Co innego zamisast Preductal MR ?

1. Data: 2002-10-20 18:43:27

Temat: Co innego zamisast Preductal MR ?
Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój dziadek ma 75lat i lekarz przepisał mu na serce lek Preductal MR (35mg,
tabletki o zmodyfikowanym uwalnianiu). Prosił lekarza o coś tańszego, bo 1
opakowanie kosztuje aż ok. 60zł. Niestety lekarz powiedział mu, że nic
innego nie ma. Zwracam się więc do Was z prośbą i pytaniem - czy są jakieś
inne tańsze, ale nie gorsze leki o takim samym działaniu jak tu wymieniany
Preductal?

Z góry bardzo Wam dziękuję!

2. Data: 2002-10-20 19:02:51

Temat: Re: Co innego zamisast Preductal MR ?
Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w
wiadomości news:aoutef$l0d$1@news2.tpi.pl...
> [...]
czy są jakieś
> inne tańsze, ale nie gorsze leki o takim samym działaniu jak

Jest Preductal 20 mg prawie 3x tańszy; lekarz cygani. Pierwszy
był właśnie Preductal 20 mg a dopiero potem MR. Lek bardzo
dobry, działa na poziomie komórkowym, zastąpi z powodzeniem MR
za 60 PLN !
Zdrowia dla Dziadka
JFJ

3. Data: 2002-10-20 19:07:51

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jest Preductal 20 mg prawie 3x tańszy; lekarz cygani.
Po pierwsze serdeczne dzięki, a po drugie - 20mg - czy to oznacza, że jest
słabszy?

4. Data: 2002-10-20 19:13:43

Od: "Marucha" <w...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aoutef$l0d$...@n...tpi.pl...
> [...]
> inne tańsze, ale nie gorsze leki o takim samym działaniu jak tu wymieniany

jest Metazydyna ,ale w dawce 20 mg

5. Data: 2002-10-20 19:18:30

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w
wiadomości news:aouus6$ooe$2@news2.tpi.pl...
> Po pierwsze serdeczne dzięki, a po drugie - 20mg - czy to
oznacza, że jest
> słabszy?

Teoretycznie niby tak, ale w praktyce nie do zauważenia...Zawsze
mozna trochę podjeść i zobaczyć; czasami są reakcje paradoksalne
i na mniejsze dawki chory lepiej reaguje. To nie jest lek
ratujący życie; wielkiego ryzyka nie ma :-)
jfk

jfk

6. Data: 2002-10-20 19:37:00

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i na mniejsze dawki chory lepiej reaguje. To nie jest lek
> ratujący życie; wielkiego ryzyka nie ma :-)

A jeśli jeszcze mógłbym prosić o jedno - jakie jest główne zastosowanie tego
leku? Wiem, że na serce, ale na co dokładnie - czemu zapobiega, na co
pomaga?

7. Data: 2002-10-20 19:41:05

Od: "poseidon" <8...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> był właśnie Preductal 20 mg a dopiero potem MR. Lek bardzo
> dobry, działa na poziomie komórkowym, zastąpi z powodzeniem MR

Jest jeszcze prostsze wyjscie - NIE kupowac preductalu.

Jego dzialenie jest bardziej hipotetyczne niz udowodnione.
Chyba ze na psyche, ale wtedy lepiej wydac 60 zl niz 20,
bo efekt bedzie wiekszy :o))

8. Data: 2002-10-20 19:46:23

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w
wiadomości news:aov0j9$qu7$1@news.tpi.pl...

> [...]
zastosowanie tego
> leku? Wiem, że na serce, ale na co dokładnie - czemu

No niekoniecznie na serce...chroni komórkę przed skutkami
długotrwałego niedotlenienia. Serce jest niby najmniej odporne;
generalnie zabezpiecza przed martwicą z powodu niedotlenienia. A
w przypadku
serca ma chronić przed tzw. rannym zawałem.

jfk

9. Data: 2002-10-20 19:47:50

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poseidon" <8...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jest jeszcze prostsze wyjscie - NIE kupowac preductalu.
>
> Jego dzialenie jest bardziej hipotetyczne niz udowodnione.
> Chyba ze na psyche, ale wtedy lepiej wydac 60 zl niz 20,
> bo efekt bedzie wiekszy :o))

Szanowny Kolego Dyskutancie ! przede wszystkim nie szkodzić; a
tak zaprawdę to nie pisać bzdur...
jfk

10. Data: 2002-10-21 10:35:10

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Są odpowiedniki tego leku, w dawce 20 mg, w tabletkach o natychmiastowym
ualnianiu - Metazydyna i Trimetaratio (forma MR oznacza modyfikowane
uwalnianie substancji z tabletki), co nie powinno mieć istotnej różnicy,
jeśli dawkowanie zmieni się z 2 na 3 razy na dobę. Nie wiem, czy są to leki
tańsze od Preductalu, ale podejrzewam, że tak, bo ten ostatni był pionierem
trimetazydyny (subst. czynna) na rynku, więc nazwa ma ustaloną pozycję. Po
prostu - zapytać się w aptece o ceny.
pozdrowienia

--
Jasiek
a...@p...onet.pl
> [...]
| inne tańsze, ale nie gorsze leki o takim samym działaniu jak tu wymieniany

do ginekologów-Zespół Rokitanskiego-Kustner
Cytologia - wynik
szybkkie pytanko!!!!!!!!
Obojniaki
KRĘGOSŁUP