Co do blinów (najlepiej wege)

1. Data: 2002-01-31 12:39:48

Temat: Co do blinów (najlepiej wege)
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Błagam, poradźcie mi coś, co pasuje do blinów (z mąki gryczanej i
pszennej pół na pół), oprócz
-kawioru
-łososia wędzonego
-śledzi
-kwaśnej śmietany

Wymyśliłam, że zrobię dla gości, ale wśród gości są wegetarianie, nie
chcę, żeby musieli jeść suche bliny ;-). Może macie coś sprawdzonego?
Gdzieś czytałam jakiś przepis na "fałszywy kawior", bodaj z bakłażana i
cebulki... ale gdzie?

Dzięki,
Dorota

1. Data: 2002-01-31 13:14:59

Temat: Re: Co do blinów (najlepiej wege)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Gdzieś czytałam jakiś przepis na "fałszywy kawior", bodaj z bakłażana i
> cebulki... ale gdzie?

Znam przepis na kawior z kabaczkow:

70 dag kabaczkow
5 dag marchwi
1 dag pietruszki
4 dag cebuli
20 dag pomidorow
3-5 g natki pietruszki lub kopru
1,5 dag soli
1 dag cukru
po 1 g pieprzu i papryki.

Kabaczki obrac, pokroic na krazki o grubosci 4-5 cm, podsmazyc
na oleju. Oddzielnie podsmazyc pokrojona marchewke, pietruszke
i cebule. Po ostudzeniu zmielic podsmazone warzywa
w maszynce do miesa, wymieszac. Dodac drobno pokrojona
zielenine, sol, pieprz, cukier, papryke oraz przecier pomidorowy.
Wymieszac wszystko i podgrzewajac w garnku, doprowadzic
do wrzenia. Goracy kawior porozkladac w sloiki i pasteryzowac.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-31 13:51:20

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Gdzieś czytałam jakiś przepis na "fałszywy kawior", bodaj z bakłażana i
> cebulki... ale gdzie?

Znalazlam w rosyjskiej sieci kilka takich przepisow...

Kawior z baklazanow I

30 dag baklazanow
2 lyzki oleju
1-2 cebule
1 pomidor.

Baklazany podpiec lub podgotowac, zdjac skorke, miekisz pokroic
drobno, dodac podsmazona cebule i pomidory, sol, pieprz, olej,
odrobine octu do smaku, wymieszac, pogotowac na malym ogniu,
aby kawior zgestnial i odstawic w chlodne miejsce.

Kawior z baklazanow II

1 kg baklazanow
1 szkl. smietany
4 jajka
3-4 zabki czosnku
3-4 galazki natki pietruszki
sol.

Baklazany podpiec w piekarniku, obrac ze skorki, pokroic w kostke.
Wymieszac mikserem smietane, baklazany i przetarty czosnek,
posolic. Mozna dodac drobno pokrojone ugotowane jajka.
Wylozyc kawior na talerz, przybrac krazkami ugotowanych jajek
i pietruszka.

Kawior z baklazanow III

Skladniki:
Baklazany, olej, cebula, sok z cytryny, 2-3 pomidory, sol, pieprz, ocet.

Upiec w piekarniku kilka baklazanow, obrac ze skorki, pokroic
drobno lub rozetrzec lyzka, dodac drobno pokrojona i podsmazona
cebule, pomidory pokrojone w kostke, sol, pieprz, olej, doprawic
do smaku sokiem z cytryny lub octem. Wymieszac calosc, postawic
w chlodne miejsce, a gdy zastygnie, podawac na stol.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-31 15:41:12

Od: "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktoś jest mi w stanie powiedzieć, gdzie w Wawie można nabyć mąkę
gryczaną, bo ja się do tej pory nie natknąłem...

1. Data: 2002-01-31 16:50:51

Temat: Maka gryczana w Wawie
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze byla w "Supersamie" na pl. Unii Lubelskiej.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-01-31 17:38:52

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Moze ktoś jest mi w stanie powiedzieć, gdzie w Wawie można nabyć mąkę
> gryczaną, bo ja się do tej pory nie natknąłem...

A ja pracowicie mielę kaszę w młynku do kawy :-))

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

1. Data: 2002-02-01 02:38:05

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Kasza gryczana jest zwykle palona a maka na bliny powinna byc z kaszy nie
palonej !

A do blinow jescze sol.... z kwasna smietana, ulozone jak tort i wtedy jesc.
pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-02-01 07:54:01

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Slavek Siegmund <s...@s...ca>

> Kasza gryczana jest zwykle palona a maka na bliny powinna byc z kaszy nie
> palonej !

Mozna dostac i nie palonom.

Macabra

wok elektryczny