Ciśnienie

1. Data: 2005-09-29 22:43:09

Temat: Ciśnienie
Od: "Adam" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może mi ktoś powiedziec jakie jest prawidłowe ciśnienie i puls dla 21 latka ?
Dzisiaj miałem 120 / 60, puls 80 /

2. Data: 2005-09-29 23:10:37

Temat: Re: Ciśnienie
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Optymalne wynosi 120, wiec nie masz sie czym martwic.

3. Data: 2005-09-29 23:28:56

Od: "Radek R" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Optymalne wynosi 120, wiec nie masz sie czym martwic.

I conajmniej dwa razy dziennie, bez pomiaru cisnienia. Dla 21-latka
oczywiscie.

4. Data: 2005-09-30 04:25:20

Od: <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Może mi ktoś powiedziec jakie jest prawidłowe ciśnienie i puls dla 21
> latka ?
> Dzisiaj miałem 120 / 60, puls 80 /

max to 139 skurczowe
min 60 rozkurczowe
i w tym przedziale jest ok jednakże różnica pomiędzy skurczowym i
rozkurczowym podczas mierzenia nie powinna być większa niż 40 jednostek

5. Data: 2005-09-30 06:51:42

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <c...@o...pl> napisał(a):

> Może mi ktoś powiedziec jakie jest prawidłowe ciśnienie i puls dla 21 latka ?
> Dzisiaj miałem 120 / 60, puls 80 /

hehe.. chcesz wyciagac czy masz prawidlowe cisnienie po jednym badaniu?
<ROTFL>

rozumiem miesiac monitorowalbys cisnienie to mozna cos wnioskowac ale po jednym...

bosz...
w czasie przeziebnie zdarzala mi sie miec cisnienie w stylu 150/80/120..
wiec moze troszke pomierz rano i wieczorem i tyle;)

a i pamietaj, ze np. rano podwyzszone cisnienie moze wynikac z chrapania nocnego;)

wiec radze sie doksztalcic a nie zadawac pytania na ktore nie ma prostej
odpowiedzi...

6. Data: 2005-09-30 07:15:32

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozkurczowym podczas mierzenia nie powinna być większa niż 40 jednostek

a jeżeli jest to o czym to świadczy?

pzdr

7. Data: 2005-09-30 08:19:52

Od: "Adam" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wiec radze sie doksztalcic a nie zadawac pytania na ktore nie ma prostej

Powiedział co wiedział i poszedł. Dobrze o tym wiem, że za każdym razem jest
inny puls i ciśnienie. Nie rób pan ze mnie głupa. Ciśnienie i puls mierze sobie
raz w tygodniu w porze popołudniowej i przeważnie mam wynik 120/60/80

8. Data: 2005-09-30 08:24:27

Od: "Adam" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> max to 139 skurczowe
> min 60 rozkurczowe
> i w tym przedziale jest ok jednakże różnica pomiędzy skurczowym i
> rozkurczowym podczas mierzenia nie powinna być większa niż 40 jednostek

W moim wypadku różnica wynosi 60 więc co mam przez to rozumieć ?
Jak jest z pulsem ?
Mógłbyś napisać jaki jest przeciał w skurczowym ( max 139 a min ? ) i
rozkurczowym ( min 60 a max ? )
Kiedy występują stany zawałowe a kiedy wylewnicze ?

9. Data: 2005-09-30 08:35:59

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <c...@o...pl> napisał(a):

> Powiedział co wiedział i poszedł.

a cos oczekiwal?;) masz google poszukaj informacji...
nikt cie tu za raczke prowadzic nie bedzie...
z tym to do mamusi;)

> Dobrze o tym wiem, że za każdym razem jest
> inny puls i ciśnienie.

zalezy jak rozumiemy za kazdym razem;) jaki to okres czasowy;)

> Nie rób pan ze mnie głupa. Ciśnienie i puls mierze sobie
> raz w tygodniu w porze popołudniowej i przeważnie mam wynik 120/60/80

raz w tygodniu? jak dla mnie to stanowczo za malo..
zwlaszcza, ze np. rozne osoby maja rozne cisnienie o roznych porach dnia.
natomiast srednia miesieczna z tych pomiarow wychodzi przewaznie porownywalna.

10. Data: 2005-09-30 10:22:11

Temat: Re: Cisnienie
Od: Ewa Zbucka <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> Moze mi ktos powiedziec jakie jest prawidłowe cisnienie i puls dla 21
> latka ? Dzisiaj miałem 120 / 60, puls 80 /

Sa to wartosci idealne.
pozdrawiam
Ewa
PS czy cisnienie i tetno bylo mierzone z powodu jakichs dolegliwosci?
_________
| ____|wa Zbucka
| |__
| ___|z...@m...pl
| |____
|_________|z...@h...torun.pl

Oddział Dzieci Młodszych i Alergologii
Wojewódzki Szpital Dzieciecy w Toruniu
ul. Konstytucji 3 Maja 42
87-100 Torun
tel. +48566100563

Mnóstwo wągrów (czarnych kulek ) na nosie - uciążliwy problem
Kaszel - juz nie zabawne
rak piersi
re:choroba niewybiera
nowe okulary - problem