Reply-To: "s a p i e n s" <k...@n...nowhere.net>
From: "s a p i e n s" <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <8a9bg2$gt7$2@sunsite.icm.edu.pl> <m...@p...ninka.net>
<l...@4...com>
Subject: Re: Ciekawostka
Date: Fri, 10 Mar 2000 20:12:20 +0100
Lines: 51
Organization: homo oeconomicus
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
NNTP-Posting-Host: pb173.szczecin.ppp.tpnet.pl
X-Original-NNTP-Posting-Host: pb173.szczecin.ppp.tpnet.pl
Message-ID: <3...@n...vogel.pl>
X-Trace: 10 Mar 2000 20:15:32 +0100, pb173.szczecin.ppp.tpnet.pl
X-Complaints-To: U...@v...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!new
s.memax.krakow.pl!mercury.newsgate.pl!news.vogel.pl!pb173.szczecin.ppp.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:42579
Ukryj nagłówki
"Piotr Kujawa" <p...@f...onet.pl> wrote...
> On 09 Mar 2000 19:30:46 -0800, n...@p...ninka.net wrote:
[...]
> >informatyka, ktory bedzie w stanie normalnie obcowac z innymi
ludzmi,
> >mowic powszechnie uzywanym jezykiem jak rowniez nie olewac userow i
> >nie pogardzac nimi tylko dlatego, ze sie nie znaja na tym samym co i
> >on.
> >
> Taaak !!! To sprobuj tzw. normalnym jezykiem wyjasnic komus jakas
> bardziej skomplikowana kwestie. Zreszta prosta kwestie rowniez.
> Niestety niechec do uzywania mozgu wsrod zwyklych uzytkownikow jest
> bardzo powszechna. Masz na przyklad pania ktorej tak z raz na tydzien
> zdarza sie puscic przez pomylke wydruk ktoru mialby kilkaset (!!)
[ciach o luserii]
> Tutaj wystepuja tez pewne sprawy natury bardziej ogolnej.
> Komputer jest narzedziem ktore ,jezeli ma byc wykorzystane
efektywnie,
> wymaga duzego wysilku intelektualnego i (sic!) wylaczenia emocji.
> Pozniej, przy kontaktach z ludzmi trudno sie przestawic, a trzeba....
> >To niestety powszechna choroba adminow jak i programistow...
> >(szerzej: geekow)
>
Tak z innej beczki...
1. W porządnej firmie powinien istnieć stanowisko/dział HR
2. Doraźnej pomocy pracownikom powinien udzielać zarudniony głównie w
tym celu 'HelpDesk', serwisant czyli konserwator (mechanik) od
komputerów
3. Administrator ma zajmować się _zarządzaniem_ siecią, ustalaniem
polityki zabezpieczeń itp.
4. Pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie obsługi PC.
5,. Last, but not least - ktoś powinien policzyć TCO, że punkty 1-4 mu
się opłacą jeśli wprowadzi IT do firmy, a nie po prostu: kupi
komputery...
I to by bylo na tyle fikcji literackiej na dzisiaj...
pozdro
sapiens
BOFH Member since 20th century
"Luser twój wróg." ;->
PS Mam nadzieję, że SIG jest wystarczająco pretensjonalny? ;-P
s
|