Co musi zostawić w domu sprzedający ?

1. Data: 2005-07-29 04:52:22

Temat: Co musi zostawić w domu sprzedający ?
Od: "Tom" <a...@b...jts.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów !

Mam następujące sprawę:

Kupiłem dom. Jednorodzinny, wolnostojący na rynku wtórnym. Dom w środku
super wykończony, wszystkie instalacje nowe itp. Mija już kilka miesięcy od
momentu zakupu i nadchodzi czas przekazania mi nieruchomości.

W tym czasie była właścicielka okazała się strasznie hmmm... oszczędną (
pazerną ?) osobą - chodzi o to, że jakby mogła to wymontowała by mi wszystko
z domu i zabrała do nowego.

Chciała zabrać piec CO, chce zabrać garaż blaszany itp.

Nasze ustalenia co do wyposażenia domu nie były szczegółowe więc nie
ustalaliśmy co zostanie a co nie z wyposażenia.

W związku z tym mam pytanie:

Co były właściciel musi zostawić w sprzedawanym domu ?

Pytam o takie rzeczy jak: bojler elektryczny który ogrzewa wodę w łazience
kocioł CO i inne tego typu wyposażenie.

Co ma prawo zabrać a co musi zostać jako niezbędne wyposażenie domu ?

Proszę o pomoc.

pozdrowienia.

TOM

2. Data: 2005-07-29 06:28:43

Temat: Re: Co musi zostawić w domu sprzedający ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <a...@b...jts.pl> napisał w wiadomości
> Co ma prawo zabrać a co musi zostać jako niezbędne wyposażenie domu ?
>
> Proszę o pomoc.

no niestety, trzeba to było zawrzeć w umowie lub innych pisemnych
ustaleniach

rokko

3. Data: 2005-07-29 07:01:09

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tom wrote:

(...)
> [...]
> momentu zakupu i nadchodzi czas przekazania mi nieruchomości.
> W tym czasie była właścicielka okazała się strasznie hmmm... oszczędną (

Trzeba było na początku powiedzieć tej pani, że życzysz sobie, aby
zabrała ze środka _wszystko_ - wtedy zapewne (złośliwie) wszystko by
zostawiła ;-)
A poważnie: tak jak rzecze rokko - zajrzyj do umowy; jeżeli w niej nic
nie zawarliście nt. wyposażenia to jesteś IMHO na straconej pozycji.

PWZ

4. Data: 2005-07-29 07:05:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ustalaliśmy co zostanie a co nie z wyposażenia.
>
> W związku z tym mam pytanie:
>
> Co były właściciel musi zostawić w sprzedawanym domu ?

Wasz błąd, to trzeba było ustalić w umowie, teraz jesteście w zasadzie
skazani na wykłócanie się, albo pogodzenie z tym, że ona może zabrać
właściwie wszystko. Możnaby się zasłaniać jakimis prawnymi definicjami
słowa "nieruchomość", gdyby posuwała się do absurdów i chciała zabrać
np. drzwi czy stolarkę okienną, ale pieca, czy garażu (to blaszak, a
więc jest niezwiazany z gruntem) raczej nie obronicie.

J.

5. Data: 2005-07-29 10:50:34

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Jul 2005 09:05:24 +0200, Jarek P. <jarek> wrote:
> [...]
> np. drzwi czy stolarkę okienną, ale pieca, czy garażu (to blaszak, a
> więc jest niezwiazany z gruntem) raczej nie obronicie.

Chyba trochę przesadzacie. Oczywiście, że najlepiej było o tym pomyśleć
w momencie spisywanie umowy, ale i teraz nie jest tak, że kupujący jest
na łasce i nie łasce sprzedającej. Przecież on kupił dom, a nie dom w
stanie surowym. A dom powinien być wyposażony w określone kompletne
instalacje. Więc sprzedająca łaski nie robi, że pozostawia np. kompletną
instalację co. od kotła zaczynając a na grzejnikach kończąc.

Pozdrawiam,

Robert

6. Data: 2005-07-29 11:37:29

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndek2c0.1n2.rrozak@deb.dom.pl...

> [...]
> instalacje. Więc sprzedająca łaski nie robi, że pozostawia np. kompletną
> instalację co. od kotła zaczynając a na grzejnikach kończąc.

a kto mu udowodni że kocioł CO wogóle był ?

rokko

7. Data: 2005-07-29 12:13:04

Temat: Re: Co musi zostawić w domu sprzedaj?cy ?
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli kupiles dom przez agencje to napusc na nia agenta.

To jest jego niedopatrzenie brak spisania wyposazenia - zagroz ze narobisz
halasu ze zla obsluga itp. Spis wyposarzenia podpisuje sie przy umowie
przedwstepnej i kazdy agent to robi.

Jezeli kupiles dom bezposrednio i nic nie ustalales to dzwi i okna tez moze
zabrac. Grzejniki tez. Ale tu masz oszczednosci na agencie ktore mozesz
zainwestowac w takie wyposazenie jakie lubisz. Mysl pozytywnie :-)

Jeszcze jest szanasa na swiadkow ustalen ustnych, ale raczej niewielka.

musta

8. Data: 2005-07-29 13:40:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> [...]
> robi, że
> pozostawia np. kompletną instalację co. od kotła zaczynając a

Zgadza się i dlatego mówię, że jesli sprzedająca zacznie się
upierać przy demontażu okien, czy rur od CO (czyli rzeczy w
sposób trwały związanych z budynkiem), to będzie inna sprawa, ale
co innego przy ewidentnych ruchomościach. Ten piec może
faktycznie jest dyskusyjny, ale już garaż blaszak za diabła pod
"część nieruchomości" się nie da podciągnąć.

J.

9. Data: 2005-07-29 14:57:43

Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "musta" <m...@p...onet.pl> napisał
> Jesli kupiles dom przez agencje to napusc na nia agenta.

Możesz jeszcze do wyboru nasłać:
- Urząd Skarbowy... Teoretycznie jeśli korzystała z ulgi budowlanej, to to
co odliczała powinno być trwale związane z domem, więc nie może tego zabrać.
- Policję, jeśli podpisaliście już akt notarialny, to zgłoś kradzież po
prostu
- al-Kaidę, jak nic nie pomoże.

Netgater

10. Data: 2005-07-29 18:04:20

Od: "Tom" <a...@b...jts.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
> wiadomości news:slrndek2c0.1n2.rrozak@deb.dom.pl...

> a kto mu udowodni że kocioł CO wogóle był ?
>
> rokko

Mam po robione zdjęcia wszystkiego co teoretycznie kupiłem.
Zdjęcia domu wraz z wypozażeniem były robione po zawarciu umowy
przedwstępnej.
Dom kupiony jest przez agencję nieruchomości...
Czy bojler do ogrzewania wody jest częścią integralną instalacji ?

TOM

Podłoga
Jaka klima do domu?
Meble Black Red White