Co jest niebezpiecznego mają białe szparagi?

21. Data: 2011-06-25 17:55:59

Temat: Re: Co jest niebezpiecznego mają białe szparagi?
Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-25 19:16, Stokrotka pisze:
> W pszepisie był podany czas gotowania, więc raczej nie o to idzie.
> Zrobiłam te białe szparagi, były dogotowane, rozpływały się,
> ale faktycznie były ciężko strawne.

Najwidoczniej masz jakiegos zajoba na punkcie zywnosci wiec to
prawdopodobnie moja ostania odpowiedz.
Kiedy pisalem, ze saponiny lacza sie dobrze z woda, z tego co pamietam
ze szkoly to chyba pieniac sie przy tym, to chodzilo mi o wydluzenie
czasu kontaktu z woda w porownaniu do zielonych szparagow, a nie
dostarczenie wiecej ciepla, zeby sie rozgotowaly.
Przykladowo: biala kielbase mozna gotowac 10 minut wrzucajac do wrzacej
wody i chrzescic bialymi szpyrami miedzy zebami, a mozna tez gotowac
godzine na najmniejszym ogniu w w rosole, ktory po nakluciu wzbogaca jej
smak, a woda z tym emulgatorem wyplukuje wiekszosc tluszczy tak, ze
potem nie uswiadczysz w niej ani jednej szpyry.
Do szparagow zastosuj sobie przez analogie.

22. Data: 2011-06-25 20:10:25

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zrozumiałeś mnie, rozpływały się w buzi, w sensie pozytywnym,
nie były papką, miały kształt,
ale były ciężkostrawne i basta,
leżały mi jak kamień w żołądku i dalej.

23. Data: 2011-06-25 20:19:22

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-25 22:10, Stokrotka pisze:
> Nie zrozumiałeś mnie, rozpływały się w buzi, w sensie pozytywnym,
> nie były papką, miały kształt,
> ale były ciężkostrawne i basta,
> leżały mi jak kamień w żołądku i dalej.

Szparagi ciezkostrawne?
Sprobuj zjesc je rano nacczo, to zostana strawione max w 0,5h jak
wiekszosc warzyw czy owocow.
Pewnie mialas jakis syf w zoladku, ktory utrudnial trawienie, albo
rocienczylas soki zoladkowe jakims kompotem i stad te uczucie.
Imo sama jestes jakas ciezkokojarzaca i basta.

24. Data: 2011-06-26 17:27:29

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szparagi ciezkostrawne?
> Sprobuj zjesc je rano nacczo, to zostana strawione max w 0,5h jak
> wiekszosc warzyw czy owocow.

Rano nalezy jeść: jedzenie lekkostrawne, łatwopszyswajalne, kaloryczne.
(Bo organizm jest wygłodniały po nocy, i musi szybko pozyskać kalorie.)
Szparagi nie są ani lekkostrawne, ani kaloryczne, ani łatwopszyswajalne.
Nie będę sie truć by testować takie śniadanie.

Żadnego "testu żołądkowego" nie należy robić na czczo,
podobnie, ze względu na żoładek, na imprezy nalezy iść najedzonym.

25. Data: 2011-06-26 18:29:19

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-26 19:27, Stokrotka pisze:

> [...]
>
> Żadnego "testu żołądkowego" nie należy robić na czczo,
> podobnie, ze względu na żoładek, na imprezy nalezy iść najedzonym.

Oki, nie ma sprawy.
Choc z drugiej strony chyba zbyt ostro testujesz tutaj tolerancje
niektorych czubkow ;)

26. Data: 2011-06-26 23:21:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:27:29 +0200, Stokrotka napisał(a):

> podobnie, ze względu na żoładek, na imprezy nalezy iść najedzonym.

To racja. Ale nie tyle ze względu na żołądek, ile żeby mieć dobry, tj.
najlepszy dla siebie bo wypróbowany, "podkład" pod alkohol. Nigdy nie
wiadomo, czy na imprezie cokolwiek będzie się do tego nadawało :-)
--
XL
Prawda o GMO:

27. Data: 2011-07-04 18:21:06

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może należy dodawać jakieś specjalne pszyprawy,
żeby były lekko strawne te białe szparagi?
Wie ktoś jakie?

28. Data: 2011-07-05 15:54:48

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał

>A może należy dodawać jakieś specjalne pszyprawy,
> żeby były lekko strawne te białe szparagi?
> Wie ktoś jakie?

tia kórwa kórkóme i piepsz.

Protz

Co dzisiaj dobrego robicie na obiad?
Zawijanie tortilli na osiołka
Bób w kuchence mikrofalowej
Dla zaangażowanych w walkę z GMO i przekonanych o jedynie słusznej zdrowej żywności
Wątróbki z dorsza.