Citalopram a lęki

1. Data: 2004-12-29 11:29:18

Temat: Citalopram a lęki
Od: Robert <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

po 40 dniach brania cipramilu (20mg) mam nasilone lęki (kilka dni ze 2
tygodnie temu i teraz od 2-3 dni).

Przed leczeniem nie miałem aż takich lęków - niepokoje owszem, ale z nimi

mogłem sobie radzić i je ignorować - teraz z tymi lękami jest o wiele
wiele gorzej.

Co to jest? Za mała dawka? jeszcze nie działa?

Pozdrawiam serdecznie

1. Data: 2004-12-29 12:07:34

Temat: Re: Citalopram a lęki
Od: zielsko <zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2004 12:29:18 +0100, Robert napisał(a):

[...]
> [...]
> wiele gorzej.
>
> Co to jest? Za mała dawka? jeszcze nie działa?

Rozmawiałeś z lekarzem prowadzącym?
--
Paweł Zioło
http://fotozielsko.w.szu.pl/

1. Data: 2004-12-29 12:19:05

Od: Robert <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <pan.2004.12.29.12.07.34.857987@zielona>,
zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl stwierdził(a)...

> Rozmawiałeś z lekarzem prowadzącym?

tak, właśnie przed chwilą - zalecił dodatkowo psychoterapię i zwiększenie
dawki o 100% (czyli 2 tab)

a pytam bo może ktoś miał podobne doświadczenia i powiedziałby z
autopsji.

1. Data: 2004-12-29 13:10:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Dec 2004, Robert wrote:

> Przed leczeniem nie miałem aż takich lęków - niepokoje owszem, ale z nimi

co rozumiesz pod pojeciem lek a niepokoj - jak to odrozniasz. Czy
powiedziales to dokladnie lekarzowi psychiatrze podczas wizyty?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

1. Data: 2004-12-29 14:19:47

Od: Robert <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <P...@r...am.torun
.pl>,
p...@r...am.torun.pl stwierdził(a)...

> co rozumiesz pod pojeciem lek a niepokoj - jak to odrozniasz. Czy
> powiedziales to dokladnie lekarzowi psychiatrze podczas wizyty?

niepokój to dla mnie powiedzmy 'mały lęk' - taki nad którym mogę
zapanować w kilka chwil przez np. oddychanie, uśmiech i powiedzenie sobie
"heh, no ale wariat z Ciebie" (jakaś technika paradoksalna) etc. Lęk
natomiast to dla mnie coś czego zaczynam się bać, co bardziej mnie
paraliżuje, przy czym nie tak łatwo i skutecznie zastosować technikę
paradoksalną czy inną. Pewnie powiesz, że jedno i drugie to po prostu lęk
o różnym natężeniu - i pewnie masz rację, ale na swój użytek tak to
właśnie rozróżniam.

Przy lęku nie zaczynam uciekać, radzę sobie, ale mam większe objawy
psychosomatyczne - trudności z oddychniem przede wszystkim, a to z kolei
prowadzi do dalszej reakcji lękowej.

1. Data: 2004-12-29 17:04:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Dec 2004, Robert wrote:

> paradoksalną czy inną. Pewnie powiesz, że jedno i drugie to po prostu lęk
> o różnym natężeniu - i pewnie masz rację, ale na swój użytek tak to
> właśnie rozróżniam.

ok. rozumiem o co Ci chodzi

> Przy lęku nie zaczynam uciekać, radzę sobie, ale mam większe objawy
> psychosomatyczne - trudności z oddychniem przede wszystkim, a to z kolei
> prowadzi do dalszej reakcji lękowej.

jak rozumiem dzis byles u psychiatry, ktoremu to wytlumaczyles
i zalecil zwiekszenie dawki leku. Hm, moze tak, jesli nie bedzie
efektow a lek bedzie mial tendencje do nasilania sie - skontaktuj
sie z nim jeszcze raz ... Takie przejsciowe zwiekszanie poziomu
leku moze pojawiac sie przy stosowaniu lekow z tej grupy ale
po 40 dniach - troche to nietypowo - to znaczy po 40 dniach
juz takiego dzialania raczej nie powinno byc...

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl