Re: Co naprawde oznacza slowo 'remisja'? (bylo: nie nie nie)

1. Data: 2000-10-24 21:36:39

Temat: Re: Co naprawde oznacza slowo 'remisja'? (bylo: nie nie nie)
Od: "SG" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wg mojej wiedzy okreslenie remisja stosuje sie do nawrotow choroby, termin
zwlaszcza stosowany jest w onkologii, w odniesieniu do nowotworow.
Pozdrawiam,
SG
Użytkownik "Lukasz Rewerenda" <o...@r...dhs.org> napisał w
wiadomości news:slrn8vbv7l.3vvmdbb.ognacy@pc36.kopernik.gliwice
.pl...

2. Data: 2000-10-24 21:49:38

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

remissio -zwolnienie, oslabienie - z laciny.
Niewatpliwie chodzi o oslabienie, ustapienie objawow chorobowych.
Pozdrawiam
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/alzheimer/klub/o_nas2/laczk.
html

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2000-10-24 22:27:05

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Remission - ang. ( za slownikiem kanadyjskim)
1. letting off ( from debt, punishment etc. The bankrupt sought remission
of his debt).

zwolnienie - np. z dlugow, kary. Bankrut prosil o zwolnienie z dlugow
2. pardon, forgiveness ( Remission of sins is promised to those who repent.)

zwolnienie, wybaczenie - Wybaczenie grzechow obiecane jest tym, ktorzy
okaza skruche.

3. a lessening or abatement ( of pain, of the effects or symptoms of a
disease)

Zmniejszenie lub ustapienie ( bolu, efektow lub symptomow choroby).

W jez. angielskim "remission" uzywane jest fachowo do okreslenia wycofania
sie symptomow raka. JA teraz jestem w "remission" i prosze mnie nie
straszyc!:):):)
( oczywiscie, to to watpiacych w wyjasnienia p. Laczkowskiego)

Kaska

4. Data: 2000-10-25 14:25:19

Od: Roman Sykulski <r...@d...dk> szukaj wiadomości tego autora

Dla ciekawych dodam, ze "remisja" w medycznej terminologii dunskiej
znaczy oslabienie objawow choroby, w onkologii, szczegolnie hematologii
uzywane jest to okreslenie przy czesciowym lub calkowitym zaleczeniu
objawow i laboratoryjnych zmian chorobowych.
roman

Re: Co naprawde oznacza slowo 'remisja'? (bylo: nie nie nie)
czad i układ nerwowy
lupiez
Wirusologia
Pytanie