Co tansze, b oszczedne i lepsze Kuchenka elektryczna czy gazowo-elektryczna? Prosze o opinie, thx

1. Data: 2002-12-05 12:55:08

Temat: Co tansze, b oszczedne i lepsze Kuchenka elektryczna czy gazowo-elektryczna? Prosze o opinie, thx
Od: "Thomas14" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jwt

Mam zamiar kupic kuchenke. Niestety w budynku, w ktorym bede mieszkal
zainstalowano 2 fazy i nie ma gazu. Pozostaje niby kupno kuchenki
elektrycznej - jaka polecacie (klasa A), ale pozostaje fakt kosztow, co
tansze? A moze kupic kuchenke gazowo-elektryczna (b niebezieczne?)- jak
polecacie i czy taniej na niej wyjde? Prosze o opinie jakie jest zuzycie w/w
kuchenek? Przymierzam sie tez do kupna zmywarki, i jakie jest zuzycie takiej
zmywarki, czy sie oplaca, wiem ze oszczednosc czasu ale czy pieniedzy?

Dziekuje i Pozdrawiam,
thomas14

1. Data: 2002-12-05 13:45:21

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Thomas14" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
takiej
> zmywarki, czy sie oplaca, wiem ze oszczednosc czasu ale czy pieniedzy?

Hmmm przy calej elektrycznej poszedlbym z torbami. Masz tylko 2 fazy ?
Ja przymierzam sie do kupna gazowo-el bo wychodzi taniej w eksploatacji,
ponadto na butle. Jesli chodzi o klasy to w przypadku kuchenek daruj sobie,
nie wiem czy nawet cos takiego istnieje.
Pzdr.

1. Data: 2002-12-05 13:57:40

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Thomas14" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mam zamiar kupic kuchenke. Niestety w budynku, w ktorym bede mieszkal
> zainstalowano 2 fazy i nie ma gazu.

2 fazy, nie trzy???? Co to za kuriozum?

> elektrycznej - jaka polecacie (klasa A),

Bez przesady z tymi klasami energooszczednosci! Wydasz dwa razy tyle a
oszczednosc bedzie taka, ze zwroci ci sie to dopiero po 10 latach ciaglego
uzywania.

> tansze? A moze kupic kuchenke gazowo-elektryczna (b niebezieczne?)

Wszystko jest niebezpieczne, jak sie uzywa bez pomyslunku, nawet pudelko
zapalek. Zreszta nowoczesne kuchenki gazowe sa robione tak, ze trudno sie
zagazowac/wysadzic nawet jak sie czlowiek bardzo stara.

> kuchenek? Przymierzam sie tez do kupna zmywarki, i jakie jest zuzycie
takiej
> zmywarki, czy sie oplaca, wiem ze oszczednosc czasu ale czy pieniedzy?

Jednego i drugiego. Zmywarka do mycia zuzywa kilkanascie litrow wody.
Umyjesz naczynia (lacznie z ich oplukaniem) w takiej ilosci wody?

J.

1. Data: 2002-12-05 14:28:20

Od: "USRobo" <u...@N...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednego i drugiego. Zmywarka do mycia zuzywa kilkanascie litrow wody.
> Umyjesz naczynia (lacznie z ich oplukaniem) w takiej ilosci wody?

Sugerujesz, ze zmywarka jest oszczędniejsza niz zwykłe mycie?

michal

1. Data: 2002-12-05 14:33:07

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "USRobo" <u...@N...irc.pl> napisał w wiadomości

> Sugerujesz, ze zmywarka jest oszczędniejsza niz zwykłe mycie?

Nie sugeruję, twierdzę tak na podstawie instrukcji obsługi swojej zmywarki,
w której stoi jak byk: zużycie wody (dla "średniego" programu): 12 litrów.

J.

1. Data: 2002-12-05 14:40:13

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"USRobo" się dziwi:
> Sugerujesz, ze zmywarka jest oszczędniejsza niz zwykłe mycie?

Było na grupie nie raz. Poszukaj w archiwum.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-12-05 15:48:39

Od: "Thomas14" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wnioskujac z tego wszystkiego 2 wypowiedzi przeciw elektrycznej. Hmm, czyli
jednak. A moze ktos wyliczal? Albo moze ktos ma elektryczna i wie jakei
zuzycie miesieczne wychodzi? Bo wg mnie to chyba podobnie wychodzi gaz czy
prad. Poza tym gaz smierdzi i jak sie gotuje podobno to brudzi. Nie wiem jak
ze zdrowiem czy gotowane na gazie czy pradzie :), bo kiedys widzialem ze cos
pisali... Nic, chodzi mi tylko o Ekonomicznosc, Oszczednosc - moze ktos
doradzi kto ma elektryczno-gazowa lub elektryczna - Za i Przeciw. Bo juz sie
pogubilem :(

Pmozecie? (btw to nie od tow. Gierka tylko ode mnie:)

Pozdrawiam i thx za sugestie,
--
Thomas14

1. Data: 2002-12-05 21:54:43

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Thomas14" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
czyli
> jednak. A moze ktos wyliczal?
> Albo moze ktos ma elektryczna i wie jakei

Jak nie mialem płyty ceramicznej to zuzywalem srednio ok. 6 kWh/dobe
(mniejsze mieszkanie 3 os.)
Obecnie z plyta ceramiczna (i piekarnikiem el.) zuzywam srednio ok. 9
kWh/dobe (wieksze mieszkanie 4 os.).

> Za i Przeciw. Bo juz sie
> pogubilem :(

To trzeba pogadac na zywo z kims kto przeszedl z gazu na płyte ceramiczna.
Albo sie z nim zgodzisz albo nie.

Karol

1. Data: 2002-12-06 09:11:10

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisali... Nic, chodzi mi tylko o Ekonomicznosc, Oszczednosc - moze ktos
> doradzi kto ma elektryczno-gazowa lub elektryczna - Za i Przeciw. Bo juz

Jak jestes kasiasty albo pracujesz w energetyce to mozesz sobie wziasc
elektryczna.
:)))))

1. Data: 2002-12-06 09:55:28

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"Pablo" informuje:
> Jak jestes kasiasty albo pracujesz w energetyce to mozesz sobie wziasc
> elektryczna.

No to może ja wtrącę swoje 3 grosze. Na początku chciałem zaznaczyć, że
wcale nie jestem kasiasty, nie pracuję w energetyce a płytę ceramiczną mam
(bo chyba o takie ustrojstwo chodzi, nie?) O, chyba raczej nie, bo nie
widziałem kuchenki elektryczno - gazowej ceramicznej. Więc krótko,

- trochę trwało zanim się przestawiłem, filozofia jest tu trochę inna np. 10
minut przed końcem gotowania wyłączam 'palnik' pod garnkiem a ziemniaczki
nadal sobie wesoło pyrkają

- nie wiem czy gotowanie na prądzie jest oczszędniejsze ale z pewnością
łatwiej to w czystości utrzymać
- nie śmierdzi mi w domu spalinami (powąchajcie sobie Wasze palniki)
- gdybym miał możliwość (nie mam w domu gazu) to pozostał bym przy prądzie
- moje rachunki to 120 PLN co dwa miesiące (w tym ponad 30 PLN za licznik
miesięcznie) Kontroluję stany licznika i mieszczę się w tej kwocie. Dopłaty
nie będzie. Czyli płacę niecałe 30 PLN miesięcznie (oświetlenie, lodówka,
zmywarka i inne peryferia)

Pozdrawiam, Chopek.

Pilne! ! Pomocy!
przyszłościowy dom