49

Od: "Justyna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostu dzieje się coś niedobrego?
>
> Odpowiadam na pytania: tak, jestem laikiem i to "moja" pierwsza

Ja miałam USG 1 dzień przed porodem. Poród w terminie. Lekarka powiedziała, że
dziecko urodzi się bardzo małe, poniżej 2,5 kg. Na drugi dzień urodziłam córkę
3,2 kg. Raczej nie urosła aż tyle przez 24 godz.
Radziłabym się wstrzymac z przejmowaniem.
Justyna

6. Data: 2008-10-15 09:31:08

Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> córkę
> 3,2 kg. Raczej nie urosła aż tyle przez 24 godz.
> Radziłabym się wstrzymac z przejmowaniem.

A u mnie było odwrotnie!!
Dziecko 1 dzień przed porodem waga :3900!panika w oczach jak ja takie duże
urodzę....
A córka urodziła się 3300...
I co zmalała przez jeden dzień?:) trzeba na te pomiary poprawkę brać.
A w necie lepiej za duzo nie czytać, bo do narodzin zawału można dostać i
wszystkie choroby sobie i dziecku przypisać.
Z pierwszym dzieckiem też "oczytana "byłam, a z drugim to wcale juz nie
czytałam tych internetowych informacji.
Jolka:)

7. Data: 2008-10-15 13:26:41

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> A w necie lepiej za duzo nie czytać,

Cos w tym jest. Kiedy ile razy cos mnie zabolalo - patrzylam na siec i
z glupiego jakiegos bolu wychodzilo mi ze mam raka, marskosc watroby
albo inne dziwne wynalazki.

Jak widac zyje i nic mi nie jest :)

8. Data: 2008-10-15 17:34:24

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele zależy od umiejętności ultrasonografisty i możliwości sprzętu. Nie
stresowałabym się aż tak i nie czytała za dużo w necie, bo do porodu zawału
zdążysz dostać:) My przyszliśmy na świat w czasach, kiedy o oglądaniu
dziecka przed narodzinami nikomu sie nie śniło, a teraz - cuda, panie,
cuda;)

Pozdr. Ewa

9. Data: 2008-10-23 07:56:57

Od: MAG <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m...@g...com napisał:

> [...]
> prostu dzieje się coś niedobrego?
>
> Odpowiadam na pytania: tak, jestem laikiem i to "moja" pierwsza

Ojej, jaki jesteś cudowny!
Gratulacje dla Twojej kobitki, fajne ma. Tylko nie zarażaj jej paniką!

Pozdrawiam,
MAG

P.S. Jedno zastrzeżenia - na tym etapie trudno chyba stwierdzić, czy to
on, no nie? A może ona?

lampa bioptron
"Marsz dla życia i rodziny"
klonowanie - ateisci w ataku:)