Co to kurcze jest???

1. Data: 2001-08-09 09:17:39

Temat: Co to kurcze jest???
Od: "tm_k" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze prosze o pomoc... jestem bezradny. Nie wiem co sie
dokladnie dzieje, wiec po prostu to opisze. Wczoraj podczas kolenej godziny
przed komputerem zauwazylem przed oczami pulsujacy polokrag(nie bylem po
prochach) -zobaczycie mniej wiecej cos takiego przy przecieraniu oczu. Ten
okrag powiekszal sie i zmniejszal moje pole widzenia towarzyszyl temu mocny
bol glowy, a dzisiaj rano gdy wstalem czulem sie jakbym byl po jakiejs
mocnej imprezie. Pamietam, ze zdarzylo mi sie cos podobnego 3 razy wczesniej
jednak w zadnym z tamtych wypadkow nie bylo spowodowane siedzeniem przed
komputerem. Nie mam pojecia co to jest: czy to mozliwe zeby bylo to jakies
mocne zatrucie pokarmowe? lub jeszcze gorzej jaskra? prosze o pomoc
pozdrawiam

tm_k

2. Data: 2001-08-10 11:39:17

Temat: Re: Co to kurcze jest???
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Aug 2001, tm_k wrote:

> [...]
> komputerem. Nie mam pojecia co to jest: czy to mozliwe zeby bylo to jakies
> mocne zatrucie pokarmowe? lub jeszcze gorzej jaskra? prosze o pomoc

sprawe nalezaloby rozpoczac od lekarza pierwszego kontaktu, ktory
jesli zuwazy nieprawidlowosc skieruje do odpowiedniego specjalisty
- np. okulisty

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-08-10 11:53:34

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości

> sprawe nalezaloby rozpoczac od lekarza pierwszego kontaktu, ktory
> jesli zuwazy nieprawidlowosc skieruje do odpowiedniego specjalisty
> - np. okulisty

Teraz do okulisty juz chyba nie trzeba mieć skierowania. Tak mnie
poinformował mój lekarz pk.
Sark

4. Data: 2001-08-10 12:02:45

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz do okulisty juz chyba nie trzeba mieć skierowania. Tak mnie
> poinformował mój lekarz pk.
> Sark

a jak to jet neurologivczna sprawa? najgorsze w tym jest to, ze lekarz
pierwszego kontaktu moze zlac ten przypadek - skierowanie do specjalisty mu sie
nie oplaca. mimo, ze place sporą kase na chorobowe i tak polecam prywatna
konsultacje.

Wojtek

5. Data: 2001-08-10 12:43:00

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a jak to jet neurologivczna sprawa? najgorsze w tym jest to, ze lekarz
> pierwszego kontaktu moze zlac ten przypadek

Spokojnie, najpierw do lekarza pierwszego kontaktu, wlasnie dlatego ze moze
to dotyczyc wielu specjalnosci: moze neurolog, a moze okulista ... a moze
jeszcze ktos, a pewnie lekarz pierwszego kontaktu wystarczy. Jesli wedlug
lekarz I-kontaktu sie nie sprawdzi zawsze mozna zaplacic specjaliscie danej
dziedziny.
A zlac- to moze kazdy specjalista, zwlaszcza przypadek spoza swojej dzialki.

Tomasz Bandurski

P.S. IMHO jak juz to do neurologa: na podstawie wywiadu wyglada na migrene
z mroczkiem fortyfikacyjnym- ale to strassendiagnoze (od ulicy oczywiscie).

6. Data: 2001-08-10 19:40:35

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sark" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Teraz do okulisty juz chyba nie trzeba mieć skierowania. Tak mnie
> poinformował mój lekarz pk.
> Sark

Niestety Twój lekarz się myli.
Zgodnie z art. 58 ustawy o Powsz. Ubezp. Zdrow. bez skierowania idziemy
tylko do ginekologa i położnika, stomatologa, psychiatry, onkologa,
dermatologa i wenerologa, a także w nagłych wypadkach. Skierowanie nie jest
też potrzebne przy leczeniu odwykowym, HIV, gruźlicy i chorobach wojennych i
obozowych.
Okulisty na tej liście niestety nie ma.

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka