Re: Co jest najwazniejsze?

From: "Jarek.E" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co jest najwazniejsze?
Date: Wed, 04 Jul 2012 23:02:24 +0200

W dniu 2012-07-02 10:47, hih pisze:

> warte

> Jesli juz zaczales pisac...moze napisalbys jaki obraz tobie sie uklada -
> zamiast ukladac innych na swoj obraz?

Jeśli chcesz zobaczyć obraz, który mi się układa, to musiałbyś najpierw
wykonać pewną pracę umysłową.
Dlatego posłużę się tu analogią, która powinna Ci ją ułatwić lub też
umożliwić.
Kiedy widzisz 2 osoby, z których jedna jest grubasem, przytłoczonym
swoją otyłością, a druga normalna, z zadbanym ciałem nie stłamszonym
przypadłością pierwszej, to jak myślisz, co je zasadniczo różni?
Dlaczego jedna może pozwolić sobie na większą otwartość na świat, gdy
tym czasem druga musi się borykać niemal w każdym aspekcie swojej
działalności z dyskomfortem swojej nadwagi?
I jeśli obie te osoby mają jednakowy dostęp do pożywienia, to czy
sądzisz, że pytanie tej otyłej skierowane do osoby normalnej typu: "co
ty jesz, że nie jesteś taka gruba jak ja" ma jakiś sens?