Ciekawostka

1. Data: 2000-03-09 23:18:21

Temat: Ciekawostka
Od: "Radzik" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio dostrzegłem w gazecie ogłoszenie następującej treści: "Kancelaria
adwokacka poszukuje zdrowego psychicznie informatyka."

Co wy na to? :-)

____________
Piękno ma wiele znaczeń, tak jak człowiek nastrojów. Piękno jest symbolem -
symboli. Piękno objawia wszystko, ponieważ nie wyraża niczego. Kiedy ukazuje
siebie, ukazuje cały płomiennie barwny świat.

Oscar Wilde
____________
Mój adres to m...@p...onet.pl

1. Data: 2000-03-09 23:43:13

Temat: Odp: Ciekawostka
Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Radzik:
> Co wy na to? :-)

Byc moze im sie wreszcie uda... ;)))
--
Czarek

1. Data: 2000-03-10 03:30:46

Temat: Re: Ciekawostka
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Radzik" <m...@p...onet.pl> writes:

> Ostatnio dostrzegłem w gazecie ogłoszenie następującej treści: "Kancelaria
> adwokacka poszukuje zdrowego psychicznie informatyka."

Przy zalezeniu ze to nie zart, to podejrzewam ze chodzilo im o
informatyka, ktory bedzie w stanie normalnie obcowac z innymi ludzmi,
mowic powszechnie uzywanym jezykiem jak rowniez nie olewac userow i
nie pogardzac nimi tylko dlatego, ze sie nie znaja na tym samym co i
on.

To niestety powszechna choroba adminow jak i programistow...
(szerzej: geekow)
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-10 08:20:23

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

Radzik <m...@p...onet.pl> wrote in message
> Ostatnio dostrzegłem w gazecie ogłoszenie następującej treści: "Kancelaria
> adwokacka poszukuje zdrowego psychicznie informatyka."

To niech sie zwroca do innej kancelarii adwokackiej,
aby wstawila komus odpowiednie papiery,
jezeli z jakis "adwokackich" powodow
nie moga tego zrobic sami.

A.

1. Data: 2000-03-10 10:30:19

Od: Piotr Kujawa <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 09 Mar 2000 19:30:46 -0800, n...@p...ninka.net wrote:

> [...]
>mowic powszechnie uzywanym jezykiem jak rowniez nie olewac userow i
>nie pogardzac nimi tylko dlatego, ze sie nie znaja na tym samym co i

Taaak !!! To sprobuj tzw. normalnym jezykiem wyjasnic komus jakas
bardziej skomplikowana kwestie. Zreszta prosta kwestie rowniez.
Niestety niechec do uzywania mozgu wsrod zwyklych uzytkownikow jest
bardzo powszechna. Masz na przyklad pania ktorej tak z raz na tydzien
zdarza sie puscic przez pomylke wydruk ktoru mialby kilkaset (!!)
stron (raport z bazy danych) i dzwoni do nas zebysmy to skasowali.
Wydruk zostaje usuniety ze spoolera a pani dostaje pouczenie prostym
jezykiem. I jak myslisz ? co jest za pare dni... . Albo ludzie ktorzy
pracuja na komputerze od dwoch-trzech lat i przychodza do nas zeby im
skopiowac dyskietke. Zdarza sie tez ze ktos wielkim glosem krzyczy ze
ma jakis wielki problem, a ja czy kolega idziemy i ... klik, klik -
dwa klikniecia myszka i gotowe. Po prostu nie czyta sie tego co jest
na ekranie .
Nie jest to zalezne od wyksztalcenia, bo zauwazylem ze czasami
latwiej jest nauczyc czegos goscia po zawodowce, pracujacego na
produkcji przy jakiejs machinie sterowanej komputerem, niz pana czy
pania w biurze. To jest kwestia podejscia do tego co sie robi.
Tutaj wystepuja tez pewne sprawy natury bardziej ogolnej.
Komputer jest narzedziem ktore ,jezeli ma byc wykorzystane efektywnie,
wymaga duzego wysilku intelektualnego i (sic!) wylaczenia emocji.
Pozniej, przy kontaktach z ludzmi trudno sie przestawic, a trzeba....
>To niestety powszechna choroba adminow jak i programistow...
>(szerzej: geekow)

Pozdrowienia

Piotr

1. Data: 2000-03-10 15:24:54

Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 09 Mar 2000 19:30:46 -0800, n...@p...ninka.net wrote:

>"Radzik" <m...@p...onet.pl> writes:
>[...]To niestety powszechna choroba adminow jak i programistow...
>(szerzej: geekow)

Informatycy szczególnie dobrze reagują na Test inteligencji Ravena: na
początku podchodzą do nie go z pogardą (takie tam psycho-babble), potem
zaczynają się skupiać, a przy serii E (ostatniej i njtrudniejszej) zaczynają
rozpaczliwie zerkać na zegarek i załamują się :->
Jeden znajomy zawodowy programista po Ravenie zapytał mnie: "Jezu, co to
było?!! Test? Psychologiczny?!!"
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-03-10 19:12:20

Od: "s a p i e n s" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kujawa" <p...@f...onet.pl> wrote...
> On 09 Mar 2000 19:30:46 -0800, n...@p...ninka.net wrote:
[...]
> [...]
> bardzo powszechna. Masz na przyklad pania ktorej tak z raz na tydzien
> zdarza sie puscic przez pomylke wydruk ktoru mialby kilkaset (!!)
[ciach o luserii]
> [...]
> wymaga duzego wysilku intelektualnego i (sic!) wylaczenia emocji.
> Pozniej, przy kontaktach z ludzmi trudno sie przestawic, a trzeba....

