Co posadzić w betonowych donicach ?

1. Data: 2002-08-15 18:27:39

Temat: Re: Co posadzić w betonowych donicach ?
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote in message
news:69e7.00000294.3d5bf3e7@newsgate.onet.pl...
> [...]
> gazonow (takie betonowe prefabrykaty bez dna) uzyskując kilkadziesiąt donic w
> kształcie wysunietych szuflad, do ktorych to winnam posadzić (może wysiać ?)
> coś niezwykłego. Niezwykłość bedzie polegała na tym, że to "coś" będzie piękne
> (może kwitnące) o każdej porze roku (bez zimy ;)), nie będzie zbyt kosztowne,
> nie będzie wymagało codziennej pielęgnacji innej niż np. podlewanie. To "coś"
> zmieści swoją bryłę korzeniową w ok. 15 dm3 ziemi i będzie rosło w wystawie
> południowej.
> Problem: jak nazwywa sie to "coś" lub te "cosie" ?. Pomoże mi ktoś ?

Rozni ludzie maja rozne upodobania, wiec zapewne otrzymasz wiele
sprzecznych rad. Ja bym na przyklad wysial mieszanke kwiatow
lakowych. Zaleta - nie wiesz z gory jakim roslinom warunki w Twoich
donicach beda odpowiadac, a w mieszankach bywaja kwiaty o
roznorakich upodobaniach. Nastepne zalety - kwitnie dlugo i przez
wiele lat, z pielegnacji wymaga glownie pielenia, jest piekne.
Wada - trudno uznac to za cos niezwyklego. Nie wiem jak z kosztami
w Polsce, ale tutaj takie mieszanki sa za grosze (no, powiedzmy centy).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2002-08-15 18:33:12

Temat: Co posadzić w betonowych donicach ?
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !
[...]

Z góry dziękuję
Sylwia

3. Data: 2002-08-15 19:04:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
wystawie
> południowej.
> Problem: jak nazwywa sie to "coś" lub te "cosie" ?. Pomoże mi ktoś ?

Rozchodniki i inne rośliny skalne?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-08-15 21:01:18

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> "coś"
> wystawie
>
> Rozchodniki i inne rośliny skalne?

Weźcie pod uwagę ,że będzie przemarzać cała bryła w zimie.A więc chyba
najlepiej wysiewać co wiosnę coś jednorocznego,albo sadzić np. begonie ??

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

5. Data: 2002-08-16 06:10:06

Od: 100dent <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Aug 2002 14:27:39 -0400
"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote:

> Rozni ludzie maja rozne upodobania, wiec zapewne otrzymasz wiele
> sprzecznych rad. Ja bym na przyklad wysial mieszanke kwiatow
> lakowych. Zaleta - nie wiesz z gory jakim roslinom warunki w Twoich

Wsialem na wiosne kawalek laczki, co kilka tygodni kwitna inne roslinki,
jest tam troche trawy i sporo koniczyny i wszystko wyglada ladnie.
Moje pytanie co do laczki: jak ja pielegnowac, czy i ew. kiedy ja kosic ?
Dodam, ze od wiosny rosnie nie koszona i ma jakies 30 cm wysokosci.

--
Marcin Prus

FAQ pcof: http://www.frasunek.com/pcof-faq.php

6. Data: 2002-08-16 09:38:10

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rośliny oczywiście jednoroczne, proponuję nasturcje długopędowe, niskie
aksamitki no i dla odmiany ( bo to wszystko dotąd żółte) petunie

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

7. Data: 2002-08-16 11:01:57

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
"coś"
> zmieści swoją bryłę korzeniową w ok. 15 dm3 ziemi i będzie rosło w

Nie bardzo rozumiem. Piszesz "bez dna", a chwilę potem "ok.15 dm3 ziemi".
Jeżeli bez dna, to sugeruję ogniki - są ładne cały rok, nawet zimą. Cieszą
błyszczącymi liśćmi, kwiatami i owocami. Lubią słońce i można dobrać odmiany
o kolorowych owocach. Są tanie, a można też je łatwo ukorzenić z pędów od
znajomych czy z parku.
Jeżeli "z dnem" to może astry nowoangielskie i nowobelgijskie. Mają zdaje
się dość płytki system korzeniowy, różne wysokości, dużą paletę kolorów i są
wieloletnie. Niestety kwitną późnym latem i jesienią. Mogą być też rudbekie
i dzielżany, a także chryzantemy - wtedy paleta żółto-pomarańczowo-brązowa.
Majka

8. Data: 2002-08-16 14:14:45

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"100dent" <p...@w...poczta.onet.pl> wrote in message
net.pl...

> [...]
> Moje pytanie co do laczki: jak ja pielegnowac, czy i ew. kiedy ja kosic ?
> Dodam, ze od wiosny rosnie nie koszona i ma jakies 30 cm wysokosci.

W ramach pielegnacji wyrywaj chwasty (tzn. rosliny, co do ktorych jestes
pewien, ze ich tam nie chcesz). Z koszeniem powstrzymalbym sie nadal,
chyba ze trawa zagluszy wszystko inne.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2002-08-17 05:51:15

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuję niecierpki.Już nie pamiętam ile jest kolorów ; a oprócz mają
również kolorowe liście.

E.Ł.

10. Data: 2002-08-18 21:37:53

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom za porady i propozycje. Wykorzystam
pewnie wiekszość sugestii, niestety nie mogę sobie pozwolić (w ciągu
najbliższych paru lat) na mieszankę kwiatów łąkowych - okolica w której
wybudowałam i stoi ten mój "płot" jest nietolerancyjna: miejsce wegetacji
kwiatów polnych to pole plus łąka i lokując je w moich donicach zostałabym
posądzona minimum o niedbalstwo i brak dbałości o ogród. Wiem również, że nie
starczyłoby mi sił na wyjaśnianie, że zrobiłam to świadomie i że to jest piękne.
Do Majki: już po wysłaniu posta zauważyłam niekonsekwencję; piszę, że bez dna,
a dalej podaję kubaturę donicy. Te gazon - szuflada ma dno utworzone przez inny
gazon (takie dno inaczej ;)) Pojedyńczy prefabrykat jest dziurawy, stąd mi się
to wzięło.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Sylwia

ognik