Co kto lubi

41. Data: 2006-09-01 02:59:15

Temat: Re: Co kto lubi
Od: "Pistacjusz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> ha scritto nel messaggio
news:2939048123$20060901014454@ewcia.kloups...

> Le mardi 29 aoűt 2006 ŕ 11:31:24, dans <ed11hb$nl4$1@news.onet.pl> vous
> écriviez :
>

>> O przepraszam, Franzuzi tez to znaja.
>> Bagietka z frytkami i majonezem.
>
>> Pistacjusz
>
> Cos ci sie przywidzalo, najwyrazniej.

W Paryzu wsiadz w jedynke w kierunku Chateau de Vincennes i wysiadz na St
Paul.
Po lewej stronie St Antoine (stojac twarza w kierunku Bastylli) bedzie maly
bar (jakies
10 metrow od rogu rue de Turenne) - tam zawsze to maja.
Sklada sie to z bagietki, majonezu, frytek i chyba czegos jeszcze.
Nie ma specjalnej nazwy.

Ale jesli jestes smakoszka kanapek z ziemniakami to pewnie
zainteresuje cie Tartin-flette (chleb/bagietka, smietana, gotowane
ziemniaki,
bekon i chyba cebula).

Nawiasem mowiac we Wloszech tez jada sie pizze z frytkami i majonezem.

Pistacjusz

42. Data: 2006-09-01 04:35:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pistacjusz" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> ziemniaki,
> bekon i chyba cebula).
>
> Nawiasem mowiac we Wloszech tez jada sie pizze z frytkami i majonezem.

Od dziecka jadałem odsmażane ziemniaki z chlebem. Na wschodzie powszechne
też to jest. W końcu ziemniak to warzywo...

43. Data: 2006-09-01 12:16:34

Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Als <1...@1...pl> napisał(a):

> Ja się nie umiałem w Seulu przełamać żeby spróbować suszonej ośmiornicy (w
> całości była, nadziana na patyczek). Zapach był taki, że nos wykręcało na
> lewą stronę. Niestety dopiero po powrocie przeczytałem gdzieś, że podobno
> dobre są, tylko trzeba zamknąć nos na czas konsumpcji. Tamże nie probowałem
> szczypiec czy nóg jakichś krabów chyba, bo były razem z pancerzykami (jadło
> się to z potężnym chrupaniem).

A ja w Koreii jadłem chipsy rybne. Później z żonką przez godzinę nic tylko
pluliśmy.
A ich zupka (nazywaliśmy ją bim-bamką - bo tak jakoś brzmiała jej koreańska
nazwa) z zielonych wodorostów jedzona z ryżem polanym kosmicznie ostrym sosem
(pomidorowym?) o smaku &^^&#$@ do dziś wprawia mój żołądek w drgawki ;-)

A w Australii kupiłem sobie kiedyś chipsy o smaku nie występującym w Europie -
tak sobie - na spróbowanie. Co to było za paskudztwo! Tak wielkie, że zaraz
to wywaliłem i zapomiałem co to był za smak!

--
Jarek

44. Data: 2006-09-01 18:31:12

Od: "Pistacjusz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> ha scritto nel messaggio

> "Pistacjusz" <p...@o...pl> wrote in message

> Od dziecka jadałem odsmażane ziemniaki z chlebem. Na wschodzie powszechne
> też to jest. W końcu ziemniak to warzywo...

Na wschodzie to znaczy gdzie? Huculszczyzna moze?
Tam maja pare fajnych potraw.

Pistacjusz

45. Data: 2006-09-01 20:40:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 1 septembre 2006 ? 04:59:15, dans <ed87lu$6d8$1@news.onet.pl> vous
> [...]

> 10 metrow od rogu rue de Turenne) - tam zawsze to maja.
> Sklada sie to z bagietki, majonezu, frytek i chyba czegos jeszcze.

Tak sie glupio zlozylo, ze tam bylam w okolicach wczoraj.

To o czym piszesz, to tkzw. "sandwich grec" gdzie mozna, opcjonalnie, wlozyc
frytki do chleba pita (nie bagietki, na bagietce nikt w okolicy Bastylii
niczego nie sprzeda) i poprosic o majonez, zamiast harissy.
To "cos chyba jeszcze" co tam wkladaja to pieczona na ruszcie
jagniecina, podstawowy skladnik tej potrawy na wynos.

> Ale jesli jestes smakoszka kanapek z ziemniakami to pewnie
> zainteresuje cie Tartin-flette (chleb/bagietka, smietana, gotowane
> ziemniaki,
> bekon i chyba cebula).

Jezeli bedziesz we Francji i poprosisz o tartiflette, to *na pewno* nie
dostaniesz chleba. Nie osmieszaj sie.

Ewcia

--
Niesz

46. Data: 2006-09-01 22:09:51

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Sep 2006 12:16:34 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz napisał(a):

> [...]
> nazwa) z zielonych wodorostów jedzona z ryżem polanym kosmicznie ostrym sosem

Ja taką zupkę dostałem zupełnie jałową, do doprawienia samemu tym sosem (to
jest sos z koreańskiego chilli, trochę innego w smaku niż nasze). Za dużo
mi się wzięło tej pasty i zrobiłem z tego prawie pomidorową (a powinienem
włożyć troszeczkę). Dobrze, że to nie był pierwszy dzień pobytu i lubię
pikantne jedzenie...

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Na wystawie kwiatów najbardziej podobała mi się pani,
która nas oprowadzała.

47. Data: 2006-09-01 22:27:12

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** cherokee wrote:

> Rzadko kto w Polsce zainteresowałby się angielskim przysmakiem w
> postaci pieczonej pietruszki, ktora naprawdę jest przepyszna
> upieczona z miodem. Potrawą obrzydliwą pozostaje dla mnie angielska
> herbata z mlekiem oraz angielski christmas pudding, coś na kształt
> zmieszanych bakalii słodkich jak diabli, podlanych brandy.

Baton w rodzaju Mars czy Snickers w panierce smażony w tej samej
frytkownicy co frytki też do mnie nie przemawia. ;)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

48. Data: 2006-09-03 11:22:15

Od: "Pistacjusz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak sie glupio zlozylo, ze tam bylam w okolicach wczoraj.

> To o czym piszesz, to tkzw. "sandwich grec" gdzie mozna, opcjonalnie,
> wlozyc

Nie, nie, nie. Nie zadna pita tylko rozkrojona bagietka z majonezem i
frytkami.
Widzialem takie bagietki w kilku miejscach ale akurat ten bar utkwil mi w
pamieci
bo swego czasu czesto robilem zakupy w okolicach rue de Turenne.

> frytki do chleba pita (nie bagietki, na bagietce nikt w okolicy Bastylii

Nie okolice Bastylii tylko okolice stacji St Paul.
Kolo Bastylii sa niezle moule frites - nawiasem mowiac.

> [...]
> jagniecina, podstawowy skladnik tej potrawy na wynos.

> Jezeli bedziesz we Francji i poprosisz o tartiflette, to *na pewno* nie

Nie tartiflette a Tartin-flette. To sa dwie rozne rzeczy.
Pierwsza nawiasem mowiac przywedrowala do Francji
stosunkowo niedawno, ze Szwajcarii.
Tartin-flette jest znacznie starsze.

Gdzie mieszkasz w Paryzu?

Pistacjusz