Co się robi z kwiatów mniszka?

1. Data: 2005-05-08 11:35:24

Temat: Co się robi z kwiatów mniszka?
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomyłkowo, bo się nie znam , zebrałam nie tylko ziele,
ale i kwiaty z mniszka. Mam ich z pół kilo.
Co się robi z takich kwiatów?
I na co to jest?

2. Data: 2005-05-08 12:49:10

Temat: Re: Co się robi z kwiatów mniszka?
Od: "Livia" <psotnick@WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pomyłkowo, bo się nie znam , zebrałam nie tylko ziele,
> ale i kwiaty z mniszka. Mam ich z pół kilo.
> Co się robi z takich kwiatów?

Wianuszki :->
Ale poważnie - "Sok mleczny znajduje się we wszystkich częściach rośliny.
Zawiera inulinę (w korzeniu aż 40%), śluz, kauczuk, gorycz, garbniki, olejek
eteryczny, kwas krzemowy i kawowy, witaminy A, B, C, D. Działa jako środek
żółciopędny, pobudzający przemianę materii, przeciwcukrzycowy, odtruwający i
oczyszczający, regulujący krwawienia miesiączkowe. Zwiększa liczbę białych i
czerwnych krwinek we krwi oraz poziom hemoglobiny. Napar może pomóc w
zaparciach. Wstępne badania wskazują na jego działanie przeciwnowotworowe.
Kwiaty są środkiem moczopędnym."

Tylko nie wiem z czego ten napar właściwie :-)

Pozdrawiam,

Livia

--
Malowanie na porcelanie :-)
(i nie tylko)

3. Data: 2005-05-08 18:14:51

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to znaczy, że kwiaty mogę potraktować tak jak liście, to znaczy do
wyciskania soku?
Pisząc kwiaty mam na myśli to cożółte - nie dmuchawiec).

A napar: może z ususzonych korzeni mniszka.

4. Data: 2005-05-08 18:41:38

Od: "sojda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomyłkowo, bo się nie znam , zebrałam nie tylko ziele,
> ale i kwiaty z mniszka. Mam ich z pół kilo.

Syrop, bardzo dobry na przezienia. Dodaje sie cukru i sok z cytryn
zagotowuje i do sloiczkow czy buteleczek.

--
Monika Czyż

5. Data: 2005-05-08 18:43:03

Od: Mateuszek <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:

> Czy to znaczy, że kwiaty mogę potraktować tak jak liście, to znaczy do
> wyciskania soku?
> Pisząc kwiaty mam na myśli to cożółte - nie dmuchawiec).
>
> A napar: może z ususzonych korzeni mniszka.

Czy to prawda ze roslina ta jest trujaca? W jakim stopniu?
Czy to prawda ze od soku (tego bialego mleczka) slepnie sie jak zatrzec
oczy ?

6. Data: 2005-05-08 21:03:45

Temat: Odp: Co się robi z kwiatów mniszka?
Od: "Eugenia" <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mateuszek <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@o...pl...

> Czy to prawda ze roslina ta jest trujaca? W jakim stopniu?
> Czy to prawda ze od soku (tego bialego mleczka) slepnie sie jak zatrzec
> oczy ?

Roslina nie jest trujaca. Pilam ostatnio przez 2 tygodnie sok z lisci i
korzeni i zyje.Sok jest gorzki ale da sie go wypic.

Pozdrawiam
Eugenia

7. Data: 2005-05-09 08:20:48

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda ze roslina ta jest trujaca? W jakim stopniu?
> Czy to prawda ze od soku (tego bialego mleczka) slepnie sie jak zatrzec
> oczy ?

Podobno białym mleczkiem można zatrzec sobie oczy i nie należy tego robić.
Ale na sobie nie próbowałam . :)
Jedna to służy do jedzenia, a nie do zacierania. Wiele rzeczy , które się je po
zatarciu byłoby szkodliwych dla oczu.
Ale podobno też te łodygi, gdy sie ich je kilka dziennie (raczej żuje) to są
zdrowe na wątrobe i woreczek żółciowy. Też nie próbowałam.

Na pewno zdrowy jest sok z mniszka. Testowałam na sobie.

8. Data: 2005-05-09 08:22:06

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Syrop, bardzo dobry na przezienia. Dodaje sie cukru i sok z cytryn
> zagotowuje i do sloiczkow czy buteleczek.

W jakim stosunku?

9. Data: 2005-05-09 09:40:30

Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyłkowo, bo się nie znam , zebrałam nie tylko ziele,
> ale i kwiaty z mniszka. Mam ich z pół kilo.
> Co się robi z takich kwiatów?
> I na co to jest?

Z kwiatów mniszka można zrobić także doskonałe wino. Gdyby Cię to interesowało
mogę podać jutro przepis.
Pozdrawiam Ela

nastyna
złamana noga
Przytępiony słuch, a 'słyszenie' głośnych dźwięków [crosspost pl.sci.medycyna/psycholo gia]
Środek na wypróżnienie
ziola ulatwiajace zasypianie