Co na duzy stres?

1. Data: 2005-06-28 17:52:37

Temat: Co na duzy stres?
Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam bardzo ważny egzamin i srtrasznie sie stresuje. Zdawalm juz 2x i wiem,
ze umie, ale stres mnie blokuje i nic nie moge powiedziec. Jakie tabletki
polecacie? Co brać, zeby to nie wpłynęło ujemnie na koncentracje.
Pomóżcie!

2. Data: 2005-06-28 20:00:44

Temat: Re: Co na duzy stres?
Od: "speaker" <s...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam "Lecithine" .Tabletki na lecytynie, szczególnie polecane właśnie w
okresach stresu i wzmożonej nauki , wspomagją proces nauki i koncentracji.
Przebrnąłem na nich całą sesje - z sukcesami :) Naprawde polecam

3. Data: 2005-06-28 21:45:02

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

speaker (<d9sa9d$rfd$1@korweta.task.gda.pl>) wrote:

> Polecam "Lecithine" .Tabletki na lecytynie, szczególnie polecane właśnie w
> okresach stresu i wzmożonej nauki , wspomagją proces nauki i koncentracji.
> Przebrnąłem na nich całą sesje - z sukcesami :) Naprawde polecam

Nie wiem jaki jest sens się truć z powodu stresu, jest tyle naturalnych
metod likwidacji go, że jest w czym wybierać, np:

- muzyka relaksacyjna;
- wycieczka do jakiegoś klasztoru (polecam Czerną koło Krzeszowic:
http://www.krzeszowice.friko.pl/czerna/page1.htm, klasztor położony w
górach, w lesie, cisza, spokój, super)
- pływanie, sport
- wypoczynek na łonie natury

I to są metody wysoce skuteczne i bezpieczne, bez żadnych chemikaliów.

--
/bin/echo 'Successor of #linux@PolNet () http://www.ircnet.pl'
/bin/echo 'JID: a...@c...pl'

4. Data: 2005-06-29 07:56:13

Od: "vati" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lecytyna to nie są chemikalia, tylko coś, co masz juz w swoim mózgu

5. Data: 2005-06-29 13:55:31

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca wrote:

> [...]
> - pływanie, sport
> - wypoczynek na łonie natury
>
> I to są metody wysoce skuteczne i bezpieczne, bez żadnych chemikaliów.

Hehe, sądząc po tym co napisał pioded raczej chodzi tutaj o stres przez
duże S, a nie tylko zwykłe napięcie. Tutaj takie metody mogą nie
wystarczyć tzn. wymagają czasu, a egzamin nadciąga.

Moje sposoby:

- naucz się doskonale, powtórz wszystko sobie dziesięciokrotnie, rozwiąż
dziesięć razy więcej zadań niż potrzeba, doucz się z materiału
okołotematycznego (to bywa bardzo pomocne, gdyż takie aluzje wzbudzają
zainteresowanie egzaminatora i dają złudzenie, że tutaj się wybijasz i
zasługujesz na lepszą notę)

- sport, zmęcz się w przeddzień egzaminu np. biegając. Wysiłek usunie
toksyny, które wytworzyłeś stresując się do egzaminu i zapewni Ci dobry sen.

- z suplementów możesz zainteresować się żeńszeniem i właśnie lecytyną.
Do tego trochę kofeiny nie zaskodzi (ale raczej zielona herbatka niż
kawa, bo choć wolniejszy efekt to dłużej działa i nie podwyższa
dodatkowo ciśnienia). Oprócz tego (a może przede wszystkim) magnez,
jeśli masz niedobory (co jest powszechne) to większe dawki np. Magnezin
500mg (ok. 130mg jonów magnezowych) - tabletka rano i w południe, na noc
dwie. W dniu egzaminu dwie rano. Na dłuższą metę oczywiście naturalne
źródła magnezu: kakao, orzechy, nasiona. Aby wykorzystać ten magnez
zadbaj o obecność witamin z grupy B (drożdże, zboża, nasiona).

Powodzenia.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

6. Data: 2005-06-29 15:40:00

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Dziendziel wrote:

> [...]
> źródła magnezu: kakao, orzechy, nasiona. Aby wykorzystać ten magnez
> zadbaj o obecność witamin z grupy B (drożdże, zboża, nasiona).

Sprecyzuję: to są dawki stosowane w niedoborach magnezu. Przy stresie
możesz je stosować, ale dłużej? - uważałbym, bo dzienna zalecana dawka
magnezu to 300-350 mg. W stresie zapotrzebowanie na magnez wzrasta
nieporównywalnie. Z kolei objawy przedawkowania magnezu są bardzo
podobne z jego niedoborem, czyli m.in. ospałość, otępienie.

Pozdrawiam i doradzam jako nie-lekarz.

7. Data: 2005-06-29 18:35:56

Od: "speaker" <s...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> źródła magnezu: kakao, orzechy, nasiona. Aby wykorzystać ten magnez
> zadbaj o obecność witamin z grupy B (drożdże, zboża, nasiona).

Bardzo dobre sposoby :) Widać sesyjna wprawę :)) Proponuje jeszcze najeść
sie czekolady jadąc na egzamin, dostaniesz wtedy mocnego "kopa", własnie
przez magnez, ktory zawiera, a który juz zostal wspomniany. No i smaczna
jest :)

8. Data: 2005-06-30 18:19:27

Od: "Paweł W." <b...@b...ble> szukaj wiadomości tego autora

pioded wrote:
> [...]
> ze umie, ale stres mnie blokuje i nic nie moge powiedziec. Jakie tabletki
> polecacie? Co brać, zeby to nie wpłynęło ujemnie na koncentracje.

Propranolol. Tylko nie wiem, czy uda ci się przekonać jakiegoś lekarza,
aby ci przepisał. Należy z tym lekiem uważać, bo zwalnia czynność serca
i może powodować zawroty głowy (spadki ciśnienia). Ponadto wywołuje
zaburzenia potencji, ale nie przy jednorazowym użyciu, tylko u ludzi
stale przyjmujących z powodu choroby serca.
Propranolol, czy też inne B-adrenolityki stosują aktorzy na tremę i
sportowcy (np. w strzelectwie łucznicy). Ci ostatni, po to, aby zwolnić
czyność serca - wtedy łatwiej się celuje, bo ręka jest rzedziej
poruszana przez falę tętna, a wierz mi, że przy tych odległościach małe
wachięcie, to strata wielu punktów.
P.S.
W łucznictwie jest to środek uznany za dopingujący.

Pozdrawiam.

--
Poczta:
użytkownik: pawelwo