Co to jest badanie CRP

1. Data: 2004-02-04 08:15:17

Temat: Co to jest badanie CRP
Od: "Hitir" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może mi powiedzieć co to za badanie CRP.

z góry dziękuję za podpowiedź

2. Data: 2004-02-04 08:38:07

Temat: Re: Co to jest badanie CRP
Od: Antku <rok1812@gazeta[michnika].pl> szukaj wiadomości tego autora

Hitir wrote:
> Czy ktoś może mi powiedzieć co to za badanie CRP.
>
> z góry dziękuję za podpowiedź
Ilosciowe ocenia stezenie bialka C-reaktywnego. Z doswiadczenia pacjenta
jest to wskaznik podobny do OB. Jesli stezenie jest duze moze swiadczyc
to o stanie zapalnym, nowotworze, itp.

3. Data: 2004-02-06 21:32:12

Od: Maciej Bladowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hitir wrote:
> Czy kto? mo?e mi powiedzie? co to za badanie CRP.
>
> z góry dzie^kuje^ za podpowied1/4

CRP to bialko C-reaktywne. Jest glikoproteina nalezaca do bialek ostrej
fazy. Stezenie jego w surowicy wzrasta w stanach zapalnych, szczegolnie
tkanki lacznej, niezaleznie od ich etiologii. wartosc diagnostyczna jest
porownywalna do wartosci opadania krwinek czerwonych (OB) u chorych nie
wykazujacych niedokrwistosci. Prawidłowe stezenie CRP w surowicy jest
mniejsze niz 5 mg/l.
Pozdraiwam!

kolonoskopia
Czy to nadczynność tarczycy?