Co się stało z naszą pracą

11. Data: 2011-05-09 14:40:33

Temat: Re: Co się stało z naszą pracą
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 13:49, Chiron pisze:

> No to po co o tym czytać? Ani ciekawe, ani budujące- nic z tego nie wynika,
> jak dla mnie.

IMO właśnie m.in. dlatego nic się nie zmienia (o ile się nie zmienia),
że wszyscy przechodzą nad takim tematem do porządku dziennego. "Ot -
myślą sobie - zawsze tak było, jest i będzie, o czym tu rozmawiać" -
dokładnie tak jak Ty. A może taki stan rzeczy się większości po prostu
podoba?

A tak w ogóle to liczyłam na głosy mówiące coś przeciwnego - że się
zmienia na lepsze. Bo według mnie trochę się zmienia dzięki obcemu
kapitałowi. W firmie z kapitałem zagranicznym pracownicy dobierani są
chyba jednak bardziej pod kątem kwalifikacji. Jednak największym
problemem są wszelkie instytucje finansowane z budżetu państwa - i to
nie wiadomo jak ruszyć.

> Jak chcesz- możemy poszerzyć temat- bo naprawdę jest o czym pisać.

No to jest czy nie jest? - bo straciłam orientację.

W jakim sensie się nie różni?

Ewa

12. Data: 2011-05-09 14:50:07

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 13:48, Lebowski pisze:

> Pierwszym bodzcem do zmiany?
> Serio wierzysz, ze jeden bodziec moze cokolwiek znaczyc dla tak
> zdeterminowanego srodowiska i nie wygasnie jako ustalony przez niego
> element?

Jeden bodziec - nie, ale zbudowanie świadomości - już być może tak. A to
trwa.

> Chodzi mi o to, ze ten bodziec jest wlasnie programowym krokiem
> pewnego schematu, ktorego byc moze nie ogarniasz i zgodnie z tym
> schematem mial powstac, zaistniec i wygasnac, poniewaz nawet 1000
> takich bodzcow nie jest w stanie trwale zagrozic dla stabilnosci tego
> zdeterminowanego schematu i jego okreslonego kierunku.

Programowym? Znowu jakiś spisek? A może to skutek uboczny
chrześcijaństwa? Pisałeś, że islam mógłby przynieść jakieś rozwiązanie...

Ewa

13. Data: 2011-05-09 15:03:05

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwie rzeczy:

1) zjawiska te nie dotyczą tylko prowincji IMHO, choć z pewnością
są o wiele bardziej jawne i nasilone tam gdzie diabeł mówi "dobranoc",

2) wg tego pana atmosfera w miejcu pracy w PL jest generalnie
miła, przyjacielska i w ogóle cud-miód" bo temu podporządkowane
są opisywane przez niego mechanizmy - nic bardziej błędnego IMHO;
"każdy" w jakimś stropniu wie w co "się gra", a nawet jeśli nie chce
tego wiedzieć to i tak wcześniej czy później się dowie, oraz "po cichu"
to do czasu do czasu przynajmniej adekwatnie ~komentuje.
Notabene wg opinii osób, które wyemigrowały, dla samej tylko
atmosfery w miejscu pracy nie warto wracać do zafajdanego
PL-katolandu.

--
CB

skim-problemie-z-praca.read

14. Data: 2011-05-09 15:24:58

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 16:50, medea pisze:

> Jeden bodziec - nie, ale zbudowanie świadomości - już być może tak. A to
> trwa.

Jasne, trwa. Od zarania dziejow po dzis.
W dodatku nawet nie widzisz, ze to wlasnie swiadomosc pakuje ludzi w
tarapaty, otaczajac ich coraz silniejszymi machanizmami obronnymi, jak
chociazby racjonalizacja, projekcja itp.

> Programowym? Znowu jakiś spisek? A może to skutek uboczny
> chrześcijaństwa? Pisałeś, że islam mógłby przynieść jakieś rozwiązanie...
>
> Ewa

A jak myslisz, czemu Bog tolerowal np. niewolnictwo i wyprowadzil tylko
zydow z Egiptu. Czemu jak oprawcy ugieli sie pod ciezarem plag nie
powiedzial chociazby przez proroka Mojzesza, ze macie sie gnoje szanowac
nawzajem i traktowac rowno?
Poniewaz tylko nieliczni rodza sie jako Jego dzieci, a reszta jest tylko
kokonem, w ktorym dojrzewa odpowiedni material genetyczny i ktorego
dziedzice stosownie zrealizuja Jego plan.
Az do samego konca, tak jak przepowiedziano.
Ludzie nie sa rowni i nigdy nie beda, poniewaz nigdy nie mieli byc rowni.

15. Data: 2011-05-09 15:28:17

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 17:24, Lebowski pisze:

> [...]
> Az do samego konca, tak jak przepowiedziano.
> Ludzie nie sa rowni i nigdy nie beda, poniewaz nigdy nie mieli byc rowni.

A-ha! To już rozumiem. :)

Ewa

16. Data: 2011-05-09 15:39:13

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 17:28, medea pisze:

> A-ha! To już rozumiem. :)
>
> Ewa

Oczywiscie napisalem tutaj Bog jako pewne uproszczenie myslowe, choc
rownie dobrze moglo to byc uwarunkowanie gatunkowe, karma, determinizm,
naturalny porzadek swiata czy inne okreslenie bedace synonimem
powyzszych w tym kontekscie.

17. Data: 2011-05-09 15:45:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 17:39, Lebowski pisze:

> [...]
> rownie dobrze moglo to byc uwarunkowanie gatunkowe, karma,
> determinizm, naturalny porzadek swiata czy inne okreslenie bedace

Albo ewolucja i jej dobór naturalny. Oczywiście.
Jakoś nie miałam wątpliwości co do tego, że się doskonale wpisujesz w
schemat. ;)

Ewa

18. Data: 2011-05-09 16:00:30

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 17:45, medea pisze:

> Albo ewolucja i jej dobór naturalny. Oczywiście.
> Jakoś nie miałam wątpliwości co do tego, że się doskonale wpisujesz w
> schemat. ;)
>
> Ewa

hehe... no prosze, co za zgrabne rozumowanie.
Powinnas staranniej dobierac rozmowcow, to byc moze dasz jemu szanse,
zeby weszlo ci w nawyk zamiast belkotac cos przeczac sobie w co drugim
poscie.

19. Data: 2011-05-09 16:31:21

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 18:00, Lebowski pisze:
> to byc moze dasz jemu szanse, zeby weszlo ci w nawyk

A to zgrabny kandydat na miss? ;)

Ewa

20. Data: 2011-05-09 17:35:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

=============================

> No ale nawet nie próbował odnieść się do tego zjawiska- uzasadnienie, co jak
> dlaczego?

Przegapiłam Cię ;), więc dopiero odpowiadam.

IMO jest tam zawarte uzasadnienie - ci, którzy mogliby coś zmienić, nie
są tym zainteresowani, bo im w tym układzie zwyczajnie wygodnie. Zresztą
- co tu uzasadniać?

Ewa

Re: I po świętach panie CB
Fajnego filmu szukam...
Przymusowe szkolnictwo podstawowe - problem podatków idących 'w błoto', czy dobrodziejstwo ?
wezwanie
Tren - zapodaj jakąś muzę!