Co słyszycie w ciszy ?

1. Data: 2002-01-01 22:38:19

Temat: Co słyszycie w ciszy ?
Od: "Paweł" <p...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Mam pytanie.

Co słyszycie gdy jest cicho (bicie serca, swój oddech itp - to wiem, ale co
jeszcze).

Ja słyszę ciągły pisk (tak jakby "dźwięczenie ciszy") tak jak np. kiedyś
słyszałem w kompletnej ciszy np. w jaskini.

Czy można się nabawić tinnitus'a od codziennej 10-cio godzinnej pracy przy
komputerze.

Czy te wiatraczki, piski monotora, piski świetlówek itp mogą upośledzić
słuch?

Nie używam walkana, nie słucham wystrzałów armatnich itp.

Pozdrawiam,

Paweł

2. Data: 2002-01-01 23:49:50

Temat: Re: Co słyszycie w ciszy ?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł napisał(a):

> [...]
> Ja słyszę ciągły pisk (tak jakby "dźwięczenie ciszy") tak jak np. kiedyś
> słyszałem w kompletnej ciszy np. w jaskini.

Ja słyszę nad głową ( piętro wyżej) rumor, rozwalający się tapczan i pijackie
wrzaski.
Stopery u mnie nie wchodzą w rachubę, bo nie uslyszałabym budzika.

--
Kaja

3. Data: 2002-01-02 06:28:59

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja słyszę ciągły pisk (tak jakby "dźwięczenie ciszy") tak jak np. kiedyś
> słyszałem w kompletnej ciszy np. w jaskini.

To podobnież jest szum przepływu krwi przez naczynia w mózgu!
Czasami pomaga wyrównanie ciśnienia w uchu środkowym, przełknięcie,
ziewnięcie, dmuchanie w zatkany nos.
Serdeczne Życzenia Noworoczne dla Wszystkich
Tadeusz

4. Data: 2002-01-02 06:34:52

Od: "Andrzej W." <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com>
napisał w wiadomości news:a0u92h$esl$1@news.tpi.pl...
:
: > Co słyszycie gdy jest cicho (bicie serca, swój oddech itp - to wiem, ale
: co
: > jeszcze).

Zobacz na stronach WWW w wyszukiwarkach. Jest takie schorzenie ....
i trzeba sie ponoc do tego przyzwyczaic. W moim przypadku pojawilo sie
szumienie po kilkutygodniowych pracach z udarem przy suficie (maly remont)
Po 2 latach przeszło. Na tej grupie ktos napisal, ze jeżeli nie ma takich
i stotnych przyczyn , może byc wynikiem problemów z kregami szyjnymi
Andrzej

5. Data: 2002-01-02 22:18:00

Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

02 Jan 02 00:49, Kaja pisal do All:

K> Stopery u mnie nie wchodzą w rachubę, bo nie uslyszałabym budzika.

Stopery mają tłumienność silnie zależną od czstotliwości.
Spraw sobie budzik dający dżwięk "warczący" (stosunkowo bogaty w niskie
czestotliwości) i nie bedzie problemu z jego usłyszeniem.

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

6. Data: 2002-01-03 03:13:19

Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety to problem o tyle, że może byc zupełnie niewinny...każdemu sie
zdarza

ale również - choć bardzo rzadko - moze byc objawem malenkiego 1-2mm
nerwiaka nerwu VIII (nowotwór "łagodny" mózgu ). To po raz kolejny
przekonuje mnie o trudnosci odpowiedzi na niby niewinne objawy...przez
internet...

Od kiedy masz te szumy? - od zawsze?
W obu uszach czy w jednym?
Czy pojawia sie nagle czy pulsuje
Czy to jest jednostajny pisk czy człyszysz jeszcze jakies inne dzwieki
Czy towarzyszy mu ból głowy
Czy towarzyszą mu jeszcze jakies inne dolegliwości
Czy i po czym ustępuje

itd itd itd

Jesli szum jest od zawsze a teraz sie nasila - to warto sie udac do
neurologa. Jesli nie to do laryngologa a on juz wymysli co dalej
Pozdrawiam
Maciej Jędrzejko

7. Data: 2002-01-03 23:06:19

Od: "Paweł" <p...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za pytania / porady.

Od kiedy masz te szumy? - od zawsze?
- zauważyłem z pól roku temu

W obu uszach czy w jednym?
- raczej w głowie niż w uszach

Czy pojawia sie nagle czy pulsuje
- trwa constans

Czy to jest jednostajny pisk czy człyszysz jeszcze jakies inne dzwieki
- pisk

Czy towarzyszy mu ból głowy
- nie

Czy towarzyszą mu jeszcze jakies inne dolegliwości
- przewrażliwienie na mój stan ???

Czy i po czym ustępuje
- po niczym

Pozostaje jedno pytanie, czy długotrwale aplikowany "szum komputerowy" może
upośledzić słuch?

Wydaje mi się, że ma to ścisły związek z komputerem.

Dzięki, chyba odwiedzę lekarza.

Pozdrawiem,

Paweł

8. Data: 2002-01-04 23:21:59

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Mroczkowski napisał(a):

> Stopery mają tłumienność silnie zależną od czstotliwości.
> Spraw sobie budzik dający dżwięk "warczący" (stosunkowo bogaty w niskie
> czestotliwości) i nie bedzie problemu z jego usłyszeniem.

Nie wiem, czy to jest wlaśnie to...Mój budzik ryczy jak alarm samochodowy
:-)
Oczywiście mogę go ściszyć lub pogłośnić.

--
Kaja

pielęgniarka środowiskowa
Onkologia - rak