Co daje Magister?

11. Data: 2007-10-15 13:19:01

Temat: Re: Co daje Magister?
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał/wrote dnia/on 2007-10-11 23:22:

> Strona formalna, czyli jakieś ograniczenia wynikające z tego że ktoś ma
> tylko tytuł inż a nie magistra, ograniczenia typu zamknięcie jakiejś ścieżki
> kariery, awansu, możliwości zajmowania jakichś stanowisk (szkoły itd.)

Inżynierowie "starej daty", z dużym doświadczeniem, to często znakomici
fachowcy, w niczym lub niewiele ustępujący doświadczonym mgr inżynierom.
Natomiast jeśli chodzi o pracę z młodszymi inżynierami to raczej wolałbym
jednak na współpracowników dobierać mgr inż., że względu na lepsze
teoretyczne podstawy wiedzy zawodowej i w związku z tym większą elastyczność
w podejściu do problemów inżynierskich - gdybym więc miał przyjmować do
pracy projektanta, to mając CV mgr inż., wolałbym go przyjąc do pracy niż
inżyniera, nawet gdyby ten ostatni miał o kilka lat większe doświadczenie.
Ale i tak jednemu i drugiemu zrobiłbym najpierw test z podstaw wiedzy
zawodowej.

Pozdr,
--
ŁK

12. Data: 2007-10-15 15:03:17

Od: j...@w...pl (Jacek Skowroński) szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> writes:

> Myślę, że wiarygodność Wikipedii jako pierwszego źródła definicji
> jest jednak dyskusyjna. Tradycyjne uważało się, że inżynier to
> tytuł zawodowy, magister - już naukowy. Nie sadzę, żeby coś się
> w tej dziedzinie zmieniło, a na pewno ewentualny pracodawca nie
> będzie się oglądał co na ten temat pisze Wikipedia.

Rozporządzenie http://www.menis.gov.pl/prawo/rozp_298/rozp_298.php wymienia
magistra wśród tytułów zawodowych. O tytułach naukowych traktuje inne
rozporządzenie (do poczytania na
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
WDU20030650595)
stwierdzając, że doktor i doktor habilitowany to stopnie naukowe, a profesor to
tytuł naukowy.

--
Jacek Skowroński
http://alauda.baselinux.net/

13. Data: 2007-10-15 15:10:31

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:feonri$fch$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wielu tak myśli. A zwłaszcza ci, którzy wierzą w moc zadrukowanego
> papieru. Pamiętaj jednak, że potencjalny pracodawca nie bardzo
> wierzy w techniczne umiejętności absolwenta inżyniera a bardziej
> go interesują jego umiejętności szybkiego dokształcania i adaptacji
> do otoczenia. Że o kreatywności nie wspomnę. I to dlatego sporo
> ludzi robi magisterkę a tylko bardzo niewielu z nich zostaje na
> uczelni.

Jeśli chodzi o pracodawców, to prędzej zadowoli ich dyplom inżyniera (bez
magistra) po Politechnice Gdańskiej czy Warszawskiej niż dyplom magistra po
prywatnej "Wyższej Szkole Tego i Tamtego". A i wiele dyplomów magistrów
państwowych uczelni ma charakter raczej umowny.

14. Data: 2007-10-15 15:13:49

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> inżyniera, nawet gdyby ten ostatni miał o kilka lat większe doświadczenie.
> Ale i tak jednemu i drugiemu zrobiłbym najpierw test z podstaw wiedzy

Czy mgr inż. ma większą wiedzę niż tylko inż.? To zależy od kierunku studiów. Ja
np. kończyłem FTiMS na PG i byłem mgr inż. (byłem - bo obecnie jestem dr inż.),
ale nie uważam, żebym był jakimś rewelacyjnym inżynierem.

15. Data: 2007-10-16 10:40:36

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

locke napisał/wrote dnia/on 2007-10-15 17:13:

> Czy mgr inż. ma większą wiedzę niż tylko inż.? To zależy od kierunku studiów.

No tak, słusznie. I od konkretnej uczelni też, jak wskazujesz poniżej.

Pozdr,
--
ŁK

świadectwa szkół amerykańskich w Polsce