Re: Co to jest anhedonia ?

From: "Chiron" <e...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co to jest anhedonia ?
Date: Fri, 15 Jan 2010 13:06:01 +0100
<hgfc1t$m51$1@news.onet.pl> <hgfqr0$2nu$1@node2.news.atman.pl>
<hgfu60$8hi$1@news.onet.pl> <hgfuor$3d3$1@node2.news.atman.pl>
<hi8usl$chk$3@news.onet.pl> <hib8id$63e$1@news.task.gda.pl>
<9...@2...googlegroups.com>
<hibadh$a2j$1@news.task.gda.pl> <hibag2$ch1$1@node2.news.atman.pl>
<hidcl4$ih6$1@news.onet.pl> <hidq0h$op5$1@news.onet.pl>
<22cmvfxy6axp$.dlg@trenerowa.karma> <hidqnk$qfq$1@news.onet.pl>
<1bbxv6reuyk4v$.dlg@trenerowa.karma> <hidr97$rjj$1@news.onet.pl>
<hif0qf$fj4$1@news.onet.pl> <hig772$tme$1@news.onet.pl>
<higeja$dlq$1@news.onet.pl> <higihk$jmc$1@news.onet.pl>
<hihdbl$5k7$1@news.onet.pl> <himm8p$n9s$1@news.onet.pl>
<hipde8$b8u$1@news.task.gda.pl> <hipgk6$va8$1@news.onet.pl>

Użytkownik "Redart" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hipgk6$va8$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Chiron" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> To było pytanie, w dodatku nie widziałem nigdzie, żeby Sender coś
> pisał na ten temat.
napisałem, że "pojechałeś Senderem". Sender bowiem tworzy różne konstrukcje,
które może i pod względem logiki są poprawne, ale pod innymi- nie
koniecznie...Kiedyś na grupie dyskutującej o MATRIXie- ktoś zapodał, że Neo
np mógłby przecież przed wyruszeniem na ostatni pojedynek z sobą- Smith'em
wtłuc Trinity, nachlać się gorzały, nasikać Morfeuszowi do jego żarcia z
prostych aminokwasów- etc, i w niczym by to nie zmieniło jego dalszego
postępowania. To przecież nie wywoływało sprzeczności w sferze logiki.
Rozumiesz?

> Nie wiem, co dokładnie by Chrystus zrobił. Ale na pewno
> by palca nie przyłożył do zamykania w więzieniu.
Znaczy się - czytałeś "po łebkach". Napisałem wyraźnie: wybaczył by- i
mógłby, w razie skruchy- potraktowaćjak Marię Magdalenę. A ją uratował od
ukamieniowania. Natomiast by nie pobłażał takiemu zachowaniu.

>Wiem też trochę, jak reagują
> lamowie nie wybryki swoich uczniów, jak reaguje Dalajlama na talibów
> niszczących posągi Buddy. To jednak jakieś 'wycinki'.
> Fanatyzm jest wszędzie.

> O ile tam ta nędza jest, Panie, o ile jest ... A ileż jest nędzy w
> ludziach, którzy
> chcą zamykać za to w więzieniach ?

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Pisałem Ci też, że dobrym rozwiązaniem
jest prywatyzacja- Nieznalska za kasę swoją lub sponsora robi taką wystawę,
ponadto zaznacza, że można się tam spotkać z czymś, co może godzić w czyjeś
uczucia religijne- i pies z nią tańcował. Dlaczego ja mam jej jeszcze za to
płacić?

> Tak, to jest tu JEDYNY problem - kwestia współżycia w społeczeństwie
> i konieczności wpasowywania się w jakieś normy.
> Idea "moja wolność kończy się tam, gdzie staje się niewolą dla kogoś
> innego"
> Podstawa demokracji. Teraz trzeba to połączyć z prawem własności, żeby
> nie pływać w zbyt odrwanych od ziemii ideach wolności i jej przekraczania.
> Zdefiniować jakoś prawo do wspólnego użytkowania tzw. przestrzeni
> publicznej.
Jak wyżej. Im więcej ingerencji państwa- tym więcej tego typu problemów.
Zauważ, że coś tak idiotycznego jak przymus zapinania pasów tłumaczy się (i
jest w tym racja) koniecznością wydawania publicznych pieniędzy na leczenie
ofiary jazdy bez pasów! Widzisz to: najpierw pod przymusem zabiera się
ludziom pieniądze na "służbę zdrowia", a potem im mówi, że w związku z tym-
ich zdrowie zostało uznane za właśność publiczną! Precz_z_socjalizmem_!

> Fanatyzm jest wszędzie, jak mówiłem.
> A ten film to by się sprzedał ? Jakie by miał opinie w internecie ?
> Dałbyś kasę na to, żeby iść do kina, żeby oglądać osranego Buddę ?
Ja- nie. Ale islamscy mieszkańcy Kaszmiru? Tam pewnie byłby hitem. Kolejna
więc konkluzja: tego typu działania- w sposób świadomie zamierzony czy nie-
mają za zadanie sianie nienawiści.

--
serdecznie pozdrawiam

Chiron