Ciekawostka

1. Data: 2007-07-23 08:52:06

Temat: Ciekawostka
Od: z...@t...com szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2007-07-23 09:06:07

Temat: Re: Ciekawostka
Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2007-07-23 10:21:08

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2007-07-23 10:21:46

Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

> > > --
> > > @ - nie ma starego, nie ma nowego - @
> >
> > To prowokacja!
> > :)
> >
> > Gawron
>
> A co tam jest?
> Bo mi się nie otwiera?

[...]

"Specjaliści z Cornell University i Microsoft Research stworzyli
oprogramowania, które identyfikuje najważniejsze osoby w serwisach
społecznościowych i na grupach dyskusyjnych. Analizuje ono zależności
łączące tysiące wiadomości pozostawianych w takich serwisach przez ich
członków i na tej podstawie wyłania kluczowe osoby.

Dzięki nowemu programowi twórcy takich serwisów będą mogli w łatwy sposób
wyróżnić czy nagrodzić najbardziej wartościowych członków społeczności.

W każdej społeczności istnieją ludzie uznawani w jakiejś dziedzinie za
ekspertów. Próbujemy to zmierzyć. Wskaźnikami jest struktura interakcji
pomiędzy użytkownikami - mówi socjolog Howard Welser, który przewodził
pracom.

Wcześniej prowadzono już prace nad podobnym oprogramowaniem, skupiano się
jednak na analizowaniu treści pozostawianych przez użytkowników. To jednak
bardzo skomplikowana technologia. Zespół z Cornell i Microsoftu uprościł
pracę analizując zależności pomiędzy pozostawianymi treściami.

Badacze przeanalizowali posty, które przez miesiąc pisali członkowie trzech
grup dyskusyjnych - o języku matlab, o serwerach Windows i o latawcach. Na
grupach pozostawiono w ciągu miesiąca 5700 wiadomości. Zostały one napisane
przez 450 osób.

Specialiści sprawdzali w jaki sposób każdy z uczestników odpowiadał na
posty, jak często zaczynał dyskusję i jak wiele sposób brał w niej udział.
Następnie ocenili użyteczność każdego z postów i stworzyli wzorce zachowania
różnych dyskutantów.

Okazało się, że najbardziej wpływowe osoby - nazwane przez badaczy "ludźmi
odpowiedzi" - pozostawiające najbardziej wartościowe informacje, należą
do... najbardziej milczących. Bardzo rzadko angażują się w spory czy
długotrwałe dyskusje. Najczęściej też nie wchodzą one w konfrontacje z
osobami, które są najbardziej aktywne i pozostawiają najwięcej postów (to
tzw. "artyści dyskusji").

"Ludzie odpowiedzi" pozostawiają jedną lub dwie wiadomości w różnych wątkach
i najczęściej odpowiadają osobom, które rzadko udzielają się na grupach
dyskusyjnych. Unikają też długich dyskusji i zabierają głos wtedy, gdy ktoś
ma specyficzne pytanie. Wówczas włączają się do dyskusji, udzielają
wartościowej odpowiedzi i znikają z wątku.

Twórcy nowego oprogramowania mówią, że przyda się ono również wyszukiwarkom,
które będą w stanie znaleźć na grupach dyskusyjnych najbardziej wartościowe
posty. "

5. Data: 2007-07-23 10:23:42

Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Gawron<s...@l...po>

[...]
> [...]
> głos wtedy, gdy ktoś ma specyficzne pytanie. Wówczas włączają się do
> dyskusji, udzielają wartościowej odpowiedzi i znikają z wątku.

Sporo niedociągnięć w tłumaczeniu tego tekstu. M.in. tutaj:

Jest: 'specyficzne'. Powinno być: 'konkretne'

Gawr.

6. Data: 2007-07-23 10:55:42

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gawron" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Sky<s...@o...pl>

s.com

> [...]
wyszukiwarkom,
> które będą w stanie znaleźć na grupach dyskusyjnych najbardziej

to trzeba crosspostnąć i na pss -niech mają poczucie że się jako grupa
zawodowa powoli kończą...skoro wszędzie zastępują ich powoli systemy
eksperckie ;)

7. Data: 2007-07-23 10:58:31

Od: z...@t...com szukaj wiadomości tego autora

Gawron napisał(a):
> Sporo niedociągnięć w tłumaczeniu tego tekstu. M.in. tutaj:

Całe opracowanie w oryginale i z wykresami:
http://www.cmu.edu/joss/content/articles/volume8/Wel
ser/

Z9

--
@ - nie ma starego, nie ma nowego - @

8. Data: 2007-07-23 10:59:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gawron" <s...@l...po> wrote in message news:f81vff$ici$1@news.onet.pl...

He..he, to dlatego byliśmy napadani przez głupoli...

Z zazdrości.

9. Data: 2007-07-23 11:03:31

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [...]
>
> Sporo niedociągnięć w tłumaczeniu tego tekstu. M.in. tutaj:
>
> Jest: 'specyficzne'. Powinno być: 'konkretne'

Widzę w tej analizie jeden zasadniczy błąd.
Własnie sobie ostatnio zrobiłem mały eksperyment na naszej grupie -psp-
przechodząc z roli a.d. w l.o. który mi to jasno wykazał:
bez "artystów dyskusji" nie byłoby wystarczającego ruchu na grupach a więc i
okazji do zadawania pytań [kto zadaje pytanie w miejscu gdzie nie ma ruchu
dającego prawdopodobieństwo uzyskania odpowiedzi?!] a więc i bez nich
["artystów dyskusji"] nie mieliby okazji [i motywacji] działać eksperci
"ludzie odpowiedzi" ;)

Ot taki klucz do reinterpretacji powyzszych wyników badań ustalania
hierarchii ważności w grupie ;)

To jak z pytaniem o rolę "artystycznego szumu" robionego przez polityków
-bez nich nie byliby do TV wzywani eksperci do wyjaśniania "o co biega" ;P

10. Data: 2007-07-23 11:05:26

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Gawron" <s...@l...po> wrote in message news:f81vff$ici$1@news.onet.pl...
>
> He..he, to dlatego byliśmy napadani przez głupoli...
>
> Z zazdrości.

myślisz o sobie jako o "a.d." czy o "l.o."? ;P

szef stara sie wszystkich sklocic?
DO TAKICH JEDNYCH...
Mój Manifest Lipcowy
prawdziwy Jezus