Co robić - dziadek miał wczoraj wylew....

1. Data: 2004-05-08 08:40:03

Temat: Co robić - dziadek miał wczoraj wylew....
Od: "sznury" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miał wylew i podobno udar mózgu. Częściowo sparaliżowany, twarz mu wkręciło,
ręka bezwładna. Położyli go do szpitala ( zwykłego - nie żaden tam
specjalistyczny ). Lekarz powiedział, że nie mogą nic pomóc, że nie da się
nic zrobić tylko trzeba czekać i mieć nadzieję, że obrzęk w mózgu zniknie i
paraliż ( częściowo ) zniknie. Nie badali go, nic poprostu położyli do łóżka
i tyle, dają mu jakieś leki na sen i glukozę. Proszę o radę. Czy nie powinie
pojechać do jakiegoś specjalnego szpitala? Czy ktos mi może powiedzieć czego
się można spodziewać i czy naprawdę nic nie da się zrobić ?? Dziadek ma 76
lat.

2. Data: 2004-05-08 19:55:29

Temat: Re: Co robić - dziadek miał wczoraj wylew....
Od: "hip-hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sznury" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
czego
> się można spodziewać i czy naprawdę nic nie da się zrobić ?? Dziadek ma 76

Nie wiem co masz na myśli mówiąc zwykły szpital?Na jakim oddziale leży?
Tak naprawdę po udarze mózgu podaje się zazwyczaj piracetam w dużej dawce i
faktycznie czeka się na dalszy rozwój sytuacji.Myślę,że zmiana szpitala
niewiele tutaj wniesie.No chyba,że leży na internie gdzie nie dostaje
Nootropilu ze względów finansowych.

Peter

3. Data: 2004-05-08 22:17:36

Od: "PIT" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czego
> się można spodziewać i czy naprawdę nic nie da się zrobić ?? Dziadek ma 76

Kiedyś moja babcia po operacji miała zaskrzepy krwi. Pewnego dnia (ponoć o
takiego skrzepu) upadła i sparaliżowało jej połowę ciała (nie mogła ruszyć
jedną ręką i nogą). Lekarze powiedzieli, że to już koniec i tak będzie do
końca życia. Całe szczeście po ok roku czasu jakimś cudem odzyskała pełną
sprawność (babcia miała wtedy 72 lata).

4. Data: 2004-05-08 23:59:22

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .No chyba,że leży na internie
> gdzie nie dostaje Nootropilu ze względów finansowych.

> mozna poprosic lekarza o wypisanie recepty na generyk (tabletki:
Memotropil, Lucetam) .
Mozna tez Cavinton (ampulki lub tabletki) albo Vinpoton/Vinpocetine.
Pytanie jaki to był udar - bo jeśli krwotoczny to nie wolno podać
winpocetyny w ostrej fazie.

5. Data: 2004-05-09 00:01:15

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos mi może powiedzieć czego się można
> spodziewać i czy naprawdę nic nie da się zrobić ?? Dziadek ma 76 lat.

Mozna się spodziewać częściowego paraliżu, polecałbym kontakt z dobrym
fizjoterapeutą (metody PNF lub Bobath.)

6. Data: 2004-05-09 08:42:42

Od: "hip-hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magister" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Memotropil, Lucetam) .
> Mozna tez Cavinton (ampulki lub tabletki) albo Vinpoton/Vinpocetine.
> Pytanie jaki to był udar - bo jeśli krwotoczny to nie wolno podać
> winpocetyny w ostrej fazie.

Tabletek piracetamu nie podaje się na początku.Stosuje się wlew kroplowy
nootropilu 12g.

Peter

7. Data: 2004-05-09 19:39:53

Od: "Natalia" <k...@p...do_not_type_it.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czego
> się można spodziewać i czy naprawdę nic nie da się zrobić ?? Dziadek ma 76

mój dziadek miał podobnie
to co mogę poradzić, (a jestem laikiem w sprawach medycyny), to:

zrobić b. dokładne badania głowy i nie tylko
niby robią takie badania po udarze
ale u mojego dziadka np. nie wykryto w czasie tych badań guza na mózgu
potem się okazało, że jest guz
a nowotwór był prawdopodobnie już przed udarem
a tu im szybciej tym lepiej
chodzić koło sprawy, pytać, załatwiać
dowiadywać się, najlepiej znaleźć znajomego lekarza
zostawienie dziadka w szpitalu, hm,
przekonałam się, że opieka jest tam b. powierzchowna
potem, jak już minie ten pierwszy okres po udarze
dbać o dziadka, rehabilitacje
ćwiczenie mowy
jak najszybciej,

tyle mogę poradzić
opierając się na własnym doświadczeniu

życzę wszystkiego dobrego

natalia

8. Data: 2004-05-09 21:37:05

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hip-hop wrote:
> Użytkownik "Magister" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tabletek piracetamu nie podaje się na początku.Stosuje się wlew
> kroplowy nootropilu 12g.

acha!

co okresla to badanie....
'strzelanie'