Tak z innej beczki...
1. W porządnej firmie powinien istnieć stanowisko/dział HR
2. Doraźnej pomocy pracownikom powinien udzielać zarudniony głównie w
tym celu 'HelpDesk', serwisant czyli konserwator (mechanik) od
komputerów
3. Administrator ma zajmować się _zarządzaniem_ siecią, ustalaniem
polityki zabezpieczeń itp.
4. Pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie obsługi PC.
5,. Last, but not least - ktoś powinien policzyć TCO, że punkty 1-4 mu
się opłacą jeśli wprowadzi IT do firmy, a nie po prostu: kupi
komputery...

I to by bylo na tyle fikcji literackiej na dzisiaj...

pozdro
sapiens

BOFH Member since 20th century

"Luser twój wróg." ;->

PS Mam nadzieję, że SIG jest wystarczająco pretensjonalny? ;-P

1. Data: 2000-03-10 21:26:51

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> writes:

> [...]
> rozpaczliwie zerkać na zegarek i załamują się :->
> Jeden znajomy zawodowy programista po Ravenie zapytał mnie: "Jezu, co to

Hm.... ciekawe :)

Czy ten test mozna gdzies przejrzec? Domyslam sie ze pewnie nie jest
za darmo (zwlaszcza opracowanie wynikow) ale ciekawa jestem jakiego to
typu sa pytania.

Jak dotad bowiem natrafialam na testy mierzace raczej zdolnosci
kombinatoryczne i matematyczne (te sa do zdobycia na sieci w wielu
miejscach) a domyslam sie ze z takim informatyk raczej problemow by
nie mial.

1. Data: 2000-03-10 21:37:36

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

Daje sie zrobic, daje. pracowalam kiedys jako helpdesk manager w
firmie sprzedajacej dostep do Internetu.
Tylko trzeba miec ogromna cierpliwosc i nieco zaciecia pedagogicznego
plus zrozumienia. Znaczy, miec interfejs miedzy fachowym slownictwem i
kasta informatykow a normalnymi ludzmi i ich jezykiem ktorego uzywaja
na codzien.
tego niestety wiekszosc kiepskich informatykow NIE posiada.

Cala sztuka polega na tym zeby dopasowac jezyk do odbiorcy.

> [ciach o luserii]

Co do tego i tym podobnych przypadkow: na ogol skutkuje, jak
wydrukujesz na pismie procedure postepowania (krok po kroku) i kazesz
powiesic takiej pani nad biurkiem, plus informacje (potwierdzona przez
zwierzchnika) ze w razie nastepnej takiej wpadki bedzie placic za
papier plus jeszcze kare pieniezna.
Znam pare firm gdzie to skutkuje.

> [...]
> komputery...
>
> I to by bylo na tyle fikcji literackiej na dzisiaj...

Wlasnie, fikcja. Tymczasem niestety powszechna choroba wielu
informatykow jest ogromna arogancja w stosunku do innych ludzi
(nie-informatykow) i brak szacunku.
I to jest ICH problem, a nie tych 'glupich userow".

PS: sama pracuje jako software quality assurance engr w duzej firmie
robiacej servery do Inetu i zarowno z jedna jak i druga kategoria
ludzi mam do czynienia na codzien.

1. Data: 2000-03-11 14:44:08

Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Mar 2000 13:26:51 -0800, n...@p...ninka.net wrote:

> [...]
>kombinatoryczne i matematyczne (te sa do zdobycia na sieci w wielu
>miejscach) a domyslam sie ze z takim informatyk raczej problemow by

Masz rację, tego typu zdolności zaliczamy raczej do werbalnego pierwiastka
inteligencji (V), choćby z tej racji, że większość przekształceń
matematycznych, jest typu algebraicznego, podczas gdy geometria jest często
ledwie formą wizualizacji. A informatycy są nie jako z definicji zdolni do
werbalnych przekształceń, zwłaszcza w zakresie sformalizowanyego języka
matematyki.

Raven (R-PMT) to zupełnie inny test, w zamierzeniu zresztą nie mierzący
inteligencji ogólnie (i ogólnej, czyli g). Pomijając pewne subtelności,
każde zadanie składa się z:
a) matrycy 3*3, w której wszystkie pola z wyjątkiem prawego dolnego
przedstawiają pewne konstrukcje geometryczne, uszeregowane w kolumnach,
rzędach lub/i przekątnych
b) 8 (/6) możliwości wyboru brakującego elementu.

Nie mogę go oczywiście Ci pokazać, ale mam zadania fikcyjne (w stylu
Ravena), którę wskanuje i wyślę.
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

Gdzie znajde archiwum grupy?
kochac siebie - kochac innych
Re: Internetowa znajomosc w konfrontacji z rzeczywistoscia
Glowa "w ciup" i WIO!
(none